BMW E36 difi kihajtás?
Ha felemeled mindkét hátsó keréknél sebességben.Ekkor kézzel megpróbálod megpörgetni a mind két hátsó kereket külön-külön.Amelyiket sikerül azon az oldalon vagy a féltengely,vagy a difi lehajtása a törött.
Ha kiveszed üresbe és megint megforgatod ekkor mindkét keréknek ugyan abba az irányba kell elfordulnia,ha a hegesztés jó,ha viszont a kerekek egymással ellentétesen fordulnak,akkor a hegesztés adta meg magát.
Azért szokott ilyenkor a difi,vagy féltengely ,vagy valamelyik eltörni,mert akkora nyíró erők hatnak rájuk a fix-re hegesztés miatt,amire nem tervezték ezeket a hajtásláncokat.Kva nagy igénybevételnek vannak kitéve a lehegesztés miatt.
Nem térek ki a difi működésére,szerepére ,ha érdekel keress rá a neten és bőven le van írva és videókkal illusztrálva érthetően.
Akkor ez a lehegesztés sem a te műved a kérdésedből következtetve.
A differenciálmű szerkezete általánosságban így néz ki:
A működési elv az alábbi: a váltótól a 7-es számú tengelyen (kardántengely) jön be a nyomaték, ez a 6-os kúpkeréken át megpörgeti a 2-es tányérkereket, a kettő áttétele adja a végáttételt. Kívülről nézve a differenciálmű házán a szép, nagy dudor a tányérkerék miatt van. A tányérkerékhez van rögzítve az 5-ös számú differenciálszupport, az pörgeti a 4-es számú bolygókerekeket, amik nem mindig forognak. Egyenesben állnak, viszik magukkal a 3-as számú kúpkerekeket, kanyarban pedig pörögnek, így a két oldali kúpkerekek eltérő fordulatszámmal tudnak forogni. A kúpkerekekhez rögzített 1-es számú féltengelyek pedig forgatják a kerekeket, így halad az autó.
Amire te "kihajtás" címszó alatt gondolsz, az a rajzon a 3-as számmal jelölt két kúpkerék. Hegesztett diffinél ezeket összehegesztik a bolygókerekekkel, onnantól kezdve bolygókerekek nem tudnak elfordulni a kúpkerekek között, a két féltengely mindig egyforma fordulatszámmal forog.
Ez nagyon jó csapatásnál, mert nem kerül sokba, de sederinti a farát a gépjármű, ám így óriási feszültség ébred a hajtásban. A féltengelyek tekerednek, a bolygómű (3-as és 4-es kerekek együtt) próbálna visszatérni az eredeti működési módjához, aztán néha sikerül neki. Az én tapasztalatom szerint gyakoribb az, hogy a féltengely és a kúpkerék kapcsolata fárad el és törik a bordástengely vagy elnyírja a csavarokat vagy széttépi a Hardy-tárcsát a csatlakozóperemnél - attól függ, hogyan csatlakoznak a féltengelyek a bolygóműhöz. Ilyenkor csak az egyik oldalra megy ki a nyomaték, a másik pörög magának, viszont mivel a féltengely belső vége nincs megtámasztva, akármerre is lóghat.
Ritkán, de előfordul, hogy a hegesztést sikerül elnyírnia a nyomatéknak. Ilyenkor a két kúpkerék szabadon el tudna fordulni egymáshoz képest, de közéjük akadhat a hegesztésből származó cunder, a letört fog vagy bármi más, aminél elengedett a kötés. Ez nem tesz kimondottan jót a fogaknak.
5-s na akkor jóra gondoltam, valószínűleg a bordástengely tört akkor. Köszi, hogy ilyen jól és értelmesen leírtad a működését és a fontosabbat: részeit is, meg úgy az egészet!!
A többieknek is köszi, kivéve aki nem értelmeset írt illetve nem a kérdésre válaszolt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!