Tényleg ez a realitás?
az igazán jó autószerelők mentségére, akik saját pénzükön vásárolt igenmodern minőségi szerszámokkal dolgoznak(és nem barmolnak)...
itt Sasadon is van egy haver, aki mindent tud a szakmáról..(most gyúr a villanyautókra)
valamelyik nap üveges tekinettel panaszkodik, hogy jött egy fazon, akinek detérdelt a dízel puttonyos munkaautója, javítsam meg..-jó, álljon be vele, megnézem az ajánlat miatt...
aszongya ide kellene vontatni, mert a motor adta fel..
én nem vontatok, hozza el tréleren..-azt már nem, mert az egy vagyon...Budafokon áll az út szélén..
-egy ötvenesem van a javításra, vállalja?
..nem vállalta...
azóta egy budafoki szerelőnél áll a kocsi, jelenleg négyszáznál tart a számla..a sofőr ötvenezerből akarta javíttatni..
ez a realitás?
azt elvárják, hogy pontos diagnózist adjon a (még itt maradt)szerelő, de az már nem érdekes, hogy a műhely mindenféle autót meg tud nézni a komputeren..
azt hiszik az ingyé van, az csak úgy ajándék...
nos nem...
nehezen veszik tudomásul, hogy a jó, nagyon jó autószerelő is képzi magát, mert jól akar élni a tudásából..nem csak a nagyarcú autós..bárki is az..
A technika hiába halad, a 20 éve legyártott kocsimon ez nem változtat.
Nem csak újat lehet venni
Mindegy is, a szerelők nagy része nagyképű, leszarom stílusú és még nem is ért a dolgokhoz.
Történet márkaszervizből: G Astrát viszem futóműfelújításra, mondom a szerelőnek nyikorognak a szilentek, stabilizátor rudat kéne cserélni, lengéscsillapítót kéne cserélni mert folyik a jobb első és hátsó.
Húzza a száját, de azért rááll a padra. 50% felett az összes ez jó. Alámegy, megfeszegeti fémrúddal a futóművet ez is jó. Szilentet megfújja egy kis zsírral és kész.
Aszondja nekem hogy a futóművet nem kell piszkálni mert hibátlan, viszont csöpög az olaj a karternál, meg ereszt a termosztát tömítése.
Inkább elhoztam a kocsit így. Mint kiderült a "csöpög az olaj" annyit jelent hogy egy kis olajsár volt a blokk hàtulján, a termosztátnak semmi baja.
Visszamentem reklamálni hogy ugyan mi a jó élet volt ez, a szerelő arrogánsan leoszt hogy ő több évtizede szerel, neki igaza van, én meg úgysem értek hozzá ilyen fiatalon.
Magamnak kellett megcsinálni az egészet, igaz így több napig tartott. Ja a stabrudat kézzel ki lehetett venni annyira szét volt...pedig márkaszervizben elvárná az ember hogyha kifizeti a rohadt drága óradíjat akkor rendesen csinálják meg. És úgy mentem oda hogy a legjobb alkatrészeket tegyék bele nem érdekel ha sokba kerül. Nameg konkrét dolgot montam hogy ezt meg azt kéne csinálni, nem nekik kellett kitalálni mi a baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!