Miért van az, hogy a Suzuki motorok a felsőbb kategóriába tartoznak, a Suzuki autók pedig az alsóba?
A Suzuki, mint cég olcsó, egyszerű közlekedési eszközöket kezdett gyártani. Aztán mikor a különböző eszközök (motorkerékpár, autó és csónakmotor, hogy csak a legfontosabb Suzuki-gyártmányokat említsem) elkezdtek differenciálódni, így alakult át a struktúra: az autók körében meg lehetett maradni az olcsó tömegtermékek szintjén és ez jóval jövedelmezőbbnek bizonyult, mint a luxusautók felé való törekvés. A motorok hobbieszközök lettek, ezért a lóti-futi robogókon kívül szinte mindegyik különlegességnek számít, ráadásul itt közelebb van egymáshoz az utcai és a versenytechnika. Ők azzal kapták el a fonalat, hogy jól ültették át a versenytapasztalataikat az utcára (GSX-R sorozat, RGV 250, hogy csak a gyorsaságiakat említsem). Így adódhatott, hogy az utcai motorok közt is neves gyártónak számít a Suzuki. No meg a motorkerékpárok között kevesebbet számít a presztízs, mint az autóknál. Ez abból is látszik, hogy a japánok sikeresen oda tudtak érni minden kategóriában a csúcsra 1-2 évtized alatt, míg az autóknál ez csak nagyjából mostanra, a Lexus térhódításával sikerült. A Suzuki egyszerűen hiába erőlködne a drága prémium- és luxusszegmensben, nincs akkora neve, hogy kellő piaci részesedése legyen - még akkor sem, ha történetesen a műszaki tartalom meg is lenne hozzá.
A csónakmotorjaikat sajnos nem ismerem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!