Kuplungolás. Melyik a jobb módszer?
Ti, ha dugóban araszoltok, és ilyen 3-4percenként halad a sor 5métert, sebességben hagyjátok az autót, és kuplungoltok, vagy üres, kézifék, és ha indul a sor, akkor nyilván 1-es, kézifek ki..
Én idáig, hogy ne gyilkoljam a kuplungot, általában visszaraktam üresbe mikor percekig nem haladt a sor, viszont amikor hideg van, nehezen veszi be utána az 1-est, múltkor is vagy harmadjára sikerült bevennie. Napközben, mikor mondjuk15fok van, gond nélkül beveszi.
Tavaly lett váltóolaj cserélve, illetve új kuplungot kapott az autó.
Melyik módszer kíméli az autót?
Negatív kommenteket nem kérek.
Előre is köszönöm!
Sem a kéziféket nem haználom, sem a kuplungot nem nyomom. Szép is lenne, ha 3 percig állok a sorban és a kuplungot nyomnám, várva hátha megyünk valamit. Nem is egészséges ez az autónak.
Egyszerűen kiraom üresbe és lábbal nyomom a féket, majd ha indul a sor 1-esbe rakom :D
Én kidobálom üresbe. Egyrészt lusta vagyok a kuplungot nyomva tartani, pedig egyébként vajpuhán működik nálam. Másrészt a kinyomócsapágy nem díjazza ha feleslegesen kell forognia. Oké, a sok nyomkodás meg a szerkezetet fárasztja, dehát istenem, ez van. Automatával nyilván kényelmesebb lenne, de azzal sokkal többet fogyaszt azt autó (szigorúan dugózásról beszélek) és az automata is "kopik" és baromi drága a javítása.
Ha akadozik a váltód akkor nem megfelelő olaj lett belerakva, hígabb kell(ene). De ha állsz akkor úgy is be kéne hogy vegye az egyest. Kis gurulás közben meg tényleg lehet nehéz betenni. Aztán ha már meleg a váltó(olaj) akkor könnyen jár.
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Lehet az a baj, hogy hetente 1-2x megyek vele..
Dehogy állok a kuplungon percekig! Piros lámpánál sem teszem, kirakon üresbe és ha vált a lámpa akkor lépek a kuplungra és teszem sebességbe.
A kéziféket se húzom be. Sík úton nem gurul el az autó. Ha emelkedő/lejtő van, akkor állok a féken.
Ha nehezen venné a váltó a sebességet, azonnal rohannék a szervizbe. Nem nyugodnék így bele, hogy ja jó, akkor nem váltogatok mert ez ilyen...
Nem szabad a kuplungon állni. Ez alapszabály.
Ezért mindig kidobom üresbe, jobb ez a technikának, mintha a kuplungon állnál (ettől tönkremegy a kinyomócsapágy). És a kéziféket nem piszkálom, én mindig a féket nyomom. Akkor is, ha sík úton vagyok, ugyanis az autó bármikor elgurulhat, és annak komoly következménye lehet.
Amúgy a legjobb az lenne araszoláskor, ha hagysz magad előtt egy kis helyet, és egyesben alapjáraton hagyod az autót, hogy guruljon előre. De ezt itt nem lehet megcsinálni, mindenki eléd mászik akkor, így hát marad a másikra rámászás, és az állandó kuplung csúsztatás. Többek között ezért is van automataváltós autóm. dugóban nagyon nagy áldás.
Köszönöm, ment a zöld kéz!
Kéziféket énsem húzom mindig be, csak ha erzem, hogy kis emelkedőn van az autó, de akkor jobb a fék...:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!