A francia gyártók, hogyhogy ilyen nagyra nőttek pár év alatt?
Például a Renault-Nisasan csoport már olyan naggyá vált, mint a Volkswagen,GM,Toyota.Eladások terén meg is előzte őket.
Aztán, a PSA konszern is elég nagyot nőtt az Opel felvásárlásával, ami nem éppen egy kis garázsmárka.De, még arra is van pénzük,hogy prémiummárkát hozzanak létre (DS) presztízsmodellekkel.
A Renault csoport szintén megszült vagy inkább felélesztett egy prémiummárkát az Alpinet.
Ezek szerint mégis veszik a francia autókat,hogyha ilyen növekedésekre képesek.
Érdekességként, Hollandia legnépszerűbb autója a Renault Clio.Meg úgy általában, Nyugat-Európában nincs olyanfajta ellenszenv a francia márkák iránt, mint Magyarországon.
többnyire azért, mert aki azt állítja, hogy a francia szar, az csak hallotta, és soha nem használt, mivel lebeszélték róla. meg persze azért is, mert nem mindegy, hogy megveszel valamit 10 évesen, aminek lóg keze-lába vagy kihozod a szalonból.
szoktam telekocsizni, és nemrég volt egy utasom, az is ezt mondta, hogy nekik már 15 éve van citroen-jük, már a második, de mindkettőt szalonból vették újonnan, és a korábbival sem volt soha igazi problémájuk.
meg egyébként én azt látom, hogy kezdik komolyan venni a trendeket, és mégvonzóbbá tették az autókat.
10 éves távlatban még egy ilyen peugeot 307-ben mindig csak a mezei cd lejátszós rádió dukált, miközben a konkurensek már vagy bt-os vagy aux-os rádiókat raktak az autókba, nagy grafikus kijelzővel(monokróm, de valahol már színes is...).
Soha nem voltak ám kicsit a franciák, a Renault, Peugeot és Citroen már évtizedekkel ezelőtt is nagy név volt. Most csak próbálnak tovább terjeszkedni, muszáj konszernekbe társuljanak, mert manapság így megy.
De azért tegyük hozzá, hogy a Renaultnak van Nissanja, Daciája, meg Ladája. Ehhez képest a VW-nek a "legalatvalóbb" márkája a Seat, és inkább olyan márkákat birtokolnak, mint az Audi, Bentley, Lamborghini, Bugatti (!). Nem mindegy azért. A PSA erőlködése a DS-el inkább vicces, de maga a Peugeot és a Citroen önmagában jók, és elég komoly autók. Az Opellel nem tudom mire fognak jutni, de nyilván ezzel is sokkal komolyabb cég lett a PSA.
Szóval a franciák soha nem voltak szarok önmagukban sem, a sztereotípiákra pedig nem kell alapozni.
Szerintem azért mert van rá kereslet.
Európai piacon a német a meghatározó autó, ami újonnan drága, drága a szervízelése és nem is megbízhatóak.
Nos aki olcsóbban akar autót venni, vagy olcsóbb szervízköltséges autót akar vagy egyszerűen nem akar egy évente meghibásodó autót venni az nem fog németet venni, így más autót fog keresni és itt jön képbe a francia.
Réges régen nagyon jók voltak a franciák, csak aztán jött a németeknél az elpusztíthatalan Mercedes éra olyan 1970-1995 között ami erősen leamortizálta a francia piacot.
De most, hogy a németek hulladékokat adnak drága pénzért (mert igen is azok, ismerősöm az élő példa rá), újra erőre kapnak más autógyártók.
Persze még nagyon sok ember veszi a német autót mert "a német a legjobb" meg "nézd már 10 éves használt passat 200e km-el olcsón eladó".... stb.
Szóval még egy ideig el fog tartani a német uralom, de ha ilyen ütemben haladnak az egyre gagyibb autókkal (Mercedes 1.6 TSI 16 millió HUF-ért stb) akkor idővel a kutyának sem fognak kelleni.
Nagyon egyszerű, mert olcsó.
Van amelyik jó, van amelyik irtózatosan rossz, viszont olcsó. Az embereket ez érdekli.
Megbízhatóságban egy Kia, Toyota, Suzuzki, Hyundai jobb.
De ezt rengeteg statisztikai adat alátámasztja.
" de ha ilyen ütemben haladnak az egyre gagyibb autókkal (Mercedes 1.6 TSI 16 millió HUF-ért stb) akkor idővel a kutyának sem fognak kelleni."
Nem e? Ezek miatt vannak mostanában a Mercinek (is) minden évben rekord eladásai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!