VW Polo V 1.6 CR TDI-ről vélemények? Fentartási költség? 2 - 2,2 milliót szánnék rá.
Nekem CAYC blokkom van, igaz nem Polóban, hanem Octaviában, viszont én is pont napi 12km-es (reggeli és délutáni) távokat megyek (Budapesten), valamint évi 21 ekm-t szumma (a különbözetet autópályán).
Az a tapasztalatom, hogy városban se télen se nyáron nem melegszik be az olaj rendesen.
Tavaly januári -20 fokos hidegben egy Kőbánya-Érd távon, a városon keresztül alig melegedett 75°C-ig.
A napi ingázásom Kelenföld <-> Kőbánya alatt, a mostani 0-5°C fokokban 65°C-os olajat eredményez mire megérkezek a célállomásra.
Beszereltem ezért egy elektromos olajteknő melegítőt (Calix RE670), hogy a reggeli indulásokkor már langyos legyen az olaj, de érdemi változást nem tapasztaltam: talán 1-2 km-rel hamarabb (5-6 km után) éri el az 50°C-ot az olaj (50 fok alatt ki sem jelzi a műszerfal). Igazából csak a hidegindításkori gyorsabb olajáramlást segíti elő (mivel a langyos olaj könnyebben folyik, mint a hideg), így kevésbé kopik a blokk.
Amíg városban nem használtam, addig a részecskeszűrő sosem regenerált aktív módban. A városi használat miatt viszont heti egyszer regenrál magától, tehát bizony hamarabb fog betellni a szűrő.
Fenntartást illetően vegyesek az érzelmeim. Vízpumpát (így vezérlést) a gyári 210 eKm-es ciklus helyett 150 ezernél cseréltettem, mert gyöngyözött a vízpumpa tömítésnél a hűtőfolyadék. Motorhoz szorosan nem kapcsolódik, de klímakompresszort is cserélni kellett, mert volt valami rendellenes hangja. Gondolom gyári hibás lehetett, mert ingyen cserélték.
Más baja nem volt. A Polóhoz képest nagy kasztniban 5,4-es átlagnál vagyok 33 eKm alatt, gondolom a VW-ben még alacsonyabb lenne a fogysztás (azonos feltételekkel hajtva).
Amikor megvettem a kocsit, nem számoltam, hogy városban is kelleni fog, így utólag sajnálom, hogy nem szívó 1.6-os motorral vettem. Szomszédnak ilyene van. A városi 10 liter körüli fogyasztás ugyan magas, de más gondja nincs, autópályán meg elmegy 7-8 liter közt, ami már vállalható.
Javarészt városi kocsinak én az 1.4-es, 86 Le-st választanám vagy az 1.2-s TSI-t, ha kell a dinamizmus is. Utóbbinál oda kell figyelni, hogy ne a kritikus (20 legrosszabb motor) évjáratból származzon!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!