Teherautó mögött szorosan szélárnyékben haladás csökkenti e az autó fogyasztását?
Csökken, de a "szorosan" az legalább egy autónyi, de inkább nagyobb távolság legyen, mert könnyen nagy baj lehet. Mellesleg nagyon fárasztó folyamatosan "fékkészenlétben" autózni.
Kamionok tempójával autózva 6,5-7 liter körül fogyaszt, beállva a szélárnyékba 4.5-5 liter. Kipróbáltam, de még így sem mondanám azt, hogy megéri.
Egyszer az "Állítólag" című műsorban megmérték, nem volt olyan nagy a különbség, mint amiről legendákat zengenek itt is és máshol is.
Vaszínűleg hosszabb távon kompenzálja a kőfelverődések miatti szélvédőcsere a fogyasztáscsökkenést.
Persze, hogy nincs nagy különbség.
Mondjuk 100 kilométeren meg lehetnek spórolni 1, vagy mondjuk rengeteget, 2 litert... de ki az aki hajlandó 100 kilométert úgy vezetni, hogy gyakorlatilag nem lát semmit az előtte lévő útból, és folyamatosan arra koncentrál, nehogy bele szaladjon a teherautóba.
A spórolás egy része nem is a kisebb légellenállásból jönne össze, hanem a lassabb haladás miatt, de gyakorlatilag szinte kivitelezhetetlen az ilyen.
Néhány száz méteren vagy legyen néhány kilométeres távon jelentéktelen a spórolás lehetőség a szálárnyékban közlekedéssel, ez inkább elméleti kérdés lehet.
Nem a lassabb haladás miatt volt.
Ha lemaradtam kb 50-60 méterre, akkor rögtön magasabb értéket írt ki kb. 1,5...2 literrel.
Egyébként teherautónál jobb a busz. Sokkal beljebb van a hátsó tengely, zárt a karosszéria --> nincs kőfelverődés.
Másrészt jobban is nyomják neki, mint egy kamion, 100 körül lehet menni mögöttük, nem 85...90 között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!