Melyik módszer jobb az autó motorjának bemelegítésére?
Benzines autóm van és a kérdés az lenne, hogy ezekben a hideg időkben melyik módszer kíméletesebb a motor számára?
Ha egyszerűen elindítom és már el is indulok persze figyelve a fordulatszámra és nem egyből kihajtani a lelkét.
Vagy a másik, hogy elindítom és várok 1-2 percet amíg kicsit bemelegedik és utána indulok el.
Tudom az utóbbit dízel autóknál szokták alkalmazni, de ilyen hidegben a motor kopása miatt nem tudom melyik lenne a jobb megoldás.
Előre is köszi a válaszokat.
Igazság szerint gazdaságosság szempontjából is, és motor élettartama szerint is jobb, ha kímélő vezetéssel melegre járatod.
Dízel autónál ez máshogy néz ki, mivel menni se nagyon hajlandó, nagyon hideg hengerfallal.
Az első választ írónak:
ez igazából csak a régi dízelese autókra igaz, nekünk egy opel meriva van 1.3-as CDTI és semmi probléma nincs vele hidegen se...persze ettől még nem pörgetem 5000-ig a motort, mert az tény hogy nem tesz jót neki, de egyáltalán nem lomhább...
a kérdésre válaszol: páromnak egy benzines suzukia van és autó szerelő ismerős tanácsolta hogy amikor kimegyek garázsba indítsam be, nyissam ki a kaput és ennyi elég is neki, persze utána őt sem érdemes rögtön padlógázzal nyomni...
Tudom. Itt most nem is a pörgetésen van a hangsúly, hanem a melegítésen. Hidegen egyértelmű, hogy nem fogom agyon hajtani.
Köszi az eddigi válaszokat.
Nekem benzinesem van.(Lada) én általában akkor indulok el amikor már visszanyomtam a szívatót.Meleg időben 1-2 perc,ilyenkor hidegben kb 5 perc.Aztán fokozatosan,alacsony fordulaton használom amíg ki nem érek a településről a főútra.Onnan már tuti,hogy bemelegedett.
Bár tudom,hogy KRESZ oktatáson is úgy tanítják,hogy szívatóval lehet már menni,és menet közben kell fokozatosan visszanyomni.Azonban a gyári kézikönyv azt javasolja,hogy csak visszanyomott szívatóval induljunk el.Én úgy vettem észre,ezt jobban is szereti a motor.
Na most a kérdésre visszatérve.Nagy hidegben megdermedhet a motorolaj,aminek a kenése nem a legjobb,meg ugye az olajszivattyú is nehezebben mozgatja a sűrű olajat.Ezért személy szerint célszerűnek tartom ilyen hidegben járatni a motort pár percig.Nem is az üzemi hőfok miatt,hanem sokkal inkább a megfelelő olajzás miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!