A Volkswagent, mint márkát, hogyan lehetne pozicionálni? Egyedi a kategóriájában? Mit gondoltok erről?
A Volkswagen nagyon érdekes pozícióban van.
Vannak az olcsó autók, amik tényleg az olcsóságra, egyszerűségre mennek rá, nem számít annyira az anyagminőség,dizájn, erős motorok.
Ilyen például a Dacia, meg a Lada próbálkozik hasonlóval.
Aztán, vannak a "népmárkák", mint Opel,Ford,Renault,Skoda,Toyota.Itt már számít az anyagminőség,dizájn,erősebb motorok is választhatóak hozzá.
Ezek felett vannak a prémiummárkák, mint Audi,BMW,Lexus,Jaguar.
Őket tetőzik a valóban luxusmárkák, mint a Porsche,Maserati,Bentley.
A Volkswagen viszont egyik csoportba sem besorolható, ugyanis jobb, mint egy Opel vagy Toyota,de rosszabb, mint egy Audi.
Régebben, ugyanoda tartozott,ahova a Toyota és a Mazda, de azóta feljebb került.
A Volkswagen teszi a legerősebb (egyben legjobb) dízelmotorokat az autóikba, a Passat elérhető 240 lóerős kétliteres dízellel,ugyanez nem elérhető a Skodánál.Ilyet a Mazda vagy a Renault nem tud.Utóbbi tudna,nincs pénzügyi korlátja, de mégsem teszi.
Szerintem, a Volkswagen kicsit a Hondára hasonlít.Ugyanis, a Honda drága ahhoz képest,hogy nem prémiummárka, drágább, mint a Toyota.
És akkor hova sorolod a Hondát?
Egyébként vannak alsókategóriás autók, vannak alsó-középkategóriásak (pl. Opel Astra), középkategóriásak (pl. Opel Insignia) és felső kategóriásak.
Ahova nem írtam példát, olyan autót az Opel nem gyárt. Nem lehet rangsorolni így a kocsikat, ahogy próbálod, mert márkákon belül különböző tipusok vannak.
1#
Nyilván a középkategória mindkét márkánál középkategória.
De, ha megnézel egy Passatot és egy Mazda hatost, mindkettő középkategória, feltűnik,hogy a Passatban azért jobb anyagok vannak és erősebb motorok kérhetőek hozzá,főleg dízelfronton.
Kedves 4.
Hasonlítsd össze az Avensis és a Passat motorválasztékát.A Passathoz jóval több extra kérhető.
A csúcsváltozat a Volkswagennél milliókkal drágább és sokkal többet tud, mint a Toyotánál.
Kedves 5.
Nekem nem Volkswagenem van, még csak nem is VW konszernes autóm.
Ebből tudom megállapítani, hogy a Volkswagenek jobbak, mint a többi középmárka.
Most a konszernt felejtsük el, nézzük maga a márkát.
A VW-nek normálisan sok konkurense van: Ford, Opel (amelyeket nagyjából mindig elver a VW, de drágább is), Toyota, Honda, Mazda, Renault, Peugeot. Szóval van bőven konkurense, és ezekkel az utóbbi években nagyjából egy szinten volt a VW. A németautósok (én is) hajlandóak a VW-t a többi márka felé pozicionálni, ennek meg is van a reális oka, de ebbe most ne menjünk bele. A legújabb generációkkal a VW túlságosan is odatette magát, csak kicsit (nagyon) rontott az imidzsén a dízelbotrány. Látom említetted a Skodát is, nos ez is egy nagyon érdekes szitu, a Skoda ugye a VW-é, tudatosan alacsonyabb kategóriás márkának szánják, mégis az utóbbi 10 évben a csehek olyan autókat csinálnak, ami a VW-nek már nagyon kellemetlen. De nagyon nem zavarhatja őket, mert mindkét márka évente döntögeti az eladási rekordokat.
"A csúcsváltozat a Volkswagennél milliókkal drágább és sokkal többet tud, mint a Toyotánál."
Ezaz, hogy több pénzért ad csak többet, ha 2db 10 milliós passatot és avensist hasonlítanál össze, akkor nem nagyon látnál különbséget, mivel ennyiért egy nem túl extrás passatot kapsz szemben egy full extrás avensissel/mazda 6-tal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!