Hogyan tudok minél nagyobb kompressziót elérni egy 2T robogónál?
Hengerfejből, amelyik fele felfekszik a hengerre le kell marni 1-2 mm-t.
A pontos méretet mérés után számítással kell meghatározni az elérendő sűrítési viszony figyelembevételével.
Ha eldöntötted, így kell (lehet) megcsinálni.
Hengerek között is van különbség. Rakhatsz rá erősebb nyomatékosabb 50-es hengert is.
Aztán egy teljes kitöltésű főtengő is sokat dob a motor erején. A jó kipufogó sem hátrány.
Nyilván ha a 4KW teljesítményt túlléped, már az sem legális, hiába ötvenes.
A préstér csökkentése növeli a sűrítési végnyomást az igaz, de jobban megterheli a régi főtengelyedet. Ha nagyon lecsökkented detonálni fog.
Meg aztán ugye a vizesnél a hengerfejtömítés hornyát is ki kell marni, ha szedődik a síkjából.
"De jobb gyorsulást szeretnék elerni"
Cserélj variátorgörgőt, jobb lesz a gyorsulás (kisebb lesz a végsebesség).
Dugattyűrű csere nem hoz semmit (általában).
Nem érdemes a kompressziót újabb motoroknál növelni. Mivel a motor 95-ös benzinhez van tervezve (a simson és korabeli társaival ellentétben) 1-2 mm lesíkolásával maximum annyit fogsz elérni hogy kinyírja a gyertyád meg a tűgörgőket vagy extrém esetben kopogásos égés jön létre. (Nem a gyertya gyujtja be a tüzelőanyag keveréket hanem a magas sűrítési viszony miatti hő.)
Ha van lehetőséget javíst a feltöltést. (Nagyobb karburátor/rezonátor). Sokat dob rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!