Melyiket érdemes venni újonnan és miért? Rc390 vagy ninja 300 vagy r3 vagy cbr 500r
Pont én is ugyanebben helyzetben vagyok, hogy ezek között vacillálok. Pontosabban már csak a honda és a ktm között. A kawasaki és a yamaha alapjáraton kilőve. És nem csak a kisebb köbcenti miatt, hanem mert árban és tudásban is jócskán alulmúlják a az előbbi kettőt. Ráadásul jóval régebbi modellek is miközben a ktm és a honda jóval frissebbek.
Ktm mellett szól a legtöbb érv. Legjobb ár/érték arány, legjobb paraméterek (súly/teljesítmény), legjobb futóművel aminél a japánok mindig elvéreznek és az összes közül a legsportosabb. Az egyedüli hibája ami miatt ilyen olcsó tud lenni, az nem más mint, hogy Indiában gyártják. És sajnos ez érződik is rajta.
Hondára viszont személy szerint nagyon haragszom. Amikor frissítették, a cbr500r-t akkor terjedt egy hír, hogy vérbeli szupersport gépet csinálnak belőle. Ehelyett kapott egy kis egy ráncfelvarrást, 4-5 kiló mínusszal és ugyanaz az a unalmas motor lett mint volt, kicsit drágábban. Egyszerűen üvölt róla, hogy kezdőmotor. Egy hasonló gépet kellett volna csinálniuk 350-500 köbcentiben mint a cbr250rr de persze erre "nem lett volna piac". Sőt a cbr250rr-t be sem hozzák Európába, pedig az összeset verné minőségben.
Összességében a ktm-et venném de abból is az új duke-ot, főleg akkor a kezdőmotornak szánod és nem több mint 10 évre tervezed és nem akarsz sokat túrázni (mivel sportossága miatt hosszútávon kényelmetlenné teszi). Ellenkező esetben viszont a honda.
3# Apádnak abban igaza van, hogy egy 1 hengeres motor soha az életben nem fog olyan simán járni mint kettő, három, négy stb. hengeres társaik. Olyannyira, hogy a régi 600 köbcentis ktm blokkok úgy ráztak, hogy idő előtt szétestek (kis túlzással). Ezt mondanom sem kell már kiküszöbölték, és én amondó vagyok, hogy 500 köbcentiig 1 henger vígan elvan. Cserébe keveset fogyaszt, és nyomatékosabb, főleg alsóbb tartományban.
Szó se róla, egy honda 50 év múlva is motor marad, de gondolom nem ennyire tervezitek. Számomra viszont nem egy markáns motor a cbr500r, elmegy mellettem és észre sem veszem. Semmi kisugárzása, rajta ülve pedig 0 huncutságot érzek, mintha a büntetésből kéne mennem vele.
Nem utolsó sorban pedig az ára az amitől nem lesz egy jó ajánlat. 2,2 millió forint miközben a ktm 1,7. Fél millió a kettő közti árkülönbség! 2,2 millióért már yamaha mt-07, suzuki sv 650 nagy motorok vannak amiken már nem kell nélkülözni a lóerőket (sv-ből van már lefojtott A2-es verzió is).
Ami viszont jó lenne a hondától az egy cb400sf. Sajnos nálunk már csak a múmiák vannak, miközben japánban mai napig gyártják belpiacra. 400 köbcentis 4 hengeres VTEC, amitől a hátamon is feláll a szőr. Egy igazi kuriózum 1,8 millióért. Csak mire behozod, és levizsgáztatod közel 3 millióba fog kerülni. Nem beszélve arról, hogy a ktm 390-es ezt is legyorsulja. :D
A legjobban teszed, ha kipróbálod mindegyiket és belátásod szerint döntesz. Én továbbra is a ktm-et javaslom mivel egy igazi 'fun bike' amit ilyen árban ezzel a tudással nem kapsz meg a vetélytársaktól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!