Összkerekes teherautókat (10-15 tonna teherbírással) megkímélt állapotban (keveset kelljen szervizbe hordani) emelőhátfallal lehet már kapni használtan 3-4-5 millió forint környékén?
Életkora (ha lehetséges) maximum 5-7 év legyen - tényleg nem szeretnék egy gyakran meghibásodó, használhatatlan példányt! Fontos a megbízhatóság!
Ritkán lenne használatban, ezzel tovább kímélném, ha viszont menne (kéthetente, néha háromhetente egyszer-kétszer), akkor hosszabb távra, minimum 100-150 km-re.
Mondjátok, hogy van(nak) ilyen(ek), hogy nem lehetetlen amit kérek! Kérlek írjatok típusokat, melyek megfelelnek a követelményeknek!
(Vannak olyan tehergépjárművek, vagy kamionok, melyek a 10-15 tonna áru mellett öt személyt is tudnak szállítani? És használtan továbbra sem méregdrágák?)
A fát hogy hozzák le az erődről? :D
https://www.youtube.com/watch?v=Mcq4pkBpJMA
https://www.youtube.com/watch?v=ezEV-cZ1zmU
https://www.youtube.com/watch?v=laLC8PwGEDc
Ha nem országúti gumi van a kocsin, hanem a szimpla terepes felni terepgumival akkor könnyű terepen simán elmegy, még eső után is.
Az ultimate megoldás az lenne ha pl ezt lealkudnád 1,5 másfél millióra, és 5 millából kapna egy felépítményt, egy dupla fülkét meg egy felújítást. A modern autókhoz képest borzasztóan gazdaságtalan lenne, viszont ennek nem lenne akadály :D
Na akkor leírom ismét és befejztem, mert nem akarod belátni, hogy ez így nem megy. Ennyiért, olyan autót amit elképzelsz nem kapsz. Kompromisszumot kell kötni. Vagy nagyjából 10 millióval többen gondolkozol (autó+ átépítés, papírozás) vagy lejebb kell adni az igényekből. De még mindig nem javasolnám ezt.
Darus azért még inkábbk kiesik, mert akkor kell gépkezelői, évente/kétévente daruvizsga stb stb.
Amit te hurcolt az így saccra alig 2 tonna súly, a gépekhez nem értek, amiket mozgatsz, de ha 500 kg mézet mozgatsz egyszerre akkor eleve brutálisan túlméretezel mindent.
Én még mindig azt mondom, kell egy ponyvás pótkocsi, meg egy traktor, ezzel vonulsz jobbra-balra a méhekkel. És ha messze kell vinned a készterméket eladni, akkor elszállíttatod. Még akár futár, kis forgon is elviszi részrakóban azt az 1-1 raklapot. Fillérekből megvan, ahhoz képest, mintha egy autót tartanál fenn ennyiért. Ha nagyon akarod szofisztikálni akkor homlokrakodós traktor, hogy ne kelljen a platóra kézzel rakodni.
Valaki írta, hogy a merev váz meg ilyenek. No para. A 4x4 ugyanazon az alvázon van mint a 4x2, ahol el tud menni ott semmi baja nem lesz.
Nekünk volt 4x4 autónk, most 4x2 van, darus mindkettő. Gond nélkül lehet vele boldogulni terepen is, pedig ilyen szempontból rossz konstrukció. Daru a fülke mögött, nincs terhelés a hátsó tengelyen, pillanatok alatt kapar. De amíg nem kell lemenni a földútról addig semmi gond. Utána már akad. De nem azért mert elsüllyed, hanem mert kipörög a vizes, növényekkel borított talajon. 90 lóerős traktorral a 18 tonnás autót, úgy húzom ahogy jólesik. Úton meg megy gond nélkül.
A méhészek érdekesen gondolkoznak, nem te vagy az első aki így közelíti meg. Amit egyszer ki kell fizetni a méhekért az nem drága sose, de ha rendszeresen kell valamire pénzt adni, az elképzelhetetlen. Hiába sokkal jobban jön ki még 10-20 éves távlatban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!