Lehetséges lenne megújult nagyon modern formatervezéssel újraéleszteni a trabant-ot?
Lehetséges lenne, de nem valószínű, hogy megérné. A retróautók divatja még nem múlt el teljesen, de annyira már nem nagy szám az '50-es és '60-as éveket idéző miniautó, hogy egy új szereplőnek megérje belépni a piacra. A Mininek is kell a klasszikus háromajtós mellett mindenféle böhöm, hogy meglegyen a kellő eladott mennyiség, a Fiatnál is készültek különböző 500-kivitelek az eredeti mellé. A VW új Beetle-je már nem szólt akkorát, mint az előző és nem is biztos, hogy folytatják a sztorit.
Ilyen helyzetben új belépőként már nem érdemes próbálkozni, főleg nem a Trabanttal. A VW Beetle, a Mini és a Fiat 500 is egy-egy egész Európában vagy épp világszerte ismert és kedvelt autót élesztett fel, a Trabantot meg főleg a keleti blokkban ismerték és ott is sokan utálták, mert csak ezt tudták megvenni autó helyett. Messze nincs olyan rajongótábora, mint a három másik típusnak.
Ezt a "még extrább funkciók" kifejezést meg nem teljesen értem, de ez már maradjon az én bajom.
Próbálkoztak vele pár éve, de nem volt mögötte elég tőke, és a,úgy is túl drága lett volna.
Az egyik baj tehát az, hogy kis szériás autóként kéne kihozni olcsón, ami nehezen megy.
A másik az, hogy amíg az 500-as és a Mini Cooper nyugaton szerzett magának anno nagy hírnevet, addig a Trabant a keleti piacot célozta meg, ami most sem feltétlen elég tőkeerős ahhoz, hogy egy ilyen Trabant Rebootot sikerre lehessen vinni.
A harmadik meg az, hogy nem biztos, hogy van egyértelmű jogutódja a Trabantnak. Persze el lehetne adni a nevet, de kinek kéne? A nagy gyártók a saját márkáikat is rebootolhatják, a kis gyártók meg inkább drágább kocsikban gondolkoznak, ami kis szériában is könnyebben megtérülhet.
Nos.
Szerintem magát a trabant lényegét nem adja vissza.
Új formatervet lehetne még hozzà készíteni. Én párszor gondolkodtam rajta hasonló lenne mint a mini legalábbis formára.
Viszont az egyszerűségét soha nem adja vissza az eurós normák miatt. Egy trabit otthon is megpiszkáltad ha nem ment.
Most meg a minimum is túl sok és drága.
Szöval érted.
A trabant olcsó, könnyen szerelhető, eygszerű.
Google a barátod, volt ilyen kísérletezés, nem jutottak vele sokra.
Azt nem árt tudni, hogy a Trabant nem egy szükségmegoldás, kínálat alja autó volt, minden téren. Tehát a márkanévnek nincs presztízse, nehéz lenne kellő darabszámot produkálni. A te gondolatmeneteddel élve, mit vennél inkább Audi A1/A2 vagy Trabant? Már csak a neve miatt sem, ha még semmit sem tudsz róla akkor sem.
Az első válaszolónak céloznám az üzenetemet:
Az új feature az lenne,hogy lenne GPS, ABS,tolatóradar, önvezető funkció, klíma, fűtött ülés, kormány, pedálok. (Az első kettő állítható.)
Ja és lenne hangvezérlés, ujjlenyomatra indulás, páramentesítő, motorhangerő állítás, panorámatető, belső prémium minőségű bőr kárpit. Automatán vagy manuálisan sötétíthető ablaküvegek. Ja és az autó nem csakhogy nagyon vadi új designt kapna de kb. minden irányból 1,5-3 szorosa lenne az eredeti modellnek. Meg persze lenne induló szériának eleve kb. 5 fajta modell külön sedanra és külön ferdehátúra.
Ez így már nem Trabant feeling, amit leírtál. És most nem az ülésfűtésre gondolok, hanem hogy legyen nagyobb, erősebb, drágább és külsőre is legyen más a formaterv.
4 millió alatt kéne egy Swift kategóriás nosztalgia autót csinálni, de azt össze kell rakni, mert erős a konkurencia a szegmensben. Felsőbb kategóriákban szerintem esélye nem lenne, ahhoz évtizednyi brandépítés hiányzik, meg szellemiségben is tök mást képvisel a trabi név. A többfajta karosszéria is sok pénz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!