Kézifék vagy sebesség?
Március óta van jogsim az első perctől kezdve vezetek, nekem úgy tanitották,hogy a helyes megállás az üres + kézifék.
Viszont most reggelre ahogy befagyott a zár, elkezdtem félni,mivan ha tényleg befagy a kézifék?
Tudom hülye kérdés, de biztos,hogy ha sebességbe hagyom nem fog elgurulni? Számomra a kézifék sokkal biztonságosabbnak tűnik.
Kinnek mi a véleménye és tapasztalata?
Az 1. válaszolónak az agya ugrik át, ha van.
Biztosabb a kézifék.
Mindig hagyd sebességbe (1 vagy R).
Lejtőn a kerekeket fordítsd a járdaszegélynek.
Ha sík talajon állsz, akkor nem kell kézifék.
Sokaknak mániája ez a "kéziféket soha nem húzzuk be" dolog.
Ha nem elhanyagolt az autód, a porvédő gumik a bovden végén nincsenek kiszakadva, vagy ha kiszakadt akkor cserélteted, nem tud mi befagyni.
17 éve minden alkalommal behúzom a kéziféket leparkoláskor. Erre találták ki, nem dísznek van. És soha nem volt ebből még gondom.
Az 1. meg a 4. hülyeséget ir. Hogy ugrana át a vezérlés?
Kicsit is tudnátok hogy működik az autó ilyet nem találnátok ki.
Esetleg ha nagy lejtőn meggurul sebességben, a motor fordul át , talán.
De ez a kézi befagyás , beszorulás pont azoknál szokott elő fordulni akik sose használják. Bevan rozsdásodva nekik minden része és mikor behúzzák , megszorul.
Ezért kell állandóan használni, járatni.
Oké, akkor én teljesen hülye vagyok, nem láttam még motort közelről és nem is tudom hogy működik. Teljesen világos.
Lássuk mit ír az autónavigátor:
" Lemerült akkumulátor esetén nem ajánlott a betolással vagy lejtőn gurulással indítás, ilyenkor ugyanis átugorhat a vezérlés, ugyanúgy, ahogy a lejtőn parkoló autót csupán fokozatba tett váltóval parkoltatás esetén is, utóbbi főként a (leállított motornál nem feszített) láncos motoroknál lehet veszélyes."
Írjátok meg nekik is, hogy hülyék :D
Meg a munkatársamnak aki e miatt cserélt hengerfejet, ő is csak behaluzta az egészet :D :D
Sőt, láncfeszítő patront sem kell soha cserélni. :D
Na mindegy, én boldogan élek így hülyén is :D
Az fel sem merült benned kérdező, hogy kézifék ÉS sebesség? :D Én a legtöbb esetben így parkolok, csak az udvaron és a garázsban, meg esetleg a jól ismert sík területeken nem húzom be a kéziféket, csak simán 1esben hagyom.
A vezérlés átugrása: nagyon szerencsétlen szitu kell hozzá, de tényleg megtörténhet. ha valami meredek helyen kell megállni, akkor úgy kell csinálni, hogy megállsz, nyomod a féket és a kuplungot, behúzod a kéziféket, elengeded a lábféket. Ekkor a terhelés a kézifékre fog menni, az tartja az autót. Csak ezután tedd be sebességbe, és akkor nem a motorfék tartja majd az autót, ergo a vezérlés sem ugrik át, de ha mégis elengedne a kézifék, akkor jó ha sebességben van az autó. Harmadik lehetőség, hogyha esetleg padka is van melletted, akkor a kereket úgy kormányzod, hogyha elkezdene hátragurulni az autó, akkor a padka megfogja. Így parkoltam például anno a kézifék nélküli Kadettemet nagy lejtőn, mikor a barátnőmhöz mentem, hogy nekigurítottam a padkának, aztán helló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!