Sziasztok!Most tettem le a jogsim Budapesten, de az oktatómmal semmi lejtős/emelkedős feladatot nem gyakoroltunk. Arra már rájöttem, hogy indulok emelkedőn felfele, de a tolatásnál még mindig lefulladok. A család autóját használhatom, és, ha kitolatok itthonról, akkor egy meredek emelkedőre érek, amin rendszeresen lefulladok, és nem nagyon érzem, hogy mit rontok el. Kérlek, ha már az oktatóm nem tette, ti segítsetek!
2018. jan. 12. 02:44
1/10 anonim válasza:
Pedig tolatva teljesen ugyanúgy kell indulni.
2018. jan. 12. 03:06
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Ha erzed hogy lefulladna mindig adsz gázt, persze finoman, annyi a nagy titok....
Persze az ideállis a kuplung, es a gáz jàteka lenne, de hiaba mondom, azt gyakorolni kell. Ez olyan dolog, hogy 1000 félekeppen lehet leirni, mindenki mast mond, ugy is az lesz, ahogy begyakorlid....
Jvaslom elöbb rendesen tudj elindulni, utana az emelkedőn...
2018. jan. 12. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Kuplunggal és a gázzal kell finoman "játszani" (csúsztatott kuplung, nagyobb gáz), ,hogy ne fulladjon le a motor, illetve ne gurulj vissza. Egy kis gyakorlással elsajátítható.
2018. jan. 12. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Elég hasonló a rükverc áttétele, mint az egyesé, szóval nagyjából ugyanaz a módszer előre és hátra. Ha lefulladsz, az azt jelenti, hogy kevés volt a gáz. A pedálokkal kell megtanulni játszani. Hozzá kell szoknia a lábadnak ezekhez a finom mozdulatokhoz. A nagyobb gáz nem azt jelenti, hogy 5000-es fordulaton pörgesd a motort, hanem hogy mondjuk 1200 helyett próbáld 1800-as fordulattal. A kulpung ugyanez. A lassabb felengedés nem azt jelenti, hogy fél percig csináld ezt a műveletet, hanem hogy 2 helyett 3 másodpercig. Ennyi a különbség a béna és a gyakorlott elindulás között. Ezeket kell megszokni.
2018. jan. 12. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Ahogy írták, kuplung és gáz jó kezelése. Gyakorolni kell. Az egyébként hogy lehetséges, hogy kézifékes indulást nem gyakoroltátok?
2018. jan. 12. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Tolatni hátrafelé lehet.
2018. jan. 12. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
"Az egyébként hogy lehetséges, hogy kézifékes indulást nem gyakoroltátok?"
Könnyen előfordulhat ilyen. Nekem sem tanította meg az oktató, mivel az oktatás alatt csak a pesti oldalon voltunk, ahol nem túl sok hegy van. Rutinpályán meg nem is jártam, rögtön a forgalomban kezdtem.
Amúgy én meg elég hegyes vidéken lakok, így kénytelen voltam magamtól megtanulni.
2018. jan. 12. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Ha előre megyen, akkor ugyan az pepitában hátra is mivel a rüki a legtöbb autónál a legrövidebb áttétel. (rövidebb mint az 1-es)
2018. jan. 12. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
leírták és gyakorold szépen,mert gyakorlat teszi a mestert :)
Én az utolsó előtti órába szóltam az oktatónak,hogy gyakorolhatnánk kézifékkel az elindulást. Mondta,hogy álljak meg,húzzam be, engedjem ki és induljak el...miután kiröhögtem magam és komolyra fordítottam a dolgot akkor utána enyhe emelkedőn kézifék nélkül (ez időigényes volt eléggé) majd egy meredekebb emelkedőn kézifékkel gyakoroltunk.
2018. jan. 12. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Óóó igen, a hátrafelé tolatás emelkedőn egy elég érzékeny pont sok autónak. A gyenge kis benzines autóknál, ahol előremenetben is kihívás az elindulás emelkedőn, ott rükvercben már komoly gondok lehetnek, tapasztalatból tudom. Az a baj, hogy a hátrameneti fokozat mindig hosszabb áttételű, mint az egyes (egy nagy fasság ez egyébként), emiatt nehéz velük felfelé tolatni, könnyű leégetni a kuplungot akkor is, ha tapasztalt vagy.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!