Milyenek a 2013 utáni Skoda Superb-k?
Nekem Octaviában van pont ilyen motor.
Legfőbb "típushiba", hogy a dízelbotrányban érintett, azaz szoftverfrissítés és szívóágba beépített szűkítő szükséges hozzá, hogy szabályos legyen. Ha márkaszervízbe viszed bármi miatt, akkor írásban kell nyilatkoznod, hogy nem kéred az átalakítást. Idehaza még nincs ennek retorziója, de ha pl. Németországban megállít a rendőr és nincs igazolásod a javításról, akkor ott már gond lehet. Továbbá több ezer beszámoló szerint (Nagybrittaniában pertársaság alakult rá) az autó gyengébb lesz, többet fogyaszt és a DPF/EGR is hamarabb lesz cserés.
Második típushiba, bár ez tudtommal csak a 2011-2012-ben gyártott blokkokat érinti, hogy gyenge volt a vízpumpa tömítés, így a gyári 210 ekm-es csereperiódusnak már akár felénél cserélni kellett. Nekem is megcsinálták 155 ekm-nél garanciában.
Ha szíj/csiga szerű nyöszörgő hangot hallasz a motortér felől, akkor az lehet hosszbordásszíj vagy klímakomresszor okozta zaj. Nálam mindekettőt cserélték gariban (igen a komplett klímakompresszort).
Végül a legfontosabb érv ellene: Octaviába is határeset, Superbben viszont biztos, hogy kevés a teljesítmény. Az 5 fokozatú váltó kiosztása nagyon hosszú, így ki kell húzatni vagy akár kettőt! visszaváltani, ha dinamikusan akarsz előzni. Utólag már 2.0-s blokkot választanék. Még akkor is, ha ott esetleg az olajpumpa tengelyére kell figyelni. Erről már számos cikk és beszámoló született:
Tipikus Skoda:
Megbízható, igénytelen
Kényelmes
Jó ár-értèk arány
1.6-os motorral semmi értelme megvenni, 2.0 már bőven elég lehet
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!