Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért becsülik le az emberek...

Miért becsülik le az emberek az automata váltós kocsikat?

Figyelt kérdés
Sziasztok, párszor azt tapasztaltam, hogy az emberek egy része lebecsüli az automata váltós autókat, azt mondják manuális váltó sokkal jobb, mint automatán, meg több minden romlik el egy automatás kocsi esetében, mint egy manuálisén. Ültem már automata váltós kocsikba, volt szerencsém egyet vezetni is, és úgy éreztem nem rossz ilyenben ülni. De akkor mégis miért szidják az ilyen autókat? Mik az okok, amiért az automata váltós kocsi kevésbé népszerűbb, mint manuális társa?

2017. dec. 10. 08:01
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Az automata váltóval az a gond, hogy még mindig nem csurgott le az elérhető autók szintjére az ami "jól" működik.
2017. dec. 10. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
35%
Mert egy töksima akksi lemerülésnél pl. nem lehet betolni. Nos ha ez este történik mikor indulnál haza a halálf@$záról vasárnap az több mint kellemetlen. Vezettem automata váltósat, én már váltottam volna fel de a fostalicska még nem, reflexből "kuplung" ami itt satuféket jelentett. Aztán vezettem egy elektromos autót amiben fokozatmentes volt a váltó na az életképes sőt, álomautó lett számomra egy elektromos autó FOKOZATMENTES! váltóval.
2017. dec. 10. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
64%

"Szerintem szimpla farokméregetés hogy "nem te kezeled az autót" bezzeg én akkor váltok amikor akarok."


Nem. Ez csupán annyi, hogy valaki szereti a kézi váltót és úgy szeret vezetni, hogy ő maga vált. Ebbe nem kell többet belelátni.

2017. dec. 10. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

"Manuálisban meg kuplungszettet, újabb modelleknél kettőstömegűt is kell cserélned.

Ugyanott vagy."


Azért nem egészen. A kuplung halál eljövetele már jó előre tudható és érezhető, ahogy a kettős tömegű halálának ideje is 98%-ban. Ellenben az automata tud olyat csinálni, hogy menet közben hibát jelez a következő indításnál már csak vészprogram van.


Amíg egy kuplungcserét szinte bármelyik sarki szervizben megcsinálnak neked, addig egy automataváltó felújítást csak a szakszervizekben, ahol csúcsforgalom esetén akár 1-2 hetet is várni fogsz, hogy sorra kerülj.


A "hagyományos" automatáknál egy felújítás 250 - 500 000 közé esik és utána garantáltan megint 300-350 000km-t elmegy a váltó. A duplakuplungos automatáknál a felújítás típus függvényében elmehet másfél millióig és nem garantálja senki, hogy 150 000km-en belül nem hal meg újra.


Ezeket a számokat érdemes az átlag magyar autóflotta életkorával és értékében vizsgálni. Egy milliós-1,5 millió környéki autó esetében egy 400 000-res váltófelújítás maga az anyagi csőd.


Én amúgy nem vagyok automata ellenes, nekem is van automatás autóm, szeretem is. Viszont az öreg automata a magyar fizetés mellett igencsak szívás lehet néha.

2017. dec. 10. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

"Ellenben az automata tud olyat csinálni, hogy menet közben hibát jelez a következő indításnál már csak vészprogram van. "


Az esetek 99%-ában az automata váltók már többezer km-vel a végzetes hiba előtt a tudtunkra adják, hogy valami nem oké: például ránt 1-esből 2-be váltásnál, ránt, mikor állsz a féken, és D-ből R-be teszed, vagy fordítva, elfelejt felváltani, stb. Ezek mind baljós jelek, amiket időben észre lehetne venni, csak sokan szharnak rá.


Amúgy 10-ből 9 ember, aki leszólja az autómatát, hogy elveszi a vezetés élményét, stb, na 10-ből 9 nem is vezetett még automata váltós autót.

2017. dec. 10. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

"például ránt 1-esből 2-be váltásnál, ránt, mikor állsz a féken, és D-ből R-be teszed, vagy fordítva, elfelejt felváltani, stb"


Ez egyáltalán nem igaz. Amikor már ránt akkor biztos felújítás jön. Viszont nem minden esetben van ilyen előjele egy szeleptömb hibának, aminek a javítása általában ugyanúgy a váltó kiszedésével jár és szintén 200 000Ft környéke.

Amikor már nem kúszik a váltó, ránt, lassan kapcsol az a jobbik eset, mert akkor előre tudod, hogy gáz lesz.

2017. dec. 10. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Hát a visszább említett javítási költsége biztos sokat befolyásol a témában, a szokásos mindent szarozás után.


Én sem hajtottam még automatát, és biztos jó lehet, csak ha javítani kell akkor ugye az zsebbenyúlós....

2017. dec. 10. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Én sose értettem miért kell ezen vitatkozni. Mindenki el tudja dönteni magának, hogy automata vagy manuális autót akar venni és vezetni, és olyat vesz magának, ami neki tetszik. Minek ezen vitatkozni? Én pl a manuálist szeretem, de megértem azt is, ha valaki az automatát preferálja.
2017. dec. 11. 02:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!