Honnan lehet tudni, hogy egy autóban van-e kettős tömegű lendkerék vagy sem (két típus is érdekelne)?
- Captur 1.2 tce
- S-cross 1.4 boosterjet
Kovácsolt főtengely esetén, - tehát régebben - bőven elég volt a kuplungtárcsába tett rugók hatása. Azok is meg tudták védeni a főtengelyt a hirtelen igénybevételtől, így a rideg töréstől. A kovácsolás viszont nagyon bonyolult technológia, ezért drága. Az öntvény főtengelyek sokkal gazdaságosabban gyárthatóak, szóval használják is őket, ahol csak lehet. Viszont sokkal jobban meg kell védeni őket a hirtelen igénybevételtől. Ezért az erre alkalmas hatalmas rugók már nem férnének el a kuplungtárcsában - átköltöztették őket a lendkerékbe. Így született meg a kettős tömegű lendkerék. Sajnos közben a kuplungtárcsából már legtöbbször ki is hagyták a rugókat teljesen. A kettős tömegű lendkerékben lévő rugózó mechanika élettartama sajnos jóval rövidebb, mint a hagyományos rugós kuplungtárcsáké, és persze jóval drágábbak is. Ez vitathatatlan tény.
Szóval ennek az ún. "kettős tömegű hisztinek" azért van némi jogalapja, bár azért nem kell feltétlenül halálra rémülni tőle. Cserélhető alkatrész. Némelyik típushoz megfizethető áron adják, másokhoz nem annyira. Minden autóra költeni kell. Ezt el kell fogadni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!