Mi köze van itt az olajnyomásnak?
A láncfeszítő több,mint amit láttál,az csak szemléltetés,mert nem fogják kettévágni a videóért.
Az olaj,és a lánc is tágul egyrészt mondjuk egy 4 fokos tömb,olaj,lánchoz képest a 90 fokos tömb,és ekkörül alkatrészek is.
Hidegen minimálissal kisebb üzemi nyomás van még.
na meg ha jobban ki van feszítve akkor nagyobb terültet szórhat be olajjal a lánc,a kenés érdekében.
Uhhh.
Na, a lényeg: a lánc nincs előfeszítve feszítő nélkül. Ha nem lenne benne feszítő, laza lenne, lötyögne. H feszes lenne, nem lehetne szerelni. A helyére felszerelni. Hiszen a lánc nem nyúlik, mint egy szíj, csak nagyon nagy, v hosszú terhelés hatására mm- eket.
A feszítőpatron amit látsz, egyrészt rugós, van benne emellett egy reteszelő szerkezet is. A motor járásakor az olajpimpa által előállított olajnyomás nyomja ki a feszítőpatron dugattyúját, így a lánc feszítve lesz.
A rugó viszont azért kell bele, mert álló motornál olajnyomás nélkül sem szabad lazának lennie a láncnak. Pont a fent említett parkolás esetén elgurulás, betolás, behúzatás esetén történő laza lánc miatti átugrás megakadályozása végett.
Tehár amég nem jár a motor, addig a rugó nyomja kifele a feszítőpatron dugattyúját, a kis reteszelő pedig a rugó erejéből fogva kinyomott pozícióban tarta a dugattyús a csattogó lánc “ostorcsapás szerű” mozgását megakadályozva. Ergo kifele engedi a dugattyút a reteszelő, vissza már nem, így mindig maximális feszes lesz a lánc, h jár a motor, h nem. Remélem így már érthető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!