Miért kell a dízeleket izzítani?
Soha nem volt még dízelem, nem is tudom hogyan működik, ezért kérdezem. :)
Mire kell az izzítás, milyen szerepe van? És miért kell télen például többször izzítani?
A dízel motorban az égés nem elektromos szikra hatására következik be, mint a benzinesnél, hanem öngyulladással, amihez megfelelő nyomás és hőmérséklet kell. Hidegen a szükséges utóbbi nincs meg, ezért kell izzítani.
Nem kell többször, elég egyszer. Illetve akkor kell többször, ha már kopottabb a motor (nincs meg a megfelelő nyomás), ilyenkor a magasabb hőmérséklet még segíthet.
mert a dízel motor öngyulladós és nincs benne gyújtógyertya, mint a benzinesben... a gázolaj-levegő gyulladáshoz kell egy bizonyos hőfok, amihez az izzítógyertya járul hozzá.
én csak akkor izzítok többször ha nagyon hideg van, viszont nem szokásom, most a -10 fokban első izzítás után pöccre indult a multijet gond nélkül.
Mert a benzint az elektromos szikra gyújtja meg.
A dizelnél pedig csak az elősűritéstől gyullad meg a gázolaj.
Ami hidegben , vagy nagy hidegben különösen nehéz, nem is akar meggyulladni, berobbanni.
A diesel+levegő keverék ami a hengerbe jut diesel üzemű motor esetén öngyulladásra képes összenyomva, ellenben a benzin+levegő keverékkel*, amit egy gyújtógyertyával be kell gyújtani. Szóval technikailag nem kell izzítani, azonban ez az öngyulladás alacsony hőmérsékleten, hidegben nem mindig sikerül. Tehát sok évtizedes tapasztalat alapján arra jutottak, hogy érdemes betenni egy ilyen izzításra használt gyertyát, ami felmelegíti a henger légtömegét, mielőtt megindulna a dugattyú felfele.
*Elvileg a benzin+levegő keveréket is be lehetne gyújtani pusztán magas nyomás és magas hőmérséklet használatával, de ezek olyan extrém értékeket jelentenek, hogy nem praktikus, maradtak a gyújtógyertyánál.
Konstrukciótól függ, a közvetlen befecskendezésűeket általában 0-5 fok fölött nem kell izzítani (gyakran nem is lehet), a kamrásakat igen.
Az előző válaszoló által említett tokokizzítós megoldás a központis motorok egy részében szokott lenni, de azoknál is gyakoribb a hengerenkénti, ahogy a kamrás motorokban.
A torokizzítás működése amúgy is eltér a másiktól, ott az izzó szálra üzemanyag csepeg egy szelepen keresztül, ezt a gőzt szippantja be a motor indításkor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!