Dízelt venni használtan?
Használt autóban gondolkodom nem horribilis áron lehetőleg 600K vagy attol lejjebb.
Mennyire éri meg? Magas-e a szervízköltsége?
SOHA!!!
Mint járműmérnök felesége mondom, aki maga is nagyon nagy autó-barát :D
Egyrészt autófüggő ,másrészt használatfüggő.
Egy jó CDTI honda pl: 8g töredéke lehet egy modern bmw-nek ,vagy egyéb bonyolult méregdrága cuccnak.
Egyrészt alkatrészár ,másrészt megbízhatóság.
Városba ,napi 3km-re :reggel gyereket elvinni suliba és onnan munkába,majd hazafele ugyanez ,3km-re ,nem éri meg.
Egyrészt nem gazdaságos, másrészt a turbó,lendkerék nem szereti.
Lényegében : ha sokat pályázol ,évente 30-35e km felett van a futás akkor megéri.
Városi autónak ,illetve átlag futással benzines.
Kis futással pályázni is 6 gang benzin pont elég.
Pályán ~1,5-2,5l differencia környéke van-
Jah, majd itt neked megmondják a romamagyarok, akiknek a "német " márkának álcázott török autók kellenek, amik már a 3Xet kezdik taposni, meg a hátsó futómű A betűt ír le, mert hát csak az a menő, meg nem lenne az életbe pénzük egy full új Mazdát megvenni, meg még arra is irigyek, ha a férjednek diplomás szakmája van, és nem Avonozok az uborkaszedés mellé:D
Tipikus csóró ostoba senkik, akik semmit nem értenek az autóhoz :D
Hihetsz nekik is, de a mi műhelyünk keze alatt a sok 200. km-t közelítő dízel f*s csoda hogy még begurult.
Kb 3 hónapja vett Barátnőm is, dízel Renaultot, másfél hónapja a szervízben van, és a lejárt 1 hós törvény miatt, már az ő zsebéből folyt ki 300ezer.
Attól függ, milyet fog ki az ember. Nagyon meg kell nézni.
600K az eléggé a kínálat legalja. Ettől persze még ki lehet fogni mondjuk sok km-es, de hibátlan példányt, amit a futás miatt nem tudnak többért eladni.
Én is használtan vettem dízelt, ráadásul motorcserés volt az autó, emiatt a kutyának nem kellett. Kb gombokért megkaptam. (Azért nem 600K-ért, ennek majdnem a 3-szorosáért, de fiatal, nagyon felextrázott autó volt.)
Azóta 7 éve van meg, beletoltam rengeteg km-t és kutya baja. Kopó-fogyó alkatrészek cseréjén kívül semmilyen váratlan meghibásodásom nem volt.
Ezért írtam, hogy lehet ilyet is találni és bele lehet nyúlni valami nagyon szopórollerba is.
Ez az árkategória a sima adagolós dieseleké.
1.9 TDI 90 vagy 110 le-val. Azt hogy a VW konszern melyik márkájából van az meg ízlés függvénye.
(Golf 4 nem ez az árkategória... legalábbis a jobbak)
Évi 15-17000 km-nél megéri a diesel, ez tapasztalat, bár as tavai évben igen visszafogtam az autózást így csak 13500 km lett (de motoroztam is :)))). Na de így csak az üzemanyagon 81000 ft-ot spóroltam az előző benzinesemhez képest. Az autómra tavaly 102000 Ft-ot kellett költeni. igaz magam szerelem (ezek csak kopó dolgok voltak, vezérlés , olaj, és egyéb apróságok.
2016.ban 140000 ft-ot spóroltam üzemanyagon és 143000 ft-ot költöttem az autómra, szintén kötelező dolgok amibe benne volt egy garn. téli gumi 80000 volt felrakással együtt.
Azaz 2 év alatt 220000 ft a zsebembe maradt csak az üzemanyagból. amit meg rá kellett költeni azt egy benzinesre is rá kellett volna....
Ez az összeg gyakorlatilag fedezne 4 Pd elemet, vagy 1 turbó cserét (új turbóval), vagy lendkerék + kuplung szett cserét
A lényeg kb. ugyan ott leszel vele mint 5-6 év alatt mintha egy 1.8-2.0 benzinest gyötörtél volna.
Viszont ha ezt a három drága dolgot kicseréled utána kb 150-200000 km-ig nem lesz vele gond
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!