Minden Dacia ilyen, vagy csak a Logan MCV-k?
Nemrég vettünk egy Logan MCV-t. Minden szuper benne, csak ez a mély, rezgő-búgó hang ne lenne...
Volt már többféle autóm is, kicsi, nagy, egyszerűbb, drágább, benzines, dízel, 3, 4 és 5 hengeres is, de:
Ilyen már-már elviselhetetlen zúgó-búgó, dobhártyarezegtető hangja egynek se volt. Komolyan mintha egy mélyláda belsejében ülnék, megfájdul a fülem meg a fejem tőle egy hosszabb út után. Kiváló a futómű, de egy rosszabb úton minden egyes zökkenőnél mintha a dobhártyámat ütnék kb.
Nem tudom, hogy csak én vagyok-e érzékeny erre, meg tudom hogy nem kell sokat várni tőle, de könyörgöm, még a papírvékony Swift 1-ben meg a Fiesta MK3-ban sem hallottam ilyet soha. Nem a hangszigeteléssel van baj. Ha bent ülök, azt se hallom, kint a kocsitól 2 méterre mit beszélgetnek. A motorhang is olyan halk hogy sokszor ha nem nézem a fordulatszámmérőt, nem is tudom, hogy jár-e vagy lekapcsolta a start/stop rendszer.
Egyébként 0.9 TCe Logan MCV 2 Easy-R váltóval.
Nem tudtak a szalonban ilyet mutatni, csak kézi váltósat, de gondoltam a régi majd 20 éves Mercim nem túl pörgős váltójának szintjét azért már hozni tudja. De nem.
Nem tudom hogy ez még a bejáratási szakasz miatt van-e, mert néha egész tűrhetően kapcsol, de valamikor úgy vált, hogy tanulóvezető koromban is jobban váltottam nála. Rángat, gondolkozik, valamikor 4000-ig kipörgeti, valamikor 2000 után elvált, nem ejteti vissza alapjáratra mikor elveszem a gázt, 50-nél nem vált vissza 4-be, stb.
Olyannyira zavarónak éreztem ezeket a dolgokat, hogy azt hittem, komoly baja van, másnap vittem is vissza a szervizbe, de azt mondták hogy minden a legnagyobb rendben és remélik hogy nem bántam meg a választást.
Hát de, nagyonis. Mondtam hogy volt pár autóm de ilyet egy se csinált és eléggé csalódott vagyok.
Nem tudom mit csináljak. Nem vagyunk eleresztve anyagilag, rengeteget dolgoztunk azért hogy a sok nyűgös-bajos ráfizetős használt után végre legyen egy normális, új megfizethető autónk.
Amivel egyébként nem is lenne baj, a váltót is megszoknám, kézi módja is van, de az hogy nem szívesen ülök be levezetni akár 30 km-t se, mert zúg a fülem meg fáj a fejem tőle, az úgy gondolom nem normális egy 3,5 milliós autónál akár Dacia, akár low-budget.
Az Eco-mód-ról nem is beszélve, ha azt használom, ott még a motor is rendesen rezonál, mert 1500 alá is leengedi a fordulatot.
3 évig hajtottam 3 hengeres Opelt, a világon semmi ilyen jellegű bajom nem volt vele, egy huzamban 70-80 km-eket vezettem le gond nélkül, volt hogy elfelejtettem visszakapcsolni és 4-esbe 25-el mentem, akkor is csak annyi volt hogy kicsit megváltozott a motorhang és enyhén rángatni kezdett. De ez is csak apró zörgés volt a Dacia folyamatos búgó-rezonáló hangjához képest.
Ott tartok már hogy visszavisszük, ha véget ér a bejáratási időszak és nem javul a helyzet.
Számítottam rá hogy nem egy Mercedes és lesznek kevésbé szerethető dolgai.
Tartottam tőle hogy nem lesz kényelmes az ülés. Első nap egy kis állítgatás után simán jó volt. Tartottam tőle hogy fura lesz a kezelése. Megszoktam 2 nap alatt. Igazából full tökéletes lenne ha nem zúgna az egész kasztni. És erre álmomban sem gondoltam, hogy pont ilyen hibája lesz és azt érzem (főleg hogy a szervizes is ezt mondta) hogy ez nem fog sokat változni és valószínű nem a téligumi vagy a bejáratós motor a ludas. Azt mondta minden autónak, karosszériának más a hangja, meg kell szokni, stb. De ez számomra borzasztó, megszokhatatlan, elviselhetetlen és nem felhőtlen az örömöm hogy évekig kuporgatva gyűjtögetett pénzünkért ezzel kelljen együttélnünk. Senki nem szólt erről egy szót sem, pedig ha valóban nem valami fel nem ismert hiba okozza, akkor elég gáz hogy így gyártásba engedték a típust.
Nincs valami zaj és rezgésre vonatkozó szabvány vagy mérés? Ilyenen nem kell megfelelni?
Ha azt mondanám hogy egy kiöregedett luxusautó után tűnik zavarónak, ám legyen, elkényelmesedtem.
Na de tizen-huszonéves Fiesta, Saxo, Corsa, Suzuki, stb. után? Ami egytől egyik "papírautó" a régebbiek szinte nulla zajszigeteléssel, vezérműszíj-csereérett motorral sem produkáltak ilyet?
Mit tanácsoltok, mit tudtok az ügyben, mit csináljak?
(bocs hogy ennyit írtam, de most nagyon kitört belőlem a csalódottság :( . Egy jó autót akartam, megfizethető áron és ez lett a vége, átverve érzem magam. Eszembe nem jutott hogy 2017-ben új autónál ilyen zavaró dolog még előfordulhat)
Azt is mondták hogy kis motor nagy kasztni, az a baj. Na de akkor miért gyártják le így? Arra se vennék mérget hogy az eleve nem annyira sima járású dízeleknél nincs meg ez a jelenség, mert szerintem nem a motor okozza, hiszen a zökkenőknél is durván érezni.
Ha mondjuk visszavinném 3 milliót talán megadnák érte, és lecserélném egy Sanderóra vagy sima Loganra kézi váltóval és 1.2-es motorral esetleg 1.5 dci-vel, az jobb lenne, vagy az is ilyen zörgő-búgó hangot adna?
Vagy hagyjam a fenébe a Daciákat és vegyek inkább egy fapados Skodát, Suzukit, KIA-t, ennyi pénzért?
Nekem már az se baj ha kicsi, nem túlextrázott és nem automata, csak csendes legyen és legyen benne klíma.
Mi tévő legyek?
Szerintem a Dacia-k mindegyikéből kispórolták a hangszigetelést vagy nem megfelelő módon, nem megfelelő elemeket használtak. Nekem egy 1.2-es sima szívó benzinesem van, de ugyanez a gondom. A gyártó, meg a szakszervizek simán lepattintottak, nem akartak tudomást venni a problémámról.
Meg is mértem, stabilan 80dB feletti értéket mutat a mérő 130-as tempónál. A munkavédelem ez esetben már védőfelszerelést ír elő. :)
A Dacia-nál extraként pakolhatnának bele zajszűrő elemeket inkább. Ez esetben simán kifizetnék 100 ezerrel többet érte, de enélkül nem veszek legközelebb Daciat. (Amúgy privát autószervizek vagy tuning műhelyek 100 körül megoldják a zajszigetelést utólag)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!