Tényleg igaz, hogy üresjárásban károsabb a tiltáson pörgetés?
Tiltási fordulaton gyakoraltilag egy egybefüggő olajködben dolgozik az egész forgattyús mechanizmus, és fent a vezérmű is.
Főtengelycsapágy, hajtókarcsapágy, csapszeg, gyűrűk mind sokkal kisebb terhelést kapnak, mintha a gép vontatna is. Bőven 120-150 fokos olaj, csökkent viszkozitással, ami hatalmas térfogatáramot jelent. A csapágyaknak eséjük nincs melegedni, az olajfilm pedig ilyen fordulaton csinálhatsz bármit, megszakadni biztosan nem fog.
Az én meglátásom szerint, ha nem hagyod túlmelegedni a motort, jó olajat használsz, csapágyaid nem kopottak, akkor sokkal kevésbé árt, mint terhelve csinálni ugyanezt.
Ahol gondot okozhat a full fordulat, azt talán a kipufogószelep. terheléstől függetlenül.
"az autókat felnőtt felhasználóknak gyártják. Meg talán abban is, hogy egy felnőtt nem fogja üresjáratban tiltásig pörgetni a motort"
Felnőtt létemre én pl szeretem a kis benzines corollám hangját hallgatni. Pár km után, meleg motorral nagyritkán azért megvan 1-2 padlós gyorsulás, vagy üresben túráztatás. A motor pedig 280 ezer km után köszöni, teljesen jól van.
az a legnagyobb baj veletek hogy ti így mentek: https://www.youtube.com/watch?v=BbUigdrTeag
és azt hiszitek így néztek ki: https://www.youtube.com/watch?v=FIa_drJsKlY
Szóval igen nekem szokott kínos lenni mikkor ilyet látok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!