Összkerekes teherautókat (10-15 tonna teherbírással) megkímélt állapotban (keveset kelljen szervizbe hordani) emelőhátfallal lehet már kapni használtan 3-4-5 millió forint környékén?
Életkora (ha lehetséges) maximum 5-7 év legyen - tényleg nem szeretnék egy gyakran meghibásodó, használhatatlan példányt! Fontos a megbízhatóság!
Ritkán lenne használatban, ezzel tovább kímélném, ha viszont menne (kéthetente, néha háromhetente egyszer-kétszer), akkor hosszabb távra, minimum 100-150 km-re.
Mondjátok, hogy van(nak) ilyen(ek), hogy nem lehetetlen amit kérek! Kérlek írjatok típusokat, melyek megfelelnek a követelményeknek!
(Vannak olyan tehergépjárművek, vagy kamionok, melyek a 10-15 tonna áru mellett öt személyt is tudnak szállítani? És használtan továbbra sem méregdrágák?)
"De! Csak elfelejted hogy egyre több az olyan háztartás, ahol vagy napelemekkel/kollektorokkal termelnek elektromos energiát..."
Csakhogy az egy alternatív technológia, ami megéri kisüzemben is (10-15 év alatt). Te viszont azzal a kamionnal akarsz negyedévente menni egy turista kört, amivel normál esetben mások napi szinten indulnak el fuvarozni. S épp ezért rossz az amerikai példa is, mert ott lehet, hogy megengedhetik a saját eszközöket olcsó hitelre, de cserébe óriási méretben is dolgoznak, magas a munkagépeik kihasználtsága.
Hogy a méhészek konkrétan miért panaszkodnak azt nem tudom - de az agráriumban dolgozó ismerőseimet ismerve ez ilyen szakmai ártalom lehet, mert a szőlőtermelők is folyton nyavalyognak minden miatt. Ha rossz az időjárás kevés szőlő terem, sok a sár, az a baj. Ha jó az időjárás alacsony a felvásárlói ár, akkor az a baj. Ha Orbán, akkor az a baj, ha meg Gyurcsány, akkor az.
Köszönöm John_McClane!
Tehát akkor az elképzelésem mégiscsak maximálisan helytálló, "csupán" meglehetősen mellélőttem az elvárt árakkal.
Nem szeretem, hogy szegény vagyok...
A darus megoldás viszont tetszik! (Apró megjegyzés a végére: akkor egy nem 10-12 éves, hanem legalább 25 éves, darus, nem szétrázkódó, három tengelyes teher már kapható 4-5 millió forint körül? Vagy ez is drágább lesz az elvártnál? Illetve mennyi gond van ezekkel? Bevallom őszintén kissé félek tőlük, mármint a gyakori szervizlátogatások és a gyakori "puszta közepi" lerobbanások aggasztanak...)
A Jó Édes:
"Megengedhetik a saját eszközöket olcsó hitelre."
Hitelre??? Jézusom segíts, azok NEM saját eszközök, hanem HITELBŐL finanszírozott járművek?! Ez komoly? Én azt hittem (ha ez így van, mekkorát tévedtem), hogy a Peterbilt-ek, Kenworth-ök (és a targoncák) rég kifizetett saját gépek. Nem is mertem hitelekre gondolni.
Egy ismerősöm nemrég adott el 4 millió forintért (!!) egy 1992-es, 4x4-es 18 tonnás billencses MAN-t (igen, csak két tengelyes volt). Mondjuk kiváló állapotban volt az autó, rengeteg pénz volt ráköltve, és amúgy is egész életében keveset ment az autó.
De: azért írtam le ezt a példát, hogy tisztában legyél vele, hogy mennyibe kerül egy jó állapotú, 4x4-es teherautó. 5 milláért 5-7 éves 4x4-es teherautóból csak valami leharcolt szart kaphatsz.
Ezekkel a járművekkel az a baj, hogy "rétegjárművek". Itthon gyakorlatilag csak katonai illetve darus, rakoncás erdészeti 6x6-os autók vannak és elvétve egy-két darus,billencs, építőanyagos..stb.
Ezeknél az autóknál nem az alváz ér sokat, hanem a darus felépítmény ( vagy ahogy írták az emelőhátfal ). A 20 év körüli autók mennek nettó 6-8 millióért.
Én viszont megpróbálnám eldönteni mik a prioritások és mi az ami tényleg kell.
Terepre kell? Enyhe terep, földút lesz vagy menni akartok tökig sárban, előkészítetlen talajon is? Kell az 5 ülőhely vagy elég a 2-3?
Ha nem lesz csak normálisan előkészített földút és nem akartok dagonyázni,nem mentek ki eső után stb akkor elég lenne egy 6x4-es ex-tüzépes autó is normális terepes gumikkal. Ha fennáll az első lehetőség is akkor viszont csak 6x6 és valami korábbi erdészeti autó kell - lehetőleg csörlővel :D
Itthon ritka a dupla kabin, ha szükség van az 5 helyre akkor külföldön kell keresgélni, de ahol duplakabin és esetleg daru is van az garantáltan 15 millió felett lesz.
Azt viszont nem tudjuk mit akarsz szállítani annak függvényében lehet keresni más megoldásokat is.
Lehet egy 6x6-os fülkésalváz és használt daru beszerzésével olcsóbban kijössz.
Ha olyan dolgot kell rakodni akkor lehet egy multiliftes megoldás is jó lenne:
A 3-4-5 milliós ár szerintem nem tartható, de 10 millió környékén már ki lehetne hozni ilyen alacsony futásra még megfelelő autót.
Ha már annyit beszéltünk róla, akkor végül is miért ne nevezhetném meg a szállítmányt:
50%-ban kaptárak, a fennmaradó 50% pedig osztozna fedelezőgépsorban, pergetőben, 500 liter tiszta vízen (annak tartályában), sátorban, két lurkóban és néhány óriás testű kutyában. :)
Enyhe földút a terep, de mi van, ha kirakodás után három napra leszakad az ég? Na ettől tartok.
Ilyenkor a méhlegelők alaposan feláznak.
Akkor igazából a legtöbb dolog a kocsin maradna és csak a kaptárakat kellene fel-le pakolászni? Ebben az esetben elég lenne egy akármilyen felépítményes fülkésalváz a kaptárakat meg egy kinyitható "daruval" és csőrlővel le és fel tudnád pakolni. Ez azért mindjárt olcsóbb lenne :D
Vagy legyártatsz egy egyedi multiliftes konténert és akkor oda teszed le ahova akarod :)
Hozzátenném, hogy ne bízz meg annyira az összkerekes teherautókban, mert a nagy súly miatt nem nagyon lehet velük komoly terepre menni.
Én írtam, hogy egy ismerősömnek volt 4x4-es billnecse MAN-ja, üresen ki kellett menjen a mezőre (elég jól átázott talaj), majdnem tengelyig elsüllyedt, úgy kellett kirángatni két nagy traktorral. Hiába a 4x4, ilyen nagy súllyal nem lehet játszani. Igaz, utcai és nem terep gumik voltak rajta, de az sem segített volna túl sokat, 10-15 tonna úgy belesüllyed a laza talajba, hogy azt onnan nem szedi ki semmilyen 4x4 vagy 6x6.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!