Minden Dacia ilyen, vagy csak a Logan MCV-k?
Nemrég vettünk egy Logan MCV-t. Minden szuper benne, csak ez a mély, rezgő-búgó hang ne lenne...
Volt már többféle autóm is, kicsi, nagy, egyszerűbb, drágább, benzines, dízel, 3, 4 és 5 hengeres is, de:
Ilyen már-már elviselhetetlen zúgó-búgó, dobhártyarezegtető hangja egynek se volt. Komolyan mintha egy mélyláda belsejében ülnék, megfájdul a fülem meg a fejem tőle egy hosszabb út után. Kiváló a futómű, de egy rosszabb úton minden egyes zökkenőnél mintha a dobhártyámat ütnék kb.
Nem tudom, hogy csak én vagyok-e érzékeny erre, meg tudom hogy nem kell sokat várni tőle, de könyörgöm, még a papírvékony Swift 1-ben meg a Fiesta MK3-ban sem hallottam ilyet soha. Nem a hangszigeteléssel van baj. Ha bent ülök, azt se hallom, kint a kocsitól 2 méterre mit beszélgetnek. A motorhang is olyan halk hogy sokszor ha nem nézem a fordulatszámmérőt, nem is tudom, hogy jár-e vagy lekapcsolta a start/stop rendszer.
Egyébként 0.9 TCe Logan MCV 2 Easy-R váltóval.
Nem tudtak a szalonban ilyet mutatni, csak kézi váltósat, de gondoltam a régi majd 20 éves Mercim nem túl pörgős váltójának szintjét azért már hozni tudja. De nem.
Nem tudom hogy ez még a bejáratási szakasz miatt van-e, mert néha egész tűrhetően kapcsol, de valamikor úgy vált, hogy tanulóvezető koromban is jobban váltottam nála. Rángat, gondolkozik, valamikor 4000-ig kipörgeti, valamikor 2000 után elvált, nem ejteti vissza alapjáratra mikor elveszem a gázt, 50-nél nem vált vissza 4-be, stb.
Olyannyira zavarónak éreztem ezeket a dolgokat, hogy azt hittem, komoly baja van, másnap vittem is vissza a szervizbe, de azt mondták hogy minden a legnagyobb rendben és remélik hogy nem bántam meg a választást.
Hát de, nagyonis. Mondtam hogy volt pár autóm de ilyet egy se csinált és eléggé csalódott vagyok.
Nem tudom mit csináljak. Nem vagyunk eleresztve anyagilag, rengeteget dolgoztunk azért hogy a sok nyűgös-bajos ráfizetős használt után végre legyen egy normális, új megfizethető autónk.
Amivel egyébként nem is lenne baj, a váltót is megszoknám, kézi módja is van, de az hogy nem szívesen ülök be levezetni akár 30 km-t se, mert zúg a fülem meg fáj a fejem tőle, az úgy gondolom nem normális egy 3,5 milliós autónál akár Dacia, akár low-budget.
Az Eco-mód-ról nem is beszélve, ha azt használom, ott még a motor is rendesen rezonál, mert 1500 alá is leengedi a fordulatot.
3 évig hajtottam 3 hengeres Opelt, a világon semmi ilyen jellegű bajom nem volt vele, egy huzamban 70-80 km-eket vezettem le gond nélkül, volt hogy elfelejtettem visszakapcsolni és 4-esbe 25-el mentem, akkor is csak annyi volt hogy kicsit megváltozott a motorhang és enyhén rángatni kezdett. De ez is csak apró zörgés volt a Dacia folyamatos búgó-rezonáló hangjához képest.
Ott tartok már hogy visszavisszük, ha véget ér a bejáratási időszak és nem javul a helyzet.
Számítottam rá hogy nem egy Mercedes és lesznek kevésbé szerethető dolgai.
Tartottam tőle hogy nem lesz kényelmes az ülés. Első nap egy kis állítgatás után simán jó volt. Tartottam tőle hogy fura lesz a kezelése. Megszoktam 2 nap alatt. Igazából full tökéletes lenne ha nem zúgna az egész kasztni. És erre álmomban sem gondoltam, hogy pont ilyen hibája lesz és azt érzem (főleg hogy a szervizes is ezt mondta) hogy ez nem fog sokat változni és valószínű nem a téligumi vagy a bejáratós motor a ludas. Azt mondta minden autónak, karosszériának más a hangja, meg kell szokni, stb. De ez számomra borzasztó, megszokhatatlan, elviselhetetlen és nem felhőtlen az örömöm hogy évekig kuporgatva gyűjtögetett pénzünkért ezzel kelljen együttélnünk. Senki nem szólt erről egy szót sem, pedig ha valóban nem valami fel nem ismert hiba okozza, akkor elég gáz hogy így gyártásba engedték a típust.
