Miért becsülik le az emberek az automata váltós kocsikat?
"Szerintem szimpla farokméregetés hogy "nem te kezeled az autót" bezzeg én akkor váltok amikor akarok."
Nem. Ez csupán annyi, hogy valaki szereti a kézi váltót és úgy szeret vezetni, hogy ő maga vált. Ebbe nem kell többet belelátni.
"Manuálisban meg kuplungszettet, újabb modelleknél kettőstömegűt is kell cserélned.
Ugyanott vagy."
Azért nem egészen. A kuplung halál eljövetele már jó előre tudható és érezhető, ahogy a kettős tömegű halálának ideje is 98%-ban. Ellenben az automata tud olyat csinálni, hogy menet közben hibát jelez a következő indításnál már csak vészprogram van.
Amíg egy kuplungcserét szinte bármelyik sarki szervizben megcsinálnak neked, addig egy automataváltó felújítást csak a szakszervizekben, ahol csúcsforgalom esetén akár 1-2 hetet is várni fogsz, hogy sorra kerülj.
A "hagyományos" automatáknál egy felújítás 250 - 500 000 közé esik és utána garantáltan megint 300-350 000km-t elmegy a váltó. A duplakuplungos automatáknál a felújítás típus függvényében elmehet másfél millióig és nem garantálja senki, hogy 150 000km-en belül nem hal meg újra.
Ezeket a számokat érdemes az átlag magyar autóflotta életkorával és értékében vizsgálni. Egy milliós-1,5 millió környéki autó esetében egy 400 000-res váltófelújítás maga az anyagi csőd.
Én amúgy nem vagyok automata ellenes, nekem is van automatás autóm, szeretem is. Viszont az öreg automata a magyar fizetés mellett igencsak szívás lehet néha.
"Ellenben az automata tud olyat csinálni, hogy menet közben hibát jelez a következő indításnál már csak vészprogram van. "
Az esetek 99%-ában az automata váltók már többezer km-vel a végzetes hiba előtt a tudtunkra adják, hogy valami nem oké: például ránt 1-esből 2-be váltásnál, ránt, mikor állsz a féken, és D-ből R-be teszed, vagy fordítva, elfelejt felváltani, stb. Ezek mind baljós jelek, amiket időben észre lehetne venni, csak sokan szharnak rá.
Amúgy 10-ből 9 ember, aki leszólja az autómatát, hogy elveszi a vezetés élményét, stb, na 10-ből 9 nem is vezetett még automata váltós autót.
"például ránt 1-esből 2-be váltásnál, ránt, mikor állsz a féken, és D-ből R-be teszed, vagy fordítva, elfelejt felváltani, stb"
Ez egyáltalán nem igaz. Amikor már ránt akkor biztos felújítás jön. Viszont nem minden esetben van ilyen előjele egy szeleptömb hibának, aminek a javítása általában ugyanúgy a váltó kiszedésével jár és szintén 200 000Ft környéke.
Amikor már nem kúszik a váltó, ránt, lassan kapcsol az a jobbik eset, mert akkor előre tudod, hogy gáz lesz.
Hát a visszább említett javítási költsége biztos sokat befolyásol a témában, a szokásos mindent szarozás után.
Én sem hajtottam még automatát, és biztos jó lehet, csak ha javítani kell akkor ugye az zsebbenyúlós....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!