Az autó fékútja rövidebb lesz, ha az üzemi féket és a kéziféket egyszerre működtetjük? (ABS mellett)
Figyelt kérdés
Olvastam, hogy az üzemi fék mind a 4 kereket fékezi, de a hátsó kerekeket gyengébben. Akkor ha a kéziféket behúzom (akár a kerék blokkolásáig) az autó fékútja rövidebb vagy hosszabb lesz?2017. dec. 30. 11:02
1/9 anonim válasza:
Elvileg hosszabb, mivel a hátsó kerék csúszni fog, így nem lesz megfelelő a tapadás. Bízd inkább az ABS-re a fékezést, mert akár irányíthatatlanná is válhat az autó a kézifék miatt. Én havas úton próbáltam pár éve, és majdnem árok lett a vége.
2/9 anonim válasza:
Már az alapoknál ott van hogy ha blokkolnak a kerekek, jóval nagyobb a fékút hossza. A hátsó kerekeket terhesés függvényében fogja a fék. Tehát minél erősebben fékezel, az autó annál inkább megemeli a hátulját és ezért elvesz a fékerőből.
Ráadásul az irásodból egy nagyon kezdő vezető jön le, aki még lábfékkel se tud rendesen fékezni. Úgy hogy ne is próbálj kézi fékkel lassitani.
A kézi fék RÖGZITŐ FÉK.
3/9 anonim válasza:
a kézifék gyengébben fékez mint az üzemi fék
4/9 anonim válasza:
"Olvastam, hogy az üzemi fék mind a 4 kereket fékezi, de a hátsó kerekeket gyengébben"
Ez így igaz, de ennek az oka, hogy a hátsó kerekekre nem kell annyi fékerő, mint az elsőkre. Fékezés közben a kocsi tömege az első tengelyre terhelődik, míg a hátsót tehermentesíti. Nagyobb fékerő hátul a kerekek blokkolását jelentené.
5/9 anonim válasza:
Nem rövidül a fékút. ABS mellett a kivezérelt fékerő épp akkora, amekkorát csúszás nélkül át tud vinni a kerék. Hiába rángatod a kéziféket, azzal csak azt éred el, hogy a hátsó kerekek blokkolnak. Ettől a fékút nem fog csökkenni, viszont instabillá válik az autó fékezés közben.
7/9 anonim válasza:
Persze, hogy rövidebb lesz, mert így kipördülsz és az út melletti fa vagy árok megállít.
8/9 anonim válasza:
Menet közben kéziféket csak akkor használjak, ha a lábfék nem működik valamilyen hiba lett a rendszerrel (pl. elfolyt a fékolaj) ezt vészfékezésnek mondjuk. Egyébként az előző hozzászólókkal egyetértek.
9/9 anonim válasza:
Vagy még egy esetben, ha vészesen alulkormányzott lesz az autó, és már olyan közel van az árok, hogy egy próbát megér behúzni a kéziféket, hátha úgy bekanyarodik, engem már húzott ki a bajból ez a módszer. De ez szigorúan csak tapasztal sofőröknek ajánlott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!