Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell a dízeleket izzítani?

Miért kell a dízeleket izzítani?

Figyelt kérdés

Soha nem volt még dízelem, nem is tudom hogyan működik, ezért kérdezem. :)

Mire kell az izzítás, milyen szerepe van? És miért kell télen például többször izzítani?


2018. febr. 27. 16:50
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

A dízel motorban az égés nem elektromos szikra hatására következik be, mint a benzinesnél, hanem öngyulladással, amihez megfelelő nyomás és hőmérséklet kell. Hidegen a szükséges utóbbi nincs meg, ezért kell izzítani.

Nem kell többször, elég egyszer. Illetve akkor kell többször, ha már kopottabb a motor (nincs meg a megfelelő nyomás), ilyenkor a magasabb hőmérséklet még segíthet.

2018. febr. 27. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

mert a dízel motor öngyulladós és nincs benne gyújtógyertya, mint a benzinesben... a gázolaj-levegő gyulladáshoz kell egy bizonyos hőfok, amihez az izzítógyertya járul hozzá.


én csak akkor izzítok többször ha nagyon hideg van, viszont nem szokásom, most a -10 fokban első izzítás után pöccre indult a multijet gond nélkül.

2018. febr. 27. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Mert a benzint az elektromos szikra gyújtja meg.

A dizelnél pedig csak az elősűritéstől gyullad meg a gázolaj.

Ami hidegben , vagy nagy hidegben különösen nehéz, nem is akar meggyulladni, berobbanni.

2018. febr. 27. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A jó édes ***** válasza:

A diesel+levegő keverék ami a hengerbe jut diesel üzemű motor esetén öngyulladásra képes összenyomva, ellenben a benzin+levegő keverékkel*, amit egy gyújtógyertyával be kell gyújtani. Szóval technikailag nem kell izzítani, azonban ez az öngyulladás alacsony hőmérsékleten, hidegben nem mindig sikerül. Tehát sok évtizedes tapasztalat alapján arra jutottak, hogy érdemes betenni egy ilyen izzításra használt gyertyát, ami felmelegíti a henger légtömegét, mielőtt megindulna a dugattyú felfele.


*Elvileg a benzin+levegő keveréket is be lehetne gyújtani pusztán magas nyomás és magas hőmérséklet használatával, de ezek olyan extrém értékeket jelentenek, hogy nem praktikus, maradtak a gyújtógyertyánál.

2018. febr. 27. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Ehhez ismerni kell a diesel működési elvét, amelyet nyilván nem fejtem ki, a lényeg, hogy a levegőt a dugattyú összenyomja sűrítéskor és amikor összenyomta akkor porlasztja be a gázolajat, így a 3.ütem a terjeszkedés, robbanás. De mivel a hideg levegő nem nagyon tud felmelegedni, a porlasztott üzemanyag sem tudna berobbanni, ezért kell a szívó csonkba izzítani a levegőt.
2018. febr. 27. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Ahogy előttem írták. És csak úgy mondom, hogy nyáron 25 fokban is kell az izzítás a dízelnek, csak akkor elég 1-2 másodperc is neki, amíg ráfordítod a kulcsot. Ilyenkor -10 fokbaan azért több időt kell neki hagyni.
2018. febr. 27. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Konstrukciótól függ, a közvetlen befecskendezésűeket általában 0-5 fok fölött nem kell izzítani (gyakran nem is lehet), a kamrásakat igen.

Az előző válaszoló által említett tokokizzítós megoldás a központis motorok egy részében szokott lenni, de azoknál is gyakoribb a hengerenkénti, ahogy a kamrás motorokban.

A torokizzítás működése amúgy is eltér a másiktól, ott az izzó szálra üzemanyag csepeg egy szelepen keresztül, ezt a gőzt szippantja be a motor indításkor.

2018. febr. 27. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
központis helyet közvetlen (befecskendezésű), elnézést.
2018. febr. 27. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Szépen leírtatok mindent, köszi szépen mindenkinek, ment a zöld kéz! :)
2018. febr. 27. 23:00

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!