Honnan lehet tudni, hogy egy autóban van-e kettős tömegű lendkerék vagy sem (két típus is érdekelne)?
- Captur 1.2 tce
- S-cross 1.4 boosterjet
Normál használatnál egy lendkerék elmegy 300 000km-t ahogy egy turbó is.
Tiszta vicc ez a lendkerék fóbia, ami Magyarországon van.
Ez a kettős tömegű lendkerék az egyik legnagyobb szivatás és lehúzás, amit az autógyártók a gyanútlan autósok ellen kiforraltak. Az az ideológia mögötte, hogy ez is az autósokat szolgálja, és az autósok kívánsága stb. Süket duma!!! Az autósok többségének halovány feengja sincs arról, hogy ilyet szereltek anno, vagy szerelnek most az autójába. Ha tudta volna, meg azt is, hogy milyen terhet vesz ezzel a nyakába, akkor nem azt a típust vagy motorváltozatot veszi. A kereskedők is csak lapítanak, mint az a bizonyos saar a fűben, hogy ilyen van-e az autóban vagy sem, ha pedig rákérdezel, akkor meg mismásolnak, meg nem tudják, meg erről meg kellene kérdezni a szervizes kollégát, de épp nincs bent, nem ér rá stb. stb. stb. Mindez nem véletlenül van így, ebben mindenki biztos lehet...
És amikor tönkremegy, ami 100 ezer km környékén esélyes, és átnyújtják a 300-500k-s számlát (mert ugye tárcsát meg kinyomócsapágyat, meg mittudoménmit is cserélni kellett egyetemben, de most már tök jó az autó úgy 50 ezer kilométerig), akkor meg jön a szöveg, hogy hja kérem, nem jól használtad az autót, mert sokat mentél vele városban, alacsony fordulaton, meg hideg motorral, meg sokszor indítottad be, meg állítottad le, meg egyéb baromságok...
Ha valaki jót akar magának, akkor elkerüli ezt a buktatót, és turbó nélküli benzinest vesz (ami sajnos egyre ritkább már), abban jó eséllyel hagyományos lendkerék lesz, és a turbóval való szívást is megússza...
Te, okos. Jót mosolyogtam az írományodon. A kettős tömegű lendkerék megfelelő vezetéstechnikai tudás mellett 180 000 előtt nem megy tönkre. Főleg a benzinesé.
Olvass utána a témának, főleg a közvetlen befecskendezés miatt van rá szükség, ne írjak most egy oldalt arról, hogy pontosan miért. A kereskedő lehet, hogy lapít, de pont az olyan lendkerékfóbiás emberek miatt, mint te, akik egy kettős tömegű miatt elállnak a vételtől.
"Az autósok többségének halovány feengja sincs arról, hogy ilyet szereltek anno, vagy szerelnek most az autójába."
Erről valóban nem volt. Arról viszont volt, hogy elment Jürgen két tesztvezetésre és az egyik autóban simább volt a motor járása, kevesebb volt a rezonancia, nem rázta a motor a kasztnit akkor melyiket vette meg? Nyilván ezt. Idővel meg mindenki ilyet akart...
"És amikor tönkremegy, ami 100 ezer km környékén esélyes, és átnyújtják a 300-500k-s számlát"
Normál használatnál egy dízel lendkereke elmegy 300-350 000km-t, egy szívóbenzinesé még ennél is többet ( nem nagyon hallottam még lendkerék cserés M50-es motorról ).
Süt az írásodról, hogy teljesen fogalmatlan vagy a témában :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!