Nincs valami zaj és rezgésre vonatkozó szabvány vagy mérés? Ilyenen nem kell megfelelni?
Ha azt mondanám hogy egy kiöregedett luxusautó után tűnik zavarónak, ám legyen, elkényelmesedtem.
Na de tizen-huszonéves Fiesta, Saxo, Corsa, Suzuki, stb. után? Ami egytől egyik "papírautó" a régebbiek szinte nulla zajszigeteléssel, vezérműszíj-csereérett motorral sem produkáltak ilyet?
Mit tanácsoltok, mit tudtok az ügyben, mit csináljak?
(bocs hogy ennyit írtam, de most nagyon kitört belőlem a csalódottság :( . Egy jó autót akartam, megfizethető áron és ez lett a vége, átverve érzem magam. Eszembe nem jutott hogy 2017-ben új autónál ilyen zavaró dolog még előfordulhat)
Azt is mondták hogy kis motor nagy kasztni, az a baj. Na de akkor miért gyártják le így? Arra se vennék mérget hogy az eleve nem annyira sima járású dízeleknél nincs meg ez a jelenség, mert szerintem nem a motor okozza, hiszen a zökkenőknél is durván érezni.
Ha mondjuk visszavinném 3 milliót talán megadnák érte, és lecserélném egy Sanderóra vagy sima Loganra kézi váltóval és 1.2-es motorral esetleg 1.5 dci-vel, az jobb lenne, vagy az is ilyen zörgő-búgó hangot adna?
Vagy hagyjam a fenébe a Daciákat és vegyek inkább egy fapados Skodát, Suzukit, KIA-t, ennyi pénzért?
Nekem már az se baj ha kicsi, nem túlextrázott és nem automata, csak csendes legyen és legyen benne klíma.
Mi tévő legyek?
Minél nagyobb egy autónak a beltere és nincs jól elszigetelve, felerősödik a menetzaj benne.
Kong az ürességtől. Persze ha körbe vennék jó vastag hang szigetelővel nem ilyen lenne. Nem véletlen hogy egy drága autóbameg alig fér az ember annyira szűkre méretezik. Nekem is egyterűm van és ha felteszem a tetöcsomagtartót 90-nél jobban nem érdemes vele menni mert nagyon felhangosodik. Meg ezeket az autókat nem tesztelik szélcsatornában sem. Egy kétszemélyes TT kupéba , amibe két 70 kilós ember csak cipőkanállal tudja magát bepréselni, azzal lehet menni 200-at is nincs benne nagy hang, búgás. De azt próbáld ki hogy ha tele lesz teljesen emberekkel, rakománnyl hogy nem lesz ilyen hangja. Az emberek is jó hang szigetelők.
Visszaviheted, de ne csodálkozz, ha 1 millióval kevesebbet ajánlanak érte. Többször írtál bejáratós motorról - ilyen a mai autóknál már nem létezik. A gyárban járatják őket tiltáson, hogy gyártási hibák kibukjanak, utána te, mint tulajdonos, ha normálisan vezeted, másra nem kell figyelned (mondjuk hidegen ne nyomd neki).
A váltó meg a motor is változni fog, mert ezeket már computer irányítja, ami tanul a te vezetési stílusodból, igazodik hozzá. Azt persze nem tudom megmondani, hogy mennyire fogod ezt észrevenni.
A zaj forrását kéne megtalálnod. Ha pl. a kerekektől jön, márkás gumi megoldhatja. Ha az ajtókból jön, lehet venni pár tízezerét gumibetéteket, szigetelésre. Motortérbe és csomagtartóba is van ilyen.
Drasztikusabb, de jobb megoldás kibontani a takaró műanyagokat és alatta szigetelni, de ehhez már szakember kéne.
Román renault nem jó ómen de már mindegy, megvan,ebből kell kihozni amit lehet.Na most érthető a panaszod de valjuk be ennyiért ekkora autó nem várható el hogy olyan szintet hozzon mint egy kétszer annyiba kerülő. Valahol spórólnak a gyárban nyilvánvaló.
