Vw Lupo 3l tényleg ilyen keveset fogyasztana?
A Lupo 3L a maga idején nagyon drága volt a méretéhez képest, ráadásul sok kompromisszumot igényelt a hagyományos Lupohoz képest is. Szinte minden extra kimaradt belőle: kurblis az ablak, légkondi nincs, központi zár sem, a kormányt is egyedül tekered - tömegcsökkentés volt ezerrel. Pótkerék nincs, cserében egyedi, semmi mással nem csereszabatos AlMg-felnik vannak. A 3 literes fogyasztáshoz be kell kapcsolni az ECO-módot, ilyenkor igencsak lassú az autó, alig pörög a motor, motorfék nincs, stop-start van. Egyediek az ülésvázak, sok futóműalkatrész, teljesen egyedi a motor és a váltó - szó sincs filléres tömegalkatrészekről.
No és ott a legnagyobb probléma: kicsi a Lupo. Nem lehet vele oktatni a belső sávban, nem lehet benne tespedni, nem jó melósautónak - tényleg csak arra elég, hogy két felnőtt és esetleg két gyerek nagyobb csomagok nélkül közlekedjen vele. Van, akinek ekkora autó egyszerűen nem elég, mert nem fér el benne a létra és a kőművesbrigád, másnak meg elég lenne, de nincs elég presztízse.
1es nagyreszt valotlansagokat ir ! Szinte semmi nem igaz a felsorolasbol. Volt fapad verzio a 3L-bol ez teny, ahogy mas kocsibol is van,de elerheto volt minden lenyegi extra: klima, szervokormany, elektromos ablakok, oldallegzsakok, abs ,esp .
A kerek valoban szuperkonnyu es draga magneziumfelni volt gyarilag ,de semmi extra merete nem volt ,lecserelheto lemezfelnire.Csak felesleges,hacsak el nem lopjak a felnit vagy szet nem torik.
Start-stop rendszer benne volt eco modban mukodott is,ezt kikapcsolva mar nem. Eco modban 'szabadonfuto' mukodott es alacsonyabb sebessegnel valtott fel. Manualis valtasra is volt lehetoseg a valtot athuzva manual allasba .
Gyakorlatban a Lupo nem kicsi belul 2 szemelyre,hanem az akkori Polonak felel meg elol meretben csak a hatuljat levagtak a csomagter minimalis. A Polo alapjaira epult csak aluminium volt rajta sok elem,de nem minden! A valtoja sajnos hiresen rossz kontstrukcio ez a gyenge pontja az autonak,ha elromlik akkor 150 ezer alatt nem uszod meg es alig van ember aki ert hozza! Es el fog romlani! En e miatt nem tudom jo szivvel ajanlani ha a kis koltsegu autozas a cel egyedul.
Fogyasztasa tenyleg 3 liter is tud lenni, de csak varoson kivul hozhato ,ha ott ragyursz a fogyasztasra akkor leviheto 3liter ala is,2.6 korulire! Varosban 3,5-4 liter, allando klimaval 4.5liter.Ezt a mai napig semmi mas dizel nem tudja,barmit is hazudgalnak a tulajok!Kiveve a testvermodell az Audi A2 3L ami teljesen aluminium kasznis. Szoval a maga idejeben joval megelozte a korat,csak mivel aranylag kis peldanyszamban adtak el belolle ,ezert nem olcso hozza az alkatresz.
Ha tenyleg sporolni akarsz es a szervizre se akarod a gatyad rakolteni akkor Peugeot 106 1.5d a neked valo auto avagy Citroen Saxo 1.5d .A hely is tobb benne es minden olcsobb hozza, szivo dizel megolhetetlen,nincs turbo nincs kettos tomegu hulyeseg,nincs magas nyomas, nincs benne hibaforras.
Ha van hozza szerelod akkor oke. Az igazi nagy hibaforras a valtoja ami egy robotizalt kezivalto nem igazi automata. Be kell allitani 20 ezer kmenkent akkor kisebb az esely hogy elromlik, de nem zarja ki ez sem.Rossz pozicionalasnal egyszeruen szettori sajat magat a valto !
Nyomastarto gomb, tandempumpa, hidraulikus csatlakozasok mind hibaforras. Fekpedal kapcsolo is hibaforras.Olcso kis alkatresz de ha elromlik lerohadsz vele: nem indit a kocsi.
Kerek csapagyak gyengek hamar elkopnak csak kerekaggyal egyutt cserelheto. Szervo az elektromos ,szeret behalni . A motor pdtdi ha rendesen megkapja az olajcseret es minosegi gazolajat akkor nem lesz vele nagy problema. Van hogy a 3L-et atalakitjak kezi valtosra es akkor kiesik sok hibaforras.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!