Melyiket vegyem ujonnan Honda vagy Kia?
Csak szivobenzin johet szoba: Honda Crv 2.0 elegance vagy Kia optima sw 2.0 ? Ez a ketto maradt jelenleg szamitasban. De barmit meghallgatok.
Esetleg: hyundai i40 kombi, mitsubishi outlander, toyota avensis
Lenyegi kerdes a minnel inkabb megbizhatosag , hosszu tavra kene az auto(tobb ev) . Barki akinek van tapasztala egyik masikkal , tenyleg nem tudunk donteni a csaladdal. A honda kevesebbet fogyaszt papiron , viszont kisse kenyelmetlen belul , a kia sokat fogyaszt , de nagyon kenyelmes es megis alacsony kombi.
ki nem szarja le mit gyorsul le? 130LE bőven elég közútra. kb pont úgy gyorsul 0-100 mint az 1.6 szívó benzin.
1.6 turbót ha rendesen kiautózod, elég hamar szét fog esni :)
ha erős kocsit akarsz akkor irány a nagy köbcenti. akár dízel, akár benzin.
"Na és biztos legyorsul egy 1.6-os turbóbenzint mi?
Ja még egy 1.6-os turbódízelt se."
Tudod, kedves tízes válaszoló, a gyorsulásos farokméregetést jobb meghagyni azoknak a kis pötsöknek, akik még nem elég érettek ahhoz, hogy egy autót a valódi rendeltetése szerint használjanak.
Szerinted ki a bánatot érdekli, hogy hány másodperc alatt vagyok százon, amikor reggel dolgozni indulok? Vagy amikor bevásárolni megyek? Vagy ha nyaralni megyünk a családdal? A hozzáértésed hiányosságait pedig leginkább ott lehet észrevenni, hogy az egyhatos szívóbenzint az egyhatos turbó benzinnel akarod összehasonlítani. Melyik gyártó kínál ilyen alternatívát? Egyik sem. Megsúgom, hogy pl egy egyhatos körüli szívó benzin alternatívájaként általában egy, és egykettes közötti turbó benzines motort szoktak használni, ami rosszabb esetben már nem is négy, hanem három hengeres. Ezt a kis köszörűt szokták aztán addig hegyezgetni, amíg elérik, vagy megközelítik vele a nagyobb köbcentis szívómotor teljesítményét. Nem egy példa van arra, hogy egy ilyen kis méregzsák apró turbós szar pl többet fogyaszt, mint az azonos karosszériához alternatív motorkínálatban szereplő nagyobb köbcentis szívómotor, miközben a teljesítménye hasonló,vagy annyi sincsen.
"1.6 turbót ha rendesen kiautózod, elég hamar szét fog esni :) "
Ne a te szervízelési szokásaidra alapozz.
Egy 0 lemaradt a végéről.
Ha normálisan szervízelnéd az autóidat akkor rájönnél hogy a turbó jobb választás.
Csak Magyaroszág tele van fillérb*szókkal ezért tart itt a turbó hírneve magyarországon.Ha megnézel német oldalakat 2002-től az autók 80%-a turbós.
És lásd be se mercedes se BMW se Audi se semmi értelmes márka nem gyárt már szívót,nagyon jók voltak a 60'-70'-80'-as években meg a 90es elején
aztán jött a turbóőrület ami hurrikánként söpört végig az autóiparon és gyökerestül átalakította az autógyártást.Ez akkor olyan volt mint az elektromos autó őrület most.Hidd el az autóipar nem visszafele fejlődik csak szerinted meg egy két fajtársad szerint.Például ott a Toyota is,bátran ki merem jelenteni hogy a Toyota gyártja a legmebízhatóbb autókat a világon,és nézd meg a motorkínálatát,nahát turbósak.
Próbálj meg egy kicsit haladni a korral mert 20év múlva már turbó lesz elavult te meg még mindig valami 20éves szívóban feszítesz.
És egy jó tanács:Ne írj ide olyat ami NEM IGAZ csak azért mert te a 70es években rekedtél agyilag.
a turbósítás nem fejlődés.
csak az elcseszett károsanyag-kibocsátási ciklus csökevénye.
valós korülmények között nem környezetbarátabb a kis turbós motor.
A villanyautó megint más téma, már Ford felesége is azzal járt :)
egyszerű konstrukció, a töltő infrastruktúra még nagyon gyerekcipőben jár. De az alapvetően egy jó irány.
"A turbósítas nem fejlődés"
Jó vicc.Ugyan nem áttörő de mégis jelentős feljődés volt a turbó az autók törtébelmében.
Sokkal jobb vezetni egy turbóst mint egy szívót:nagyobb nyomaték,nem kell 5000ig huzatni egy előzéshez.stb.stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!