Kétütemű motorba (Simson ) szükséges ólompótló adalékot tenni? Ha jól tudom a régi 86-os és a 92-es benzinbe volt! A motornak nem lenne szüksége rá? A kétütemű trabantok azután lettek főtengely csapágyasak amikor megszünt az ólmos benzin!
A benzin ólomtartalma a régebbi motoroknál játszott szerepet. A szelepüléseknél volt csillapító hatása.
A kétütemű résvezérelt motoroknak mindegy, hogy van ólom a benzinben vagy nincs.
2 ütemű motoroknak mai napig szüksègük van a kenèsre. Csak a mostani robogóknal esztètikusan külön tartàlyba kell önteni az olajat amit maganak adagol. De ha lekötöd a tartàlyt ugyanúgy 10liter benzinhez 1 deci olajat kellene önteni.
A trabiknak a csapàgyazàsa az màs tèszta. A trabi motorokba nincs motorolaj sem meg betöltöltő hely se mint a 4ütemű motoroknàl. Nincs olajteknője sem. A trabi motor főtengelyèt 2 vagy 3 golyóscsapàgy tartja. Olyasmi mint a bicikliben a golyóskosàr.semmi extra. Ezèrt annak túlzottan kenès sem kell. (A simson is ilyen)
Míg a 4 ütemű motoroknàl nincs golyó a csapàgyban. Ott csak kèt precizen illeszkedő fèmbetèt öleli körbe a főtengely. 3-4 vagy 5 helyen . Ami a motorolajban forog. (Ugyanez a helyzet a vezèrmű tengellyl is) "De ez olaj nèlkül hamar úgy felforrósodna a surlódàstól hogy szó szerint megolvadnak a fèmalkatrèszek. Elősször a csapàgy azutàn maga motor főtengey tartó rèsze..
Míg olaj nèlkül a 2 ütemű motoroknàl csak a dugattyúgyűrű meleedne fel annyira hogy megolvadna vagy megszorulna a motor hengerèben. A csapàgy túlèlnè ezt..
A règi üzemanyagokban az olmozott
2 ütemű motoroknak mai napig szüksègük van a kenèsre. Csak a mostani robogóknàl esztètikusan külön tartàlyba kell önteni az olajat amit maga adagol. De ha lekötöd a tartàlyt ugyanúgy a 10 liter benzinhez 1 deci olajat kellene öntened.
A trabiknak a csapàgyazàsa az màs tèszta. A trabi motorokba nincs motorolaj sem meg betöltöltő hely se mint a 4 ütemű motoroknàl. Ezèrt nincs olajteknője sem. A trabi motor főtengelyèt 2 vagy 3 golyóscsapàgy tartja helyèn. Olyasmi mint a bicikliknèl a golyóskosàr,semmi extra. Ezèrt annak túlzottan kenès sem kell. (A simson is ilyen)
Míg a 4 ütemű motoroknàl nincs golyó a csapàgyban. Ott a csapagy szò csak kèt vèkony lemezkère utal ami precizen öleli körbe a főtengely. 3-4-vagy akar 5 helyen alàtàmasztva a főtengelyt. . Ami szò szeint az olajteknőben lèvő motorolajban forog. (Ugyanez a helyzet a vezèrmű tengellyl is csak oda egy szivattyú viszi el az olajat) "De ez olaj nèlkül hamar úgy felforrósodna a surlódàstól hogy szó szerint megolvadnak a fèmalkatrèszek. Elősször a csapàgy azutàn maga motor főtengey tartó rèsze olvadna szèt.
Míg olaj nèlkül a 2 ütemű motoroknàl csak a dugattyúgyűrű melegedne fel annyira hogy megolvadna vagy megszorulna a motor hengerèben. (Ezt hívjàk besülèsnek) De ott a csapàgy siman túlèlnè ezt..
Üzemanyag...
A règi üzemanyagokban olom port is hasznàltak a dugattyúk kenèse cèljaból. Ez volt a 91es olmozott benzin. Direkt 2 üteműekhez fejlesztve. De mivel nagyon kàros volt a környezetre kivontak a forgalomból.
Remèlem minden kèrdèsedre vàlaszoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!