Autóba durranógáz (hho) generátor beépítéséhez kell valami engedély? Tuningolásnak számít?
"Még egy kis fogyasztás csökkenést is ígérnek."
Miből? Vízből? Nem mindegy mennyi vizet fogyaszt?
Egy szimpla autógáz beépítéshez is engedély kell.
Ezt az engedélyt az auógáz szett gyártója "szerzi be" típusengedély formájában, melyben benne vannak a felhasznált biztonsági elemek és beépítéshez az előírások.
Még ezt is csak szakműhely építheti be.
És akkor Te kitalálsz egy rendszert, aminek a biztonságát, a beépített elemek erre való alkalmasságát külön-külön még talán, de összeépítve semmi sem szavatolja.
És nem biztosított a szakszerű beépítés sem. Nem mindegy a jármú melyik részébe mi kerül, nem biztosított a "tankolás" sem.
Gondolj utána: tilos PB gáz áttöltése autógázos autóba. Pedig az autó gázos, a beépítés hivatalos és mégse!
Nem bizosított a szalszerűség sem emberben sem eszközben.
Kérsz még valami magyarázatot?
Nagyon szépek a belinkelt oldalak , de tele vannak hülyeséggel.
Számolj már utána a különböző üzemanyagok fűtőértékének, nem fog kijönni. A képen hiányzó 2,5 liter üzemanyag fűtőértéke az majd annyi, mint 1kg hidrogéné. Lehet rosszul számolok, de 1kg hidrogéngázhoz 9 liter vizet kell elbontani, azaz a kocsid vízfogyasztása 9 liter/100km lenne.
Az ilyen dolgoknál egy nagyon fontos dolog felett átsiklik mindenki: a víz bontásakor befektetett energia ugyanannyi mint az elégéskor keletkező energia, ha a hatásfok 100%.
Az energiát a generátor adja, ami már nem 100% hatásfokú, a generátort szíj hajtsa, a szíjhajtás is nagyon messze van a 100% hatásfoktól és ezt egy 35-40% körüli hatásfokú belsőégésű motorral hajtjuk. Ha működne a dolog akkor megvalósítanánk az örökmozgót :D
De ne foglalkozz velem, csinálj egy spritmonitor accountot regisztráld a tankolásaidat majd kellő futás után tedd be a hho kütyüt és regisztráld akkor is egy másik profillal. Ha nem csalsz akkor ki fog jönni, hogy mennyi az annyi. :)
A belinkelt oldalak szart sem érnek. Ugyanennyi oldalt lehet találni a szivargyújtóba dugható "áramsimító" fogyasztáscsökkentőről, vagy a benzincsőre húzható csodamágnesről.
Mindegyik működik, betölti a termék kitalálásakor tervezett funkciót: lehúzza a hülyéket, gazdagítja a gyártót. Erre tervezték, valós funkció nélkül.
Itt gondolok pl kb egy ekkora napelemre (270 W)
Az van, hogy a vízbontáshoz 25-35A áram kell. Ezt egy normál 70Ah körüli akku jó ha egy óráig le tudja adni töltés nélkül, utána leesik az áramerősség és megáll a bontás. A napelemnek is adott a kapacitása utána tudsz számolni.
Vannak tisztán hidrogénnel hajtott haszonjárművek, de ott a hidrogént kúton tankolják ( ugyanúgy mint a CNG-t vagy LPG-t ) és akkor tök jól működik a dolog. De ott azért működik jól, mert az energiamérleg teljesen más és a hidrogén előállítása hálózati áramról megy :D
"Ezt egy normál 70Ah körüli akku jó ha egy óráig le tudja adni töltés nélkül, "
Nos két ilyen akku akkor bírja 2 órát.Az elég is a mindennapi használatra,pl munkába járás.És amig az ember munkába van addig a napelem szépen visszatölti az akkukat.De ehhez akár egy db 70 Ah akku is elég lenne.
Két akku bírja két órát, két 70Ah-s noname akku mondjuk 20 000.
Kell hozzá egy töltő ( de igazából kettő ) és a két óra lemerítés után a kapacitás tizedével töltve az ööö bizony egy nap töltés lesz, tehát minden nap nem tudod eljátszani. A töltő 6000 ( vagy 2x6000).
Kell egy napelem panel az 60 000 Ft és tud jó esetben 250Wp-t, kell hozzá egy inverter hohó ez már simán 6 jegyű lesz :D
Megveszed a HHO kezdőcsomagot, összeadsz mindent és az átalakításod megáll 200 000Ft-ban jobb esetben. 200 000 forintot hány tízezer kilométeren fogsz megtakarítani az üzemanyagárban? Évente mennyit mész majd ezt osszuk kettővel mivel nem lehet minden nap csutkára lemeríteni az akkukat, mert nem töltődik vissza.
Számoljuk hozzá, hogy az ólom-savas akkumulátorok nem erre a felhasználásra vannak tervezve, ilyen lemerítem, feltöltöm-lemerítem-feltöltöm használatnál elszulfátosodnak a lemezek és másfél éven belül garantált a cellazárlat, tehát 2db akku csere, megint 40 000. :D
És ami még mindig a legfontosabb, ezzel a megoldással nem tudsz 100km-en 9 liter vizet elbontani így az egész matek borul és tehet a megtérülés elé valami szorzót :D
Nagyon jó tervnek tűnik szerintem. Ennyi erővel eladod a kocsidat, rádobsz háromszázat és veszel egy takarékosabbat és nem szopsz ilyen hülyeségekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!