Gázpedál állása modern autóban?
Figyelt kérdés
Ha félig nyomom be vagy ha teljesen. Nem èrzek különbséget gyorsítàsnál.
Mégis hogy van ez?
2017. nov. 5. 16:29
1/9 anonim válasza:
A modern autóknál már nem közvetlenül a motort befolyásolja a gázpedál, hanem a számítógépet utasítja. Egy összetett program határozza meg, hogy a motor melyik paraméterét hogyan változtassa meg a gázpedál állásának, illetve annak változásának hatására
2/9 A kérdező kommentje:
Egy 2008as gs astrába milyen lehet?
Mennyir számítha fél vagy teljes gázállás?
2017. nov. 5. 16:42
3/9 anonim válasza:
az elsőnek teljesen igaza van, de én mégis megnézetném, mert ez, hogy alig, vagy nem reagál a pedálállásra, akár balesetet is előidézhet..
(ilyen szituval még nem is találkoztam)
a modern autó egy leheletnyi pöccintésre is reagál
4/9 A kérdező kommentje:
Újkora óta nálam van mindig ilyen volt.
2017. nov. 5. 18:19
5/9 A kérdező kommentje:
Olyan mintha felgaznál leadná a 100%ot.
2017. nov. 5. 18:22
6/9 A kérdező kommentje:
Csak pl én úgy godoltam ha felig benyomom akkor 50% ha meg teljesen akkor 100% de itt ib 40 50%ra benyomom oszt nem gyorsú gyorsabban.
2017. nov. 5. 18:23
7/9 anonim válasza:
Tipikus Opel. Elektromos gázpedál így van hangolva.
Már fél állásban is olyan mintha teljes gázzal mennél, sőt jobban megy.
Minden Opelnél ilyen, a miénkben is.
8/9 anonim válasza:
Mekkora fordulaton? Egy 2008-as autó már euro 4-5 körüli besorolású ahol nem úgy adod az üzemanyagot ahogy te szeretnéd.
9/9 anonim válasza:
Az újabb autókban a gázpedál már csak egy potméter, amivel kifejezed a motorvezérlő felé a szándékod, hogy mit szeretnél, aztán ő eldönti, hogy hogy álljon a fojtószelep, hogy ideális legyen a motor üzeme. De mechanikusnál sem úgy van, hogy csak padlógázon maximális a gyorsulás. Fordulatszámtól is függ, ugyanis a gázzal te azt szabályzod, hogy mennyi levegőt engedsz a motornak beszívni. Alacsony fordulatszám mellett a motor arányosan kevesebb levegőt szív, így elképzelhető, hogy már fél gázon képes beszívni a maximális levegőt, ezért maximális lesz a gyorsulás. Ahogy emelkedik a fordulat, a beszívott levegő mennyisége is emelkedik, és elkezd betorlasztani a pillangószelep, így mélyebbre kell nyomnod a gázpedált, hogy a motor ismét be tudja szívni a maximális mennyiségű levegőt. Hétköznapi dologra fordítva, fújd ki a levegőt egy szívószálon. Ha lassan fújod ki, akkor simán áthalad rajta a levegő, nem kell erőlködnöd, de ha gyorsan akarod kifújni, érzed, hogy egyre jobban erőlködnöd kell, és nem is tudsz akármilyen gyorsan kilélegezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!