BMW 320i e36 / Golf4 1.8T fenntartás?
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy szerintetek melyik lenne olcsóbb fenntartással kapcsolatban..
Egy BMW320I e36 vagy egy 4es golf 1.8T itt nem fogyasztásra gondolok hanem karbantartásra... alkatrészek stb.
A bmw sosem az "olcsó fenntarthatóságárol" volt híres!
Viszont nekem már volt bmw e46-om
320i.
És jóformán semmi bajom sem volt vele a rugótornyok es a rozsdàsodáson kívül.
Egy év alatt költöttem rá 150 ezer ft ot amig minden alkatrészét kicseréltettem olaj,olajszűrő,talpasok,féltengelyek stb...
A golf 4.. hát arról nem tudok valami sokat,de haveromnak van egy golf 4 (dízel) Allítása szerint lehetne gyorsabb is. Nagyon taposni kell a 130-150 es tempóhoz.De nagyon meg van vele elégedve.
Nekemis csak ajánlani tudta volna de en nem vagyok "wolksvagen" párti.😊
Igazából minden az előélettől függ, illetve hogy te hogy használod/kezeled..... valamint a te igényességedtől.
Mindkettő lehet megbízható jó társ, vagy egy ipari hulladék. És ez kívülről nehezen megítélhető.
Nekem E36-om van, arról több az infóm. Golfok voltak anno családban, több is.
Pár dolog címszavakban:
BMW: sor6-os motor jó olaj mellett 500ezret is simán elvisz komolyabb hiba nélkül. Rozsda a nagy ellenség és az márka függetlenül sokba kerül, kerékjárati ívek, küszöb, emelési pontok, ajtók alsó éle, stb. Javításuk 100ezrekben mérhető. Bontott alkatrészek raklapszámra rendelkezésre állnak, gombokért, de a kopó-forgó alkatrészekből mindenképpen érdemes újat venni és az prémium áron van, még ilyen koros autóknál is. Pár alkatrész viszont már most is hiánycikk a bontókban, pl. sor6 váltók, difi, pláne a sperr, M50 szívósor. (De ez utóbbiak nem sűrűn kellenek, szóval no para.)
Arra számíts, hogy bár vélhetően nem fog otthagyni az út szélén, gurulni mindig fog (szemben a mai újakkal), viszont mindig, ismétlem MINDIG elfog valami romlani rajta, minden évben költened kell rá valamennyit pluszban, hogy mennyit, az a te igényességeden múlik. Ezek 20+osak, minden ami gumi, vagy műanyag, vagy elöregedett, vagy hamarosan el fog öregedni. Nekem minden évben +150ezer a rendszeres szervizeken felül, de én (szerintem) az igényesebb tulajok közé tartozom. Szép lassan újítom fel. Egyszerre húzós összeg lenne.
VW: a motort leszámítva szerintem megbízhatóbb, kevesebb extra, egyszerűbb, ezért kisebb a meghibásodás valószínűsége. Tán a rozsdára sem annyira érzékeny. Turbó mindig lutri, szakszerű felújítása, cseréje jó pár 100ezer. Szerintem ennek a típusnak a motor a gyengéje. Anno nekünk a váltó vacakolt még, gyártás közben valami izét fémről műanyagra cseréltek, aminek köszönhetően egy idő után kegyetlen nehezen járt a váltókar.
Több referenciám nincs sajnos.
Ha két azonos állapotút hasonlítok össze, a VW fenntartása biztos olcsóbb.
Viszont a BMW, az BMW, sor6 hangja mesés és a legfontosabb: jó helyen kapar :-)
Nekem "csak" dizel golfom volt korábban.
Az alkatrészek olcsóak hozzá, kicsi fogyasztás (dizel).
Váltót cserélni kellett, aztán a kulissza ment el..
1,8t motorokról nincs sok tapasztalatom.A haverom 1,8t quattro A4-ese többet evett mint a 320i-m.
320i nekem kabrióban van.Kivételesen szép állapot, rozsdamentes, de 300+ km van benne.
Bontott alkatrész gombokért van hozzá szinte minden sarkon.Uj utángyártott alkatrészek sem vészesek, néhány ezressel több max , mint a golfhoz.
Élményben az e36 sokkal többet ad, mint a Golf.Nekem annyi felárat megér.
Ugyanazt, mint bármely autónál: hogyan fut, balra-jobbra húz-e, stb.
Esetleg annyit, hogy törött volt-e.
Ez már 6hengeres, hülegyerekek potenciális célpontja lehet, megveszik, ütig-vágják, kókány módon javítják/javíttatják, aztán amikor már sokba fájna, eladják.
Ne ess szerelembe az elsővel. Várj türelemmel a megfelelőre. Nekem 7 hónapomba telt, de megérte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!