A Renault felnőtt a Volkswagen mellé vagy nem?
A cégnél nem volt kérdés,hogy a Volkswagent tekintik legfőbb konkurensüknek.
Kevesen tudják, de jelenleg jelenleg a Renault-Nissan a világ legnagyobb autóipari konszernje.
Én minőségi javulást is tapasztalok.Az egyik közeli rokonom egy Renault szalon ügyvezetője, így van alkalmam beleülni és kipróbálni a legújabb modelleket.
Sokáig olyan csúnya autókat gyártottak, a Modus,Espace, Scenic is bűn ronda volt.
De, ezek az új modellek (Mégane,Talisman), simán felveszik egy Golffal, Passattal a versenyt vagy közel állnak hozzá.
A Skodánál mindenképpen feljebb raknám őket anyagminőségben.
Némelyik Superbben botrányos az anyagminőség az árához képest.Az Octaviákban szintén.
Ezt onnan tudom,hogy második generációs Superbem van, sokkal rosszabb a belcsene, mint egy Passatnak.
Ami egyedül gond,hogy nincsenek nagyobb dízelmotorok hozzájuk.Ebben a Volkswagen konszern előbbre jár.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kevered aminőséget az esztétikával! Nem attól lesz jó, megbízható egy márka/típus, hogy hogy néz ki kívülről. Sőt! Még csak nem is a beltéri műanyagok tapintásától, vagy a kárpitok színétől.
Ezek csak a kocsi első vásárlójának szólnak. A jasználtautó piacon sokkal többet jelent a kevés problémával küzdő hajtáslánc, strapabíró futómű. A kárpitok is onkább zartósak legyenek, mont szépek. Hiszen eléggé lehangoló mikor a drága fócvágenben is két év itán elkezdenek vedleni a kapcsolók.
A franciák szeretnek mindent elektronikusan megoldani. Sajnos az évtizedek során sem tanultak meg stabil elektronikus rendszereket építeni. Rengeteg francia, és olasz autó rákfenéje a fedélzeti elektronika...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem más a célközönség, így irreleváns, hogy mennyire vannak egymás mellett.
Passat pl. tipikus manager-lízing autó. Akinek csak Octáviára futja a beosztása, az sóvárog a Passátért és egy franciát el sem fogadna.
Privátban van Jettánk és Octáviánk a családban. A Jetta kicsit szűkebb és rondábban öregszik: pl málló puha műanyagborítás. Míg az Octávia puritánabb belül, így 6 évesen se lényegesen kopottabb, mint újkorában. Cserében viszont kicsit nyöszög it, kicsit röcög ott és süvít a szélzaj.
Ellenben egyiknek sem volt még komoly baja. Míg sógor Megannja és após 406-osa újoruk óta rendszeres szervízvendégek.
Összefoglalva: lehet, hogy egyes francia modelleknek jobb az anyagminősége, sőt még a menetkomfortja is akár, de mire mész vele, ha megbízhatatlan. Az újabb (max. 10 éves) francia modellekre nem tartom a véleményt, mert ezekkel nincs sem családi sem ismerősi tapasztalat, így sem szapulni sem dicsőíteni nem szeretném őket.
Kedves utolsó,
egy autó a fedélzeti szolgáltatási miatt jó.Akinek csak gurulni kell, az vegyen fapados Daciát, abban nincs ami eltud romlani.
A BMW-k is köztudottak kényesek és sok törődést igényelnek, de attól még baromi jó autók.
Egy kocsi attól jó,hogy sokat tud, kényelmes kis túlzással kinyalja a fenekedet.
Nem a 80-as években vagyunk,hogy egy autónak csak az a lényege,hogy "gurúújon".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az, hogy eltudnak adni európában egy rahedli Dacia-t, Lada-t Nissan-t, Renault-t. Afrikában Törökországban, a Közel-keleten egy valag Renault-t. Illetve, hogy jót tett a Renault minőségének az, hogy házasodott a Nissan-nal. S ebből szépen profitáltak, az nem azt jelenti, hogy tudnak is autót gyártani.
Egész máskép élvezi az ember a seggnyaldosást egy Toyota-ban ami annyit megy, hogy havonta viszi az ember olajcserére. Mint mondjuk a leállósávban egy Renault-val várni az autómentőt.
A XXI században egy autót ne keljen már néhany 10'000 km-ként szervízbe vinni mert már megin betojt rajta valami.
Dacia? Semmi nem romlik el rajta? 1,5 dCi-ről hallottál már? Németországban minden villanyoszlop mellett van egy lerohadva. Egy vicc...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kedves Kérdező!
Nem értek veled egyet, de ez nem is baj, hisz nem vagyunk egyformák. Számomra akkor jó egy autó, ha nem okoz bosszúságot, a rendeltetési célját annélkül ellátja maradéktalanul, hogy bármi más problémát okozna.
A kényelmi extrák is csak addig érnek valamit, amíg gond nélkül működnek.
Így számomra a kiemelt törődést igénylő autók, mint pl Renault, BMW a feje tetejükre is állhatnak, akkor sem fogom kedvelni őket, míg nem képesek hozni egy Skoda vagy Toyota vagy Honda unalmas megbízhatőságát.
Szerencsére elég színes az autóipar palettája, így mindenki választhat szájíze szerint és ez így van jól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!