Mi érné meg jobban: elhozni az autót külföldről, elszállíttatni, vagy venni itt használtan?
Egy barátomnak van egy francia rendszámú, 5 éves Twingoja, alig használt. Nem egy erőmű az autó, sőt.
Gondolkozik rajta, hogy el akarja hozni Magyarországra. Azonban nem tudom, mennyire érné meg elutazni érte, majd levezetni a cc. 2300-2500 km-t. Ebbe bele kéne kalkulálni az odaút költségét 3 emberre, az üzemanyagot, a pályadíjakat, legalább 1 éjszaka szállást, és persze a kb. 1 teljes nap vezetéssel töltött utat. Mindezt két fiatal, nem túl rutinos sofőrrel, akik váltanák egymást. Valamint azt is, hogy egyáltalán az autó kibírná-e az utat, mennyire hajtaná szét a motort egy ilyen út?
(A későbbiekben pedig regisztrációs költségeket, hogy magyar forgalomban lehessen használni.)
Egy 55kW-os, benzines, októberben műszakiztatott autóról beszélünk.
Mennyibe kerülhetne elhozatni egy szállító céggel? Azok alapján, amiket találtam, kb. 100-140 Ft/km-re teszi az áraikat a legtöbb cég. Személyre szabott árajánlat folyamatban...
Használt autó esetén kb. 1 milliót költene rá.
*
De a három opció közül mégiscsak az elsőt fontolgatja leginkább.
Szerintetek melyik opció érné meg?
Az autót április-május magasságában tervezi elhozni.
A válaszokat előre is köszi.
Én sem tartom jó ötletnek az elhozatalát.
Ha nem éri meg elhozni/elhozatni egyébként, mindenképp eladásra kerül kint.
Időben foglalsz repjegyet akkor az odaút megvan ~35 000-ből. 2500km vezetés 6 literes átlaggal 60 000+pályadíj.
Egy ember simán elhozza, max egy éjszakát a kocsiban tölt vagy kivesz egy szobát valahol út közben némi euroért. 130-150 000ből egy fő kényelmesen hazahozza lábon a kocsit.
Először is nem kell 3 ember oda. Vagy kimész fapados járattal vagy munkás busszal. Kicsi kocsi kicsi fogyasztással, tehát 5-6 literből egyedül haza tudod hozni útközben 2-4 pihenővel. Kocsiban tudsz aludni parkolókban pár órákat lazán.
Én németbe járok kocsiért. 40 euróért kivisz busz onnan meg padló hazáig, félúton kocsiban pár óra alvással egy benzinkúton.. ki lehet hozni költséghatékonyra ha jól szervezed meg.
Kismotor és fiatal is szóval honositani sem nagy pénz
De tényleg, minek 3 ember?
Kimegy a két gyerek tömegközlekedéssel és szépen hazavezetnek váltásban.
Azt meg végképp nem értem, hogy 2500 km-től miért hajtódna szét a motor? Ha 5 km-enként teszed meg azt 2500-at mondjuk egy fél év alatt, az sokkal többet árt neki, mintha egyszerre mész vele ennyit.
Minek 3 ember? Felülsz egy fapados repülőre és kint vagy, beülsz, hazajössz. Ha olyan jó állapotú, akkor meg sem kottyan neki az út, ésszel hajtva, ha meg olyan rossz, hogy nem bírja ki, akkor meg jobb ha el se indulsz.
Egyébként tuti nem éri meg.
Ki tudod számolni pontosan.
Kiút költségei, hazaút költségei, szállás, kaja, tankolás, pályadíjak stb stb.
Itthon: Műszaki honosítása, rendszám, új törzskönyv, forgalmi, eredetvizsga, regadó, vagyonszerzési illeték KGFB.
gyakorlatilag borítékolható bukta.
Köszi a válaszokat.
Az a 3 ember egyébként úgy 3 ember, hogy a két srác, akik váltásban vezetnének, meg az egyikük barátnője. Eleve látogatóba mennének oda valakihez, akinél pár napot ott lennének, mielőtt elindulnak haza.
Igen, az sokat dob a dolgon, hogy így az utazás költségét nem kell hozzászámolni, mert úgyis mennél.
A többinél viszont tartom a korábbi válaszom, a járulékos költségek így is elviszik a ráfordítást a "nem éri meg" tartományba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!