Egy volt taxit érdemes megvenni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem, mert ezekbe 5-6 év alatt simán belehajtanak 300 ezer kilométert, a taxisok a szereléseket is sufni műhelyekben csináltatják, csak azt ami feltétlenül szükséges.
A legjobb olyan autót venni, ami flottás autó volt multinál, ezeket 3 év/100 ezer kilométer után szokták értékesíteni, végig szakszervizben csinálnak rajtuk előírásszerűen mindent. Inkább ilyet alsóbb kategóriásat, mint egy volt közép vagy felsőközép kategóriás taxit!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Flottás autó multinál! ja! :D
Amikor megkapod a 130e km-es céges autódat ami úgy zabálja az olajat, hogy minden tankolásnál kell venned egy flakon olajat!
Meg aminek 10-12 liter a fogyasztása 1.6-os motor mellett!
Utána megpróbálod kideríteni mikor is volt az olaj cserélve és nagy nehezen rájössz, hogy közel 30e km óta nem volt cserélve!
és nem egy ilyen esetet hallani :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor leírom a sok okoskodó kedvéért, hogy én hogy "hajtottam szét" a taximat.
Minden beindításnál ~1-2 perc járatás, az első 5-10 kilóméteren szigorúan 1500-2000 között használtam a motort, nem is előztem addig, amíg be nem melegedett (autópályán is úgy mentem, hogy max 2000 volt a fordulat, amíg nem lett meleg). Munka közben a km-ek nagy része ~1800-as fordulaton, 50-60 km/h-s tempónál ment bele, üzem meleg állapotban (50-60-al más rámenni egy kátyúra, mint 70-80-al). Leállítás előtt 1-2 perc járatás, mindig, akkor is, ha csak kis tempóval haladtam. Sose használtam tartósan 3000-es fordulat dölött, egy kezemen megtudom számolni, hogy hányszor mentem 4000-res fordulat fölé (természetesen azt is csak üzem melegen).
Szigorúan 15 ezrenként olajcsere, és nem a legolcsóbb anyagokkal dolgoztak a szerelők. Ha bármi hiba kijött, még azon a héten le lett szervizelve (futómű hibák, generátor csere, stb).
480 ezer kilóméterrel lett eladva, minden működött rajta, és úgy nézett ki, mint a többi ilyen autó, amiben "csak" 200-300 ezer km volt, csak éppen kevesebb, mint féláron.
Szóval ne vegyél taxit, inkább vegyél céges autót, aminek szervizkönyve van, és nem a kerületi szerelő csinálta, hanem a Porsche-Hungária, 10-szeres áron, és a tulaj hülyegyereke hétvégente elvitte versenyezni az 1,6 turbós Fordot, és padlógázzal indította a motort. Igaz, 4000 alatt ritkán volt a fordulatszámmérő, de legalább nem egy lepukkant taxis cseszte szét, hanem egy öltönyös úriember, ezt azért meg kell fizetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!