A váltó olyan amilyen ,gondolom ócska robotizált kéziváltó van benne nem igazi hidraulikus automata nemis Dsg.Azok ilyenek. Pl a drága Smartban is ilyen van és az is egy köpedelem minden váltásnál bólogat az ember mint a kalaptartós kutya,és ez gyárilag ilyen.
A hangon lehet segíteni. El kell vinni autóhifishez,és megmondani a gondod,hogy nem fülrepesztő zenét akarsz csak síri csendet.Náluk vannak olyan spéci anyagok amit ha felraknak az ajtó kárpit alá, szönyeg alá, stb teljesen zajszigetelő lesz a kocsi káros rezonanciákat kiszűri.
Nem lesz az a kocsi olyan szar ám,alapvetően egyszerű technika el fogsz vele gurulgatni csak mint régen ezt is újra össze kell rakni,gyári hibákat kijavítani.
Bocs, nem bírtam végigolvasni.
A váltó az szar, de nem csak a Daciában ilyen, hanem minden robotizált kéziváltó ilyen szar. Nevesebb márkáknál is. Ezt nem lett volna szabad ilyennel venni.
A zaj és a kellemetlen hang pedig nem a motor miatt van, ahhoz semmi köze. Hanem a dobozszerű forma miatt, ami nincs elszigetelve kb semennyire. A vékony kasztni pedig ilyen hanghatásokat kelt, mikor átmész valami egyenetlenségen, olyan, mintha valami pléhdobozban ülnél.
Amúgy vagy te vagy nagyon igényes, vagy tényleg ennyire rossz ez az adott példány. Elsőkörben vissza kell vinni, beültetni valakit a szalonból, és menni pár kört vele, ők tudják, hogy milyenek a Daciák. Lehet tényleg gond van a tieddel, lehet nem, majd ők megmondják.
Köszönöm a tanácsokat! Lesz még rá alkalom hogy többen is ülünk majd benne, és megvárom még a tavaszt és a gumicserét, mert lehet hogy a kerekektől jön. Az utólagos hangszigetelés is meggondolandó, bár félő hogy garanciavesztéssel jár és a várt eredményt sem hozza meg.
Mondtátok én, hogy mit várok egy Daciától?
Csupán annyit hogy működjön és ne legyen egy szenvedés vezetni.
Az sem baj ha hangos, nyilván nem lesz egy süketszoba mint a Lexusok.
Na de gondolhatjátok hogy nem a semmiről beszélek mikor közvetlenül előtte egy olyan kocsim volt, amiben tudvalevő hogy csereérett a vezérműszíj, állítólag az automata szivató és az egyik gyertya sem volt jó, a kasztni itt-ott átrozsdásodott, az ajtószigetelés sincs meg mindenhol, az alapjárat 800 és 1400 között ingadozik, zörög, nyíg, visít a motor, főleg pályán 110-125 között, és még erre is azt mondom hogy nem elviselhetetlen, soha nem adott ki semmi nagyobb zajt a csúnya motorhangon kívül, de nekem az sem lépte át az ingerküszöbömet, volt még ennél rosszabb autó is amivel mentem.
És ezek után mondom, hogy a Dacia hangját nem bírom elviselni.
Igazatok lehet, elképzelhető hogy csak az én példányommal lehet valami gebasz, mert hihetetlen lenne ha kiderülne hogy mind ilyen rossz.
Évekig mentem 3 és 5 hengeres autókkal is. Sokan szidják őket, a páratlan hengerszám és egyenetlen járás, csúnya hang miatt, (főleg a 3 hengereseket), de nekem ezzel sem volt bajom soha az ég világon, ezért sem féltem a 0.9 TCe-től. Elvégre a Nissan Micránál meg a Clióban is bevállalják, nem a motor a szar. Nyilván nem 1 millióra tervezik mint a dízel merciket, de ha nekem 100-150 ezret elmegy az is elég, a mi szokásainkhoz ez 10 évet jelent azalatt meg úgyis lecserélném.
Egyébként az új Cliók milyenek? Azon is gondolkodom, házon belül van, úgy talán nem bukok annyit rajta.
De ha minden jól megy tavaszra lesz egy kis nyereségem a befektetéseimből, és akkor akár a Megane is beleférhet, a Grand Coupé pl. nagyon tetszik.
De a Kia Rio és a Ford Fiesta sem csúnya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!