Megéri megvenni?
Munkába járásra, és hobbiautóként megéri venni egy régi skoda favoritot?
91-es évjáratú, egy idős házaspáré az autó, pár utcával arrébb lakik így elég sokat tudok az autóról.
Most van benne 130ezer kilométer, újonnan vásárolták.
A bal hátsó ajtón van kisebb korrózió, de szinte minimális,golflabda nagyságú. Alváz védőzve volt az autó,nagy szervizeket elvégezték időben rajta, motorja egyenletesen jár, váltó elég pontos.Futómű nem kopog,nem húz.
Fogyasztása városban 7-7,5 lehet hosszabb távon 6,5 körül, eddig próbaúton voltam csak vele..kb 50km volt az egész.
Minden elektronika működik,bár nem sok minden van aminek működnie kell.
Kárpitok rendben, csomagtérben sem találtunk rozsdát.
Az egész autó átíratása,vételára nem kerülne 200ezerbe sem.
Megéri megvenni?
Családi autó sokszor foglalt ezért gondoltam hogy heti 1-2 alkalommal ez is megfelelne eljárni munkába.
Érdekelnének tapasztalatok is erről a típusról.
Nem az ára az amiért megvenném, egyrészt tetszik az hogy ennyire úgymond "nomád" autó, szóval kb semmi nincs benne, más a vezetési élménye mint egy új autónak.
Másrészt a fogyasztása se annyira vészes számomra, gondolkoztam más autókon..swift,corsa b/c, polo,golf.. de igazából adja magát a dolog hogy a többi árának egy töredékéért kapok egy autót amit láttam jó pár évig, így biztos vagyok benne hogy karban volt tartva az autó.
Tetszik a nomád autó?
Majd akkor mondd ezt ha egy telet lehúztál ilyenben...
Vésztartaléknak jó, ha tényleg olyan jó állapotban van, műszaki van rajta, meg jó gumik. Ha ezek nincsenek meg akkor hagynám. Hobbinak meg favorit, ugyan már...
"ha megveszem első utam a szerelőhöz vezet"
Ezt értelmes ember fordítva szokta csinalni!Mert oké hogy egy parszaz ezres autorol van szó de minek megvenni ha közben kiderül hogy egy retek es a vetelarat megegyszer ra kell locsolni hogy menjen!
4# Gondolom nem elég figyelmesen olvastad el. Az autó folyamatosan volt szervizelve, rengeteg alkatrész volt cserélve (bizarr módon a garázsban tárolja a szerelőtől visszakapott rossz alkatrészeket mint bizonyíték)
Szóval szerkezetileg szinte hibátlan, motorikusan kiderül, ezt egyik autónál se lehet tudni, de hosszabb távokat nem nagyon látott az autó. Többnyire ha valamivel gond volt akkor a tulaj egyből rohant vele szerelőhöz, rengeteg dolog volt rajta már cseréve, szilentektől,fékbetéteken át egészen az ablaktörlő motorig.
Itt inkább a kérdés az hogy megéri-e munkábajárósnak megvenni, az ára szinte 0, költeni sokat nem kell rá.
Leginkább a típus hibáktól tartok, ez egyik az a minimális elektronika ami hajlamos beázásra, itt kétszer volt gond a tulaj szerint.Más hibáját nem ismerem a típusnak ezek érdekelnének még, mire érdemes odafigyelni?
Nem akarlak elkeseríteni, de egy korábban keveset futott idős autón, amint nagyobb km futásra van kényszerítve, gyorsan elkezdenek előjönni a hibák. Én is elhoztam a családból a 17 éves autót 126 E Km-rel (szintén első tulaj új kora óta, stb.), két év alatt belement 34 E KM, úgy hogy 3-4 havonta tuti a szerelőnél állt, mert mindig széthullott benne valami (nem nagy, meg drága dolgok, csak idegesítőek: futóműalkatrészek, kuplung bowden, fűtésbox, termosztát...), maga a szerelő mondta azt két év után, hogy adjuk el, mert koránál fogva már sose lesz száz százalékos autó. Egy másik családtaghoz került 2 év alatt szaladt bele 8 E km és nem is volt nagyobb gondja, csak egy gyújtótrafó.
Úgyhogy sajnos az öreg autónál a kevés futott km, meg gondos gazda nem minden, nem biztos, hogy a napi szintű nyüstölést már úgy bírja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!