Kerék fel-le, csavar beletört. Mi volt a gond?
Nemrég volt pár javítanivaló a kocsim, az egyikhez levették az egyik hátsó kereket is.
Hétvégén volt nekem is dolgom a kocsi más részeivel, nekem is le kellett vennem (bár nem volt betervezve).
Ilyet használok:
Az első észrevételem az volt, hogy nagyon erősen rá volt húzva. Mind a 4 csavar úgy indult meg, hogy egy hatalmas fémeset reccsent. Eddig akárhányszor szedtem le a kereket, nem volt ennyire nehéz és nem adott kis ilyen ijesztő hangot.
Amikor visszaraktam rá, akkor meghúztam úgy ahogy szoktam. Keresztbe párosával, és addig amíg már úgy érzem, hogy tényleg nehezen és akadozva megy. 3 csavarral ez meg is volt, de az egyiket ugyan nehézkesen, de egyenletesen tudtam húzni, tovább és tovább.
A végén sikerült is beletörnie.
Arra lennék kíváncsi, hogy véleményetek szerint én csináltam valamit rosszul vagy lehet, hogy már a csavar is meg lehetett gyengülve a gumis műhely miatt?
Észrevettem azt is, hogy az utolsó szerelő után a csavar csont száraz volt, pedig máshol a gumisok mindig becsületesen kentek rá zsírt (ha jól tudom azt szokás).
Ha szerintetek én csináltam rosszul, akkor mi volt a gond, hol kellett volna éreznem, hogy túlságosan meghúztam?
Ezek a csavarok nagy igénybevételnek vannak kitéve, ezért a gyári csavarokat pont ez okból erősre tervezték. Valószínűleg a tiedben nem gyári volt, valami utángyártott lehetett, ami korrodálódott, rozsdásodott és gyengébb anyagból készült.
A csavarnak bírnia kell az "agyonhúzást" is, erre is gondoltak a tervezők. Nyomatékkulcs igazából nem kell kerékcseréhez: érzéssel kell meghúzni, rá kell jönni a megfelelő mértékre.
Én speciel vascsővel ráfogok a krováraé s azzal húzon meg... Sohasem kellet utánhúznom egy kereket sem ;)
Nem árt a nyomatékkulcs, és pont nem szükséges vascsővel meghúzni, mert csak a szívás lesz vele levételkor.
Én kicsit megkenem a menetet, és hosszabbító nélkül húzom meg, mégsem lazul fel, viszont kerékcserénél erőlködés nélkül oldom a csavarokat.
Bármennyire hihetetlen, az a kis gyenge kerékkulcs pont azért olyan, mert azzal amennyire egy normális ember meg tudja húzni az elég neki, ha tovább erőltetik, pláne ilyen barkácsolós emberek, akik fel le rakosgatják a kereket rendszeresen, ott elfáradnak az anyagok.
Ilyen teleszkópos kulcs volt nekünk is, pont sikerült ugyanígy elszakítani egy csavart. Felesleges. Kell egy nyomatékkulcs és kész.
Köszönöm mindenkinek!
Én is a réz pasztára gondoltam előbb, de sok helyen írtak zsírt meg wd40-et, de így most már fényesség van a témában legalább.
Az tuti, hogy nem gyári volt a csavar. Asszem pont ennél a szerelőnél cserélték le, mert a kisgyerek valamit mondott, hogy a régi csavar nmtom miért nem jó. Az ottani főnök fia volt. Valszeg az húzta meg a csavart is ennyire, hogy reccsent. tuti nem viszem oda többet a kocsit.
Egyébként ha nincs kenve akkor simán reccsenhet ha normál nyomatékkal van meghúzva.
Az meg hülyeség, hogy a zsírtól kitekeredik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!