Megéri ma "kispénzből" 18-20 éves dízelt venni?
VW konszern 1.9 tdi-re gondolok, egészpontosan egy Audi A4-re.
Több rövidtávra használnám, néhány hosszabb (200-500km) útra.
Vidéki nagyvárosban élek, vagyis szerintem a rövidtáv egyáltalán nem hasonlít egy budapesti belvárosi közlekedéshez.
(Persze előtte mindig melegíteném néhány percet és használat után sem állítanám le azonnal, vezettem már dízelt)
1.3 benzin-hasonló évjáratú utódja lenne.
-Itt van egy példa:
-Itt meg egy másik:
Ne hogy azt gondold ,hogy megfogtad az isten lábát.Ezek szopóroller dízelek.Ennyi idősen még benzinest sem nagyon érdemes venni,nem hogy dízelt,főleg ebből a márkából.
Az alkatrészek egy motorfelújításhoz,annyiba kerülnek mint az újhoz.
A km adatok is hamisak szerintem.
De a lényeg,hogy ha valami baja lesz,mert miért is ne lenne?Többet költesz a motorjára,mint amennyiért vetted.Ezt is bele kell kalkulálnod.
Azt tanácsolom most,hogy ezeket felejtsd el ,ha jót akarsz.
Ne aggódj, egyáltalán nem hiszem azt. Amennyire magamat ismerem realista vagyok, a km óra adatok még jó hogy hamisak, tudom hogy-ahogy szokták mondani- ezek már 2x megkerülték a földet.
Magunkból kiindulva, családban van egy 1.9 (golf IV kombi, most (óra szerinti) 190e km-el, eddig semmi baja, ennek az utódja egy 2000-es évjáratú benzines volt, 390e(!!!) km-el, amiből minden egyes méter hozzánk fűződik. Kopó alkatrészeken kívül mást nem kellet cserélni/javítani rajta.
Vegyed meg, ne foglalkozz vele hogy mit mondanak.
Szép ez az autó. Ha szerelmes az ember úgy se tudják lebeszélni róla.
Szerintem is. Ha ez a fajta tetszik miért ne vennéd meg. Jól néz ki mindkettő. Ha ennyi rá a keret, akkor meg nincs is miről beszélni. Km meg nem számít, hanem az állapot. Ha vigyázól rá és eddig sem nyüstölték vigyázni fog rád is :)
Megkerülni a földet kilóméterben nem nagy kunszt amúgy mert az "csak" valahol 40ezer körül van, úgyhogy ezek kb 10-15x megtették, de azzal semmi gond nincs szerintem.
Az 1.9 TDI egy nagyon strapabíró motor, szóval az nem szopóroller, ha nincs széthajtva. Viszont azzal számolnod kell, hogy amennyivel kevesebbet fogyaszt az 1.3-as benzinedhez képest, azt karbantartásra fogod költeni. 20 éves autó, igényli a törődést, valami apróság szinte mindig van már ilyen korban velük. Az első futómű felújítása sok pénzt el tud vinni.
Egyébként ezek az A4-ek sokkal jobb autók, mint amit az ember ránézésre gondolna róla. Korához képest nagyon igényes beltere van, a váltója iszonyat pontos, jól kapcsolható. Ez még attól volt prémium, ahogy összerakták, nem a sok felesleges kütyütől és márkajelzéstől. Egyedüli baja a kora, de ennyi pénzből amúgy is nehéz jó autót venni.
Vedd csak meg, oly' mindegy hogy hány kiváló, okosban vizsgázott öreg bontószökevény füstöl előttem. Valamiért mindig azok mennek előttem, amiket nyugatról hoztak be bagóért, mert ott már a török gyereknek sem kell, az afgán meg szégyenli...
de itt? ez a menő.
te majom, az új műanyag szarodból már régen söröskupak lesz, ezek a "bontószökevények" még mindig róni fogják az utakat.
Ha nem lennétek sík hülyék az autókhoz, meg a szereléshez, nem írnátok ilyen baromságokat.
De hát ezért paliznak be titeket a szép új vackokkal.
Majd nézd meg, mit tud 1-2 száz ezer km múlva.
Ezen annyit elment 2 vezérműszíj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!