Hello! Este jövök le hegyről, balos kanyar, takonysíkos aszfalt, kb 15-20-szal belecsúsztam a jobb elsővel a padkába. Az egy dolog, hogy a felnivel ezt tette: [link]
Viszont, nem tudom mit kaphatott a futómű, mekkora oldalirányú ütést. Mentem vele utána még hazáig, semmi furcsát nem éreztem, nem üt, nem ráz, fék fog, semmi ilyesmi. Mi lehet a legrosszabb és a legjobb eset? A felni görgőzhető, vagy inkább kuka?
Maximum a trapéz gömbfej veszi fel az oldalirányú erőket, a lengőkar az mást csinál 😉
2017. nov. 25. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
12/20 anonim válasza:
Az más hogy az erő hol koncantrálódik. A lengő kar két végén a szilent és a csuklónál. És ha szétmegy akkor a lengőkart cseréled nem pedig a szilentet. Régen lehetett volna még de manapság egybe van az egész. Nem értem hogy adhatnak tanácsot autós "szakembererek" zéró mechanikai tudással. X Y Z irányú erők, rácsos tartó, befogott tartó, koncentrált nyomaték, statikai rúd ezek mondanak valamit?
2017. nov. 25. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
13/20 anonim válasza:
A lengőkart mindig egyben cseréled? Akkor az alkatrész kereskedők valószínűleg belőled élnek meg. Nem értem, az hogy 2 hete van mérnöki végzettséged de mondjuk autót nem láttál még soha az predesztinál téged arra hogy okoskodj tudás nélkül?
2017. nov. 25. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
14/20 anonim válasza:
Kb 10 éve szerelek dízelmotorokat de igazad van halvány fingom sincs miről beszélek. Mond már meg nekem lengőkar végén gömbfejet hogy cserélsz légyszives annyira érdekelne hogy kivitelezed. A másik meg igen a lengőkarokat ilyen kis személyautóknál 98% ban a szilenttel együtt cserélik manapság. Te nem szereltél még soha 1970 utáni autót azt nem érted a témát. Ha meg szervízbe így nyomjátok grat csak így tovább...
2017. nov. 25. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
15/20 anonim válasza:
Miért élsz abban a hitben hogy a lengőkar és a gömbfej minden esetben egy anyag? És jobb venni egy lengőkart 10 ezért mondjuk mint venni egy lengőkar szilentet 1500 forintért?
2017. nov. 25. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
16/20 anonim válasza:
Hát ez hihetetlen. Ugyan valaki mondja már meg miért nem egyben cserélné az egészet és szenvedjen a szilent kipaszírozásával? Amúgy is azok az idők elmúltak hogy a szilent kinyomható a lengőkarból. És nincs is értelme mert a kar is fárad aztán amikor már a 20. szilentet nyomod már ki a lengőkarod állapota már nem is látszik a rozsdától aztán az utolsó szilentcsere után 10 km el keresztbetörik a kar 130 nál kifordul a kereked a g€cibe aztán csak pislogsz mint hal a szatyorban hogy dehát én megszereltem a lengőkart nem értem miért vágódtam a szalagkorlátnak. Az ilyen filléreskedés miatt van annyi műszakilag nulla autó az utakon amit otthon a garázsban OBI-s szerszámmal összegányolt autó amit a hozzánemértő pénzt sajnáló tulaj szerelt a gyakorin olvasott tanácsok és youtube videók alapján . Így kell biztonságosan kölekedni igaz....végülis a törött lengőkart is meg lehet heggeszteni...miért is ne müszakin is átengedik. De azért érveljél csak. Ha volt pénzed atót venni legyen pénzed a minőségi szervízre is, mert a sajátod és más életéért felelsz.
2017. nov. 25. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
17/20 anonim válasza:
Nem értem miről beszélsz, felvázolsz egy olyan helyzetet hogy egy totálisan rozsdás lengőkarban csak szilentet cserél az ember. Senki nem beszélt erről, az lett mondva hogy pl szakadt szilent esetén nincs értelme az egész lengőkart kukázni bőven elég az ötödébe kerülő szilent kicserélni.
Azt még továbbra sem magyaráztad meg hogy a lengőkar hogy tudja még az oldalirányú erőket felvenni
2017. nov. 25. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
18/20 anonim válasza:
Akkor most megmagyarázom. A lengőkar az egy statikai rúd a két végén csuklóval. Mert mechanikailag a szilent része is csuklónak számít. Szóval a statikai rúdon csak rúdirányú erő ébred ami ebben az esetben a vízszinttel zár szöget ami x irányú. Persze terheléstől függően van y irányú komponense is de az elhanyagolható. Ez azt jelneti hogy reakcióerőt csak ebben az irányban tud kifejfeni vagyis a felvett erő pontosan a reakció erővel egy tengelyen van csak az iránya ellentétes. Emiatt tud fel és le mozogni azaz y irányban. Amelyik irányba mozog abban az irányban nincsennek erőhatások elméletileg. Persze gyakorlatban ez nem így van mert egy bizonyos szint után nem tudod mozgatni y irányban se a kialakítás korlátai miatt. De pont ezért van neked spirálrugód meg lengéscsillapítód ami a függő erőket veszi fel. Ha a lengőkarod nem az oldalirányú erőkre dolgozna akkor a kereked vánszorogna össze vissza illetve nem 90°ot zárna az úttal. Ez pont erre van kitalálva. Remélem érthetően megmagyaráztam! Attól hogy valami fel le mozog nem fog abban az irányban ellentartani..sőt
2017. nov. 25. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
19/20 anonim válasza:
Én csak annyit szólnék hozzá, hogy cseréld le a 13 éves gumikat, és nem fogsz árokba csúszni... Mit fogsz csinálni hóban?
2017. nov. 26. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
20/20 A kérdező kommentje:
Utolsó: egyrészt jogos amit mondasz, tudom, hogy egy 13 éves gumi már nem olyan lágy mint egy új, de itt nem ezen múlt. Túlkormányoztam az autót, és satuféket nyomtam - ABS nincs. Innentől egyenes volt az utam a padkáig.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!