Diesel vagy benzin lenne nekem megfelelő?
Sziasztok! Városban élek, elsősorban városba keresek használt autót. Jó lenne ha minnél kevesebbet fogyasztana, és ha hosszú útra megyek vele akkor bírja az autópálya tempóját is. Mi lenne számomra megfelelő?
A kérdést laikusként teszem fel. Sokan mondják hogy városba nem való diesel, viszont a benzines autók relative sokat fogyasztanak (főleg abban az árkategóriában amiben nézelődom), kis benzinmotor meg azért esik ki mert ha úgy adódik hogy messzire kell mennem, nem akarok 1literes benzinmotorral (ami városban keveset fogyaszt) szenvedni az autópályán. Ötletek? Milyen motortípusban nézelődjek? (TSI-TFSI nem megy 600-700ezerért használtan ha jól tudom). A "biciklizz buszozz sétálj" kommentelők kíméljenek.
Álló helyzetben nem lehet bemelegíteni egy benzines motort sem.
A bemelegítés ugyanis nem azt jelenti, hogy meleg a hűtővíz, hanem az egész motornak át kell melegedni.
Benzineseknek ehhez elég 5-10 kilométert megtenni, a dízelnek kell 30-50 kilométer.
Nem a városi, vagy országúti használatra koncentrálva kell vissza vezetni a meghibásodást, bár annak is van szerepe.
Milyen meghibásodások lehetnek egy benzines motorban, és milyen hiba lehetőségek vannak egy dízelben?
Amelyik motorban turbó, adagoló, kettős tömegű lendkerék van, annál van rá esély, hogy elromolhat, függetlenül attól, hogy az benzines, vagy dízeles.
A turbó benzines motorok most kezdenek feljönni, néhány év múlva azoknál is sláger lehet a "behalt a turbó, mint csináljak".
A dízelek alapvetően erős, és takarékos motorok, a környezet szennyezés nem mindenkit hat meg, de van olyan ember is, aki nem tud dízellel élni, mert megfájdul a füstjétől a feje.
a probléma nem is a motorokkal van, hanem az emberekkel.
Sokáig elmegy a dízel úgy is, hogy nem szervizelik megfelelően, mert ugye az drága, inkább eladják az autót, amikor már nagyon költeni kell rá, vagy még előtte.
Jó esetben százezer kilométereket mehet egy sokévesen vásárolt dízel, gond nélkül - de nem lehet biztosra menni, az tud elromlani, ami van az autóban.
Hibrid. Kesz. Volt egy Ford mondeom 2 literes Diesel. 9 litert evett Budapesten néha többet. Van a cégemben cegautonak pdtdi 2.0 VW csoda 7.5 litert eszik varosban és kellett rá költeni 140e km van benne. pontosan a 8 literrel mi a bajod ?
Ha nagyon szarragozni akarsz akkor valami japán benzinest lpg gázzal hajtva tudsz a városban hasznalni. TSI tfsit felejtsd el a szeriahibak javítására is alig elég a keret amit belottel nemhogy a kocsit megvenni.
12-ess
Azzal a vezetési stílussal, amivel egy TDCI Forddal megetetsz 9 litert, a benzines kb 18 litert enne.
ha szepen minden reggel melegited es finoman hasznalod akkor jo a dizel is
tsi motorokrol meg nem irnak sok jot amugy se
viszont nagy szerencse kell hogy ennyi penzert jo dizelt kapjal
Azzal is aknamezőre tévedsz, ha 600-700 ezerért Passat méretű autót szeretnél, amivel nem lesz gond.
Ez az összeg G Astra, Skoda Fabia, Octavia kaliberű autókhoz illik, Passzból ennyiért huszonéves lestrapáltakat adnak, és mmivel a fogyasztást is többször felemlegetted, nehéz vasat cipelő motornak kell az energia, a bezines Passat 10 liter fölött szürcsölhet.
Jók a Passatok, de azokhoz inkább illik a dízel, az autópálya, és a megjelölt összegtől többért kell nézegetni.
Aha, tehát a szokásos:
Ne legyen kis autó, de olcsó legyen, menjen, mint az állat, de ne fogyasszon sokat, ja és ne is kelljen költeni rá.
Jobb ha beletörődsz, hogy ilyen autó nem létezik.
17es köszi h összegezted, es úgy látszik nem érted.. ezekhez a paraméterekhez közeli autót keresek.. nem kell mennie mint az állat csak nem akarok gyenge motort ennyi.... hasztalan komment
Megnézem azt a mazdat :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!