Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hol találok Budapesten minél...

Hol találok Budapesten minél nagyobb körívű, minél ritkább forgalmú azaz megmaradt havas körforgalmat autóteszteléshez?

Figyelt kérdés
Kiderült, hogy a kocsimban aktiválható az elektronikus differenciálzár funkció (XDS), aminek csúszós úton, kanyarban van haszna. Pont esik a hó, így jó lenne kipróbálni élesben, de mást nem veszélyeztetve.

2018. febr. 20. 13:31
 1/6 A kérdező kommentje:
A Grupama tesztpályától és a Drivingcamp-től már kértem ajánlatot, de attól félek, hogy irtózatos összeget mondanak majd.
2018. febr. 20. 13:53
 2/6 anonim ***** válasza:

Folyamatos difizár aszfaltos úton nem jó, még kárt is tehet az autóban. Ezt arra találták ki, amikor elakadsz a hóban (többek között). Közúton automata üzemmódban hagyjad, ne aktiváld.

Egyébként nincs ilyen. Budapesten körforgalmat csak közepesen nagy forgalmú utakra építenek. Ez a hó megmarad estére, akkor menj ki, már nem lesz forgalom.

2018. febr. 20. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Az XDS nem diffizár, csak afféle önzáró differenciál imitálása az ívbelső kerék fékezésével. Nem hiszem, hogy hóban olyan sokat számít, mert ott mindenképp alulkormányzott lesz az autó már nagyon kis sebességnél. Ott még a sima diffi is képes a súrlódásánál fogva annyit zárni, hogy egyszerre kaparjon a két kerék.
2018. febr. 20. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Akkor ti hogyan tesztelnétek? Van három beállítási módja: low, average, high. Arra vagyok kíváncsi, hogy a négy esetben (negyedik az inaktív) milyen különbség/előny/hátrány tapasztalható.
2018. febr. 20. 18:30
 5/6 A kérdező kommentje:
Sajnos beigazolódott: a tesztpálya bérlés nettó 50-100 eFt/óra nagyságrendű.
2018. febr. 21. 07:25
 6/6 A kérdező kommentje:

Ma reggelre ismét behavazott így adódott alkalom egy kis tesztelésre, íme a tapasztalat, hátha a jövőben mást is érdekel:

Első próba

Letaposott havas, széles, sík útkereszteződés. Kettes sebességfokozat, kb. 20 km/h, hirtelen balra kormányzás.

Normál (XDS) nélküli esetben ez a manőver biztos kicsúszással jár (már tapasztaltam). Közepesre állított XDS-el érezhető megcsúszás nélkül sikerült bevenni a kanyart. Kanyarodás közben „rázott a kocsi”, pont úgy mikor erős fékezésnél aktiválódik az ABS és érzi az ember a fékpedálon annak rezgését. Csakhogy most nem léptem a fékre.


Második próba

Letaposott havas, széles, sík útkereszteződés. Kettes sebességfokozat, kb. 20 km/h, óvatos jobbra kormányzás, majd gázadás kigyorsításhoz.

Ebben az esetben a kanyarodás közbeni gázadásra megcsúszott ívkülső felé a kocsi, főleg a fara, így automatikusan (balra) ellenkormányoztam. Még az ellenkormányzás előtt érezhetően aktiválódott az XDS a kocsi bal, és jobb oldalán is érezve a „rázást”. Feltételezem túltoltam az ellenkormányzást, ezért volt szükség mindkét oldalon korrekcióra. Minden esetre a kocsi nem himbálozott be , az XDS-nek köszönhetően kettő kilengés után visszaállt menetirányba, mindezt (vezetői) fékezés nélkül.


Engem meggyőzött. Már csak azt nem értem, hogy (kettes, fészliftes) Octaviák esetében miért csak az RS változatban aktiválták gyárilag a funkciót, miközben szinte az összes változatban csak egy szoftveres módosítás (egy pipa berakása az ABS vezérlőbe) szükségeltetik az aktivációhoz. Nem csak száguldozáskor, hanem alacsony sebességű manővereknél is alkalmas az XDS baleset megelőzésre.

2018. febr. 27. 07:53

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!