Milyen fordulaton kell használni a benzinest?
Fél éve szereztem jogsit, dízelen tanultam, majd Wartburgot használtam egész idáig, négyüteműt. A dízel teljesen más volt e téren nyilván, így azt nem keverném ide, azzal soha nem volt ilyen gondom. A Wartburgban ugye egy 1.3-mas 60 ló körüli motor van, 4-es váltóval. Nem volt fordulatszámmérő, a kocsi is hangos volt, így mindig éreztem meg hallottam mikor kell váltanom, így ezzel soha nem volt problémám. Most vettem egy nyugati autót, 1.5-ös benzinmotorral, 80 lóerővel, amiben már van fordulatszámmérő és mindenféle rásegítés. Ami furcsa jelen esetben az az hogy semmit nem hallok a motorból, nem úgy mint régen, és a pedálok is rásegítősek, így nem érzem annyira közvetlennek a kapcsolatot magam és a kocsi között mint a Wartburgal éreztem. Ott minden pedál közvetlen volt, semmiféle rásegítés nem volt, az elején nehéz volt megszokni, de most már profivá váltam benne. De az új autóval sokszor még elindulni sem tudok, mert lefulladok, annyira nem érzem a sok rásegítés miatt mennyi gázt kéne adjak, hogyan kéne csúsztassam a kuplungot. És a váltásnál is ugyan ez a problémám, nem érzem és nem is hallom hogy a motor jelenleg milyen állapotában van, a fordulatszámot meg nem ismerem.
Szóval a kérdés, milyen fordulaton egészséges és gazdaságos használni egy 1.5-ös benzinest?
Nincs erre előirás. Meg úgy nem is lehet autót vezetni hogy azt nézed állandóan.
Úgy kell használni, az a jó hogy ha adsz egy kis gázt és rögtön veszi a lapot, van erő tartalék benne. Ez mindegyiknél más és más.
De ha ennyire nem érzed, akkor jobb lett volna dizelt venned. Vagy automatát.
Durva egy verda lehet ha van gazpedal rasegitesed. :))
De olyan fordulaton ahol kenyelmes a motornak.
Majd fogod érezni :)
2500-3000 között váltok alap esetbe...persze előzésnél vagy pályán száguldozásnál jobban kinyomom pláne amikor nincs tovább fokozat.
A diesel valóban más, a másik autónk az...friss jogsival azért voltak problémák amikor az egyikből szálltam át a másikba,de aztán belejön az ember és egy kis rutin aztán pikk pakk kiismered amibe bele ülsz.
Mondjuk nekem örök problémám,hogy a fordulatszámmérő az amivel én foglalkozok, ha éppen meg akarom nézni,hogy mennyivel megyek akkor is egyből a fordulatszámmérőt nézem mert nagyon jól tudom,hogy melyik fokozatba milyen fordulatnál mennyivel megyek...Ezt 10 éve nem tudtam kinőni
Emelkedőn vagy gyorsításkor (nagy terhelés) 2000-3000 között.
Lejtőn vagy állandó sebességen (kis terhelés) 1500-2000.
Persze csak általánosságban, ki kell ismerni az adott autót, hol érzi jól magát.
ui.: Fékrásegítés a wartburgban is volt már, a gázpedálhoz meg semmilyen rásegítés nincs egyik autóban sem (és nem is kell). Talán annyi lehet a különbség, hogy az újban elektronikus a gázpedál.
Mindenképpen 2000-es fordulat felett. Nem 3000-nél kell váltani. Semmi baja nem lesz ha 4000-ig vagy afölé huzatot. Ha kis gázadásra is élénken gyorsul akkor jól választottad meg a fokozatot és a fordulatszámot is. Magasabb fordulaton kisebb oldalirányú erő hat a dugattyúra,jobbak az áramlási viszonyok a motorban, hatékonyabban ég el az üzemanyag. Ettől fogyasztásod is jobb lesz, és az élettartama is hosszabb a motornak.
Ezt nézd meg:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!