A francia autók negatív sztereotípiái honnan jönnek?
Nem tudom, én soha nem értettem ezeket.
A családban kettő darab Mégane, egy II-es és egy I-es.
Mindkettő a legmagasabb vagy majdnem legmagasabb felszereltséggel lett megvéve, tehát tele vannak finom elektromos berendezésekkel.
Bátra kijelenthetem,hogy mindkét autó bírja a strapát, még egyszer sem hagytak cserben.
A Mégane I már kicsit odavan, így 280 ezer kilométer után, de még a kuplungja is gyári és nem rakoncátlankodik,nem csere érett.A motorja szintén, kiválóan működik.
A Mégane II-est én használom, napi 90 kilométert megyek vele, még egyszer sem hagyott cserbe.
Legutóbb olyan hatalmas hibái voltak,hogy kiégett az izzója.
Mindkét autó csak szakszervizben van szervizelve, ahol értenek hozzájuk.
Szóval,nekem nem azok a tapasztalataim,hogy több baj lenne velük, mint egy Opellal vagy Mazdával.Azt sem mondom, hogy olyan tipikusan sok törődést igénylő autók, mint mondjuk egy Alfa vagy BMW.
Volt, aki azt mondta,hogy jó modelleket fogtunk ki, mivel mindkét autó akkor lett vásárolva, amikor a modell már kifutóban volt, az utolsó évében.Ugyanis, ilyenkorra már kiforrtak, kijavították a legtöbb hibát rajtuk, emiatt megbízhatóak.
Nyilván, csak a Renaultokkal van tapasztalatom,más francia márkákat nem ismerek.
De, a Renaultot bárkinek merném ajánlani, hozzák a kor színvonalát, sőt még többet is és nincsenek annyira elszállva az árakkal, bár az újabb modellekről ez utóbbi már nem mondható el?
Régen állítólag meg van az oka, de ami viszont tény, hogy az is szarozza a francia autókat, akinek soha nem volt, nem is ült benne, de még ahhoz se ért, hogy a ködlámpát hogy kell felkapcsolni.
Esküszöm van a környezetemben 2-3 ember, akinek lehet adni a véleményére, a többi csak hallotta a többi hozzáértőtől, aztán fújja.
Kialakult Magyar sztereotípia.
Egyik hall valamit,máris kész tényként meséli tovább,kicsit tovább színezve a történetet.
De visszatérve a témához,röviden:
Amely autó tisztességesen használva is van,napi szinten bemelegítve-pörgetve télen nyáron,az meghálálja azzal,hogy nem romlik el.
Tévhit,hogy ha csak tarhonyáért mennek vele a teszkóba 800 métert oda,800-at vissza,akkor hú de megkímélt lesz a jármű.
A lehető legtöbb kárt pedig ezzel okozzák.
A sztereotípia egy általánosítás. Az, hogy alapja mennyi van az vitatható, inkább több mint kevesebb jelen esetben. A Megane egyébként francia autóhoz mérten eléggé rendben van. Ha meg újonnan szalonból vett egygazdás autó, akkor nyilván erőteljesen felfelé húzza az átlagot.
Ez olyan, mint, hogy midnen Opel ecotec zabálja az olajat. Anyáméknak az van, olajcsere között nem kell rátölteni, szomszédnak szintén, ismerősnél a harmadik. Mindhárom autó első tulajdonos, szalonból kihozott új autó volt. Mindhárom 300.000 körül futott, egyik sem eszi az olajat...
Remélem érzed.
2 szomszédomnak is francia autója van. Mindkettő szív vele, az egyik pokolba kívánja, a másik isteníti.
A másik szomszédom a BMW-vel szívott 2 évig, eladta vett egy Volvot.
Felesége, meg az Audival szív.
Ja a másik szomszédom meg az Opeljét imdája, bár nyáron, annyira behányt az autója, hogy 2 hétig darabokban hevert a kertjükben, 3 szakember is kellett hozzá, hogy összerakják.
A szembe szomszédnak meg 50 millás merciről leesett a csillag 3 hónap után.
Mire lehet következtetni ebből? Semmire.
Van egy szép lista 100 eladott autóból, hány megy vissza 3 hónapon belül 1 napon túli javításra.
85 autóval a KIA a legjobb, BMW az utolsó helyen, náluk 200 ez a szám.
Volt peugeotom, Renaultom, elég volt:
Peugueot: vékony kaszni, gagyi hátsó híd, gagyi, javíthatatlan féltengelyek, zsúfolt, szerelhetetlen motortér, borzalmas elektronikai, üzemanyag ellátási megoldások.
A renaultnak képes szétrepedezni a blokkja, eldarálódni a féltengelyek végei, eltörni a torziós rugó.
Opelnél mikor látsz ilyet?
Soha.
Mondjuk annyira tényleg nem szarok, mint pl a Fiat-ok, de ha már választani lehet...ráadásul horrordrága az alkatrész is.
Opel féltengely csukló: kb 5000ft kedvezménnyel.
Peugeot: csak egyben, és egyik végéről kell préssel szétbontani az egészet, csakis célszerszámmal, féltengely darabja 30 rongy minimum. Utolsó ótvar hulladék, phejjj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!