A német márkákon kívül miért a legtöbb márka miért motorizálja annyira alul az autóit?
Főleg a japán autók az alulmotorizáltak, de a PSA konszern is "élen" jár ezen a téren.
A Renault annyira még nem, de ott meg hiányoznak a nagyobb motorok.A régi szép időkben, de már néhány éve is volt bőven normális motor kínálatukban.
Bizony egy Passat méretű/szerű középkategóriás utazólimuzinba kell 180-200 lóerős dízelmotor.
Nagyon gáz tud lenni, amikor az ember megy velük autópályán és a kocsi magas fordulaton bőg, mint állat, pedig csak 130 km/-val megy az ember.
Én vezettem már drága turbós Insiginát, 115 lóerős benzinmotor volt benne, állandóan nyomni kellett,hogy menjen.Az a motor még egy 4 ajtós vagy kombi Astrába is gyenge, nem, hogy a batár Insiginába.
1#
Rengeteg helyzet van, ahol kell a sok lóerő.Sokkal könnyebb úgy közlekedni.
Sőt, bátran kijelenthetem,hogy erős autóval könnyebb.
Nekem B7-es Passatom van, 177 le.
A nővéremnek van egy Corsája 1000 köbcentis.Amikor ő külföldre ment kiküldetésre odaadta,hogy vigyázzak rá, néha menjek vele.Mentem is, de gyakran halálfélelmem volt, hiába nyomtam a gázpedált nem ment,egy előzést, gyors sávváltást nagyon meg kellett gondolni.
A Passat esetén, odalépek és már sávot is váltottam.Vagy, egy előzés autópályán is egy szempillantásig tart.Úgy érzem, hogy a gázadásra egyből reagál, a Corsa meg, mintha "ásítozva ébredne".
Japánok alulmotorizáltak? Subaru, Lexus, Infinity?
200 ló 130 km/h-ig tök felesleges, vannak országok ahol még ennyivel sem lehet menni. Egy 150 lovas autó is több mint elég erre. Tudod, van sebességváltó és akkor nem bőg a motor...
Egy 1000 köbcentis szívóbenzint hasonlítasz egy turbódízelhez??
Merész.
Most gondolj bele, én egy 64 lóerős szívódízellel élek. :D Sőt, még néha autópályázok is vele. :DDD
Autópálya tartósan 120 km/h, tökéletes. Sose éreztem, hogy nekem ennél erősebb autóra lenne szükségem.
Nem vagyunk egyformák. Van, akinek kell az erős motor, és van, aki elvan egy 60-70-80 lóerős autóval is.
És azt is vegyük bele, hogy a németek a saját autópályáikhoz gyártják az autókat. Rajtuk kívül más országokban elvileg 130 km/h, ahhoz meg minek 200 lóerős motor?
"Egy megfelelo valtoattetellel az is menne 300at"
Álmaidban.
220 km/h-nál a 150 LE kb. pont a légellenállás legyőzésére elég.
"Tudod, van sebességváltó és akkor nem bőg a motor..."
Hiába van sebességváltó, ha a 150-nel haladáshoz akkora teljesítményre van szükség, amit csak 4-5 ezres fordulatszámon tudnak ezek a po"csköszörűk.
Kedves 4.
Miért ne?
A Corsánál a méretéhez, súlyához kb 105 lóerő lenne szükséges, hogy dinamikus, vezethető legyen.
De honnan veszed te azt hogy előzni kötelező?
Se kis autóval , se nagy autóval nincs elő irva hogy előzz, és halál félelmed legyen.
Neked lehet hogy nem is szabadna vezetned, az agressziv magatartásod miatt.
Vagy tudatlan, vagy demagóg kérdés.
Ott sántít a hasonlítgatásod, hogy a Corsában az 1.0 motor a legalapabb (városi használatra van kitalálva), az Insigniában is a 115 LE-s benzinmotor a legalja (ami egyébként nem turbós és már évek óta nem is kapható).
Ezzel szemben a B7 Passatban a 170 LE-s dízelmotor meg az egyik legerősebb.
Úgy lett volna értelme ennek az egész okfejtésednek, ha az 1.6-os (102 LE-s) szívóbenzin B6-os Passathoz hasonlítgatod őket.
Vagy ha az Opelből is mondjuk egy 170 LE-s 2.0 CDTI-t választasz vetélytársnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!