Dízel Passatban 380000 km nagyon soknak számít?
Mint ahogy a #2 is írja: sokan nem vennének ilyen sokat futott autót. Egy 15 éves dízelnél ez a futás egyáltalán nem sok. Ha én használtam volna 15 évig akkor most lenne benne kb 375 000km és én nem megyek kimondottan sokat!
Itt a gyakorin is mindig azt matekozzuk, hogy évi 20 000km felett éri meg dízelt venni, évi 30 000 felett nettó megtakarítás a benzineshez képest akármi történik. Ez ugyanígy volt 15 éve is. Persze vannak nagyon keveset futott öreg dízelek is, de azokat nem vas árban adják, mint a társaikat :D
Ebben a korban már csak az állapotot kell nézni. Úgy látatlanban egy ilyen futású ilyen korú Passat valahol millió alatt lehet. Ha rohad, csúnya a fényezése akkor a lakatolás + pár elem fényezésének kijavítása simán kijöhet 200 000 fölé, ha a beltér csúnya és zavar akkor egy bontott beltérre is el lehet tapsolni egy 100-ast, ezek már jelentősek a vételárhoz képest is.
380 000nél már jó eséllyel volt kuplung+lendkerék cserélve így arra nincs szükség a következő legalább 150 000km-en. Ha szerencséd van akkor már a turbó is fel volt újítva, ha nincs akkor az egy 100-as.
Ezt a pár dolgot ha összeadod kijön az autó vételára, ha ezek jelentős része rendben van ( azt a kék kombit nézted? ) akkor az állapot ami lényeges ha az jó akkor okés az autó.
Nézhetsz egy óra szerint (sokkal) kevesebb futásút is, de abban ott a lutri, hogy ezeket mind te fogod rákölteni a kocsira így ha beüt a krach akkor a vételárat két éven belül megduplázod.
Ennyi futásteljesítménnyel egy dízelt pont azért adnak el, mert lejárt az ideje, újítsa fel más.
Amúgy az állapotot kell nézni, főleg akkor ha belelátsz a motorba.
Ezek a jóállapotúnak mondottak füstölik tele az országot.
Sokatfutott dízelt már nem szabadna venni, esetleg szarért-hugyért. Mert ez már nálad fog szétrohadni.
#1 Most a megkímélt állapotnak és a km-nek mi köze egymáshoz? Szerinted amiben csak 100e km lenne de csak városban volt használva az megkíméltebb lenne egy 3-400e km futott olyan autóval szemben ami csak autópályán futott?
Ezek az 1.9tdi/pdtdi motorok még sokáig fognak jónak számítani a mai világban. Talán a legolcsóbban fenntartható dízelek egyike.
Ez a 380e km nem sok, nálunk a 3-4éves céges passatokban van 200-250e km, itt meg 16éves autóról beszélünk.
Ezek az 5-ös és 5.5-ös Passatok még nagyon tartósak voltak, a motor szintén nagyon jó. Egyáltalán nem túl sok neki ez a km mennyiség, sőt, ez még más autóknak sem annyira kirívó, nemhogy egy ilyen strapabíró típusnak. Meg ja, legalább 5 ilyen Passatot láttam már 450 ezer km felett, és semmi gond velük. Arról ne is beszéljünk, hogy mi van azokkal, amiknek 180 ezret mutat az órája :))
Egy dologra figyelj: ha már ennyi a beismert km, akkor annyit adj érte, amennyit egy ilyen autó ér a piacon, jó alkualap a sok km.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!