Ki a hibás az alábbi esetekben?
Félreértesek, veszekedések, hülyézések elkerülése végett elég egy szavas válasz. Tőlem minden válasz zold mancsot kap függetlenül a többiekétől.
1. Gyalogos piros jelzésen átmegy és elütöm?
2.a zebra az épület sarkánál van, a biciklis nagy sebesség mellet az épület mellől kigurul a zebrára es baleset.
3. Egyiranyu utcában a bicijlis nem ad nekem elsőbbséget és balesetmarmint en lassítok de nem allok meg mert elsobbsegem van a bicos meg felkenodio az oldalamra.
3. Teli zöldnél megyek egynesen, neki másik oldalról van telezold es kanyarodikm nekem van elsobbsegem de kijon elem.
Egyetértetek abban hogy nem kerekpárut vagy járda használata esetén, nagy forgalmú területen haladáshoz kötelező legyen bicikliseknek a KRESZ ismerete?
Ha erre igen a válasz:
Akkor egyetértesz azzal hogy kerékpáros csak kreszvizsgával kerékpározhasson városban
Egyetértesz abban, hogy ittas biciklis ugyan olyan bírságot kapjon mint az autós?(pénzre gondolok)
Egyetertesz azzal, hogy az AM jogsisokat figyeljék jobban(motor, sebesség miatt) pl 40 végsebesség, felfúrt hengerek.
Műszaki vizsga szigorítása de cserébe ingyenes?
Ingyenes jogosítvány szerzés?
Vizsga nehezítés: 3x2 óra autózás, amiből elég ha az egyik sikeres és a feltétle az hogy biztonságosan közlekedette az illető, nem azért is bukás ha parkolásnál lefulladsz.
1. Úgy gondolom mindketten, a gyalogos nem mehet át, neked meg úgy kell megközelítened hogy biztonságosan meg tudj állni.
2.a biciklis mivel nem hajthatna át a zebrán és olyan tempóval megy hogy neked nincs időd reagálni.
3.egyértelműen a biciklisnek meg kell adnia az elsőbbséget ha erre köteles, ha elkerülhetnéd a balesetet azzal hogy megállsz, vagy lehúzódsz akkor te is hibás vagy mert nem tetted meg.
Nem látom értelmét a biciklist kressz-re oktatni, de egy alapvető tudást át kéne adni nekik is. Gondolok itt józsi bácsira a kocsma felől, sose fogja érdekelni a kressz mert még egyirányút sem látott nem hogy kettőt.
A város más eset, kresszvizsgát azért nem, de az oktatást javaslom.
Pénzbírság esetén pártatlan maradnék.
Nem értek egyet, a régi motorok is lazán tudtak 60-70-et száguldani. A mostaniak zöme tudja, sokkal komolyabb fékekkel és gumikkal vannak ellátva így nem bánom hogy gyorsabbak, én engedném az 50-et, 40el csak forgalmi akadály a sok zümmögő. De a rendszámot javasolnám, aki túllépi, fizet.
Műszakiért nem fizetünk sokat, nem változtatnám nagyon, szigorítással sok alig üzemképes autót ki lehetne szűrni.
Ingyenes jogsit semmiképp, olcsóbbat igen. De nekem ne járjon minden indián háromtizenhattal mert ingyé volt azt meg ráérek regisztrálni. így legalább kiesnek a sz.r oktatók is a rendszerből.
A vizsgát nem bántanám, az óraszámot növelném, kevés a rutin..
1. Ez elég vitás kérdés - alapvetően a gyalogos, de a KRESZ nem mondja, ki hogy az autósnak nincs felelőssége (fényjelző berendezéstől függetlenül figyelni kell a gyalogra zebra közelében).
2. Ha csak gyalogos zebra, akkor a kerékpáros, mert ott le kell szállnia és tolnia kell. Ha van kerékpár átkelőhely is, akkor is általában ő (de ilyen helyekre nem tesznek biciklisávot, pláne lámpa nélkül).
3. Ő a hibás. Egy kivétel van - ha az a felsőbbrendű út is kanyarodik, amin ő továbbhalad, te pedig egy alsóbbrendűről tértél fel rá (de ebben az esetben nem kaphattok egyszerre zöldet).
4. Most is kötelező a KRESZ ismerete és betartása minden közlekedőnek - ahogy az összes többi törvényé.
5. Nem, ne legyen KRESZ vizsga a bringásoknak, mert csak eltántorítja a fiatalokat egy klassz közlekedési formától. Inkább a kerékpáros úthálózatot bővítsék az autósoktól beszedett adóból finanszírozva.
6. Igen, ittas biciklist bírságot vissza kéne hozni (legfeljebb tolhatná).
7. Nem, mivel ezt a járműkategóriát jellemzően csak a tizenévesek használják komolyan, s az ő körükben is egyre kevésbé jellemző a sufnituning.
8. Nem - sőt, drágítani kéne a műszaki vizsgát, hogy a vizsgaállomások modernebb műszereket és munkaerő képzéseket engedhessenek meg maguknak, s legyen egyfajta "presztízse" annak a többi műhellyel szemben, ha valaki vizsgaállomás lehet.
9. Legfeljebb kerékpárra legyen ingyenes jogsi, ha már valaki tényleg be akarja rá vezetni kötelezően, de a többi kategóriára ne. Vagy max. ösztöndíj jelleggel, hogy ha valaki jól tanul középsuliban vagy elmegy a Honvédséghez, Rendőrséghez, akkor bizonyos átlag felett járjon neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!