Mi a különbség a kétütemű motor és a négyütemű kétszelepes karburátoros motor között és melyiket érdemesebb futárkodásra használni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én úgy értettem hogy alacsonyabb, hogy a kétüteműt azonos használat mellett előbb kell szervizelni, akár felújítani.
Persze ha a négyütemű meghal akkor azt jóval drágább megcsinálni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kétütemű: Dinamikusabb, többet eszik, egyszerűbb karbantartani, elromolni sem romolhat el rajta sok minden. Cserébe töltögeted olajjal, többet eszik, 30 ezrenként motor generál.
Négyütemű: Lomha, keveset eszik és tartósabb (50 ezrenként generál).
Én futárkodásra az utóbbit használnám.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért kiváncsi lennék arra nagyon, hogy egy mai 2T motor mennyivel károsabb, mint egy 4T... mert rohadtul nem károsabb, csak nem Arol-al kell etetni! Egy 50-es 2T a mai napig megeszi a 125-ös 4T-t, és minimálisan eszik többet, viszont bír haladni, felveszed vele a városi forgalmat, úgrik, fürge, könnyebb...
Gyakran járok ki cross pályára, ott nagyon sok 4T-s 450-es Yamaha van, viszont a 250-es 2T a mai napig hülyére veri őket, eleve kisebb súly, jobb súlyelosztás, jobb fordulékonyság, gázra keresztbe tudod rakni a motort stb... oké, nehezebben kezelhető, érzék kell hozzá, nincs motorfék, folyamatosan pörgetni kell, hirtelen jön meg az erő, kisebb tartományban működik, viszont ezerszer élvezetesebb a motorozás vele. A MotoGP is a 2T kivonása után meghallt, mondjuk a mai mezőnyből már egyedül Rossi maradt, aki versenykörülmányek között képes lenne megülni egy 500-as kétüteműt, esetleg még Simoncelli ha élne...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A minimálisan eszik többet az 20% többlet fogyasztás plusz ahogy írtad minőségi olaj (2400 huf per ezer km).
Az 50es 2T pedig nem eszi meg a 125ös 4T robogót. Még a 110es leadek is lehagyják a városi sport 50eseket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!