Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi köze van itt az olajnyomásnak?

Mi köze van itt az olajnyomásnak?

Figyelt kérdés
Először meg kell nézni ezt a kis rövid 4 perces videót: https://www.youtube.com/watch?v=9GDPsOX0Uq0 Azt értem miért halt meg a motor, mert ügye lent maradtak a szelepek. Csak az a láncfeszítő miért ilyen rugós? Hisz a feszesség fix nem? És ha nem akkor mi álítja annak a feszítőnek az állapotát? Na meg mi köze van az olajnyomásnak ehhez?

2017. nov. 14. 16:01
 1/6 anonim ***** válasza:
Elvileg fix a feszesség, de a lánc kopik, tehát változik a hossza. Ennél a motornál a túlzott nyúlás a legnagyobb gond, mert idővel a feszítő nem tud már utána menni. Illetve a feszítő olajnyomással működik, ami csak akkor van ha jár a motor. Ezeknél a motoroknál nem érdemes azt játszani hogy lejtőn parkoláskor a váltót sebességben hagyva rögzítjük az autót. Mert álló motornál is átugorhat a lánc. Aztán meg ugye jön az indítás...
2017. nov. 14. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A láncfeszítő több,mint amit láttál,az csak szemléltetés,mert nem fogják kettévágni a videóért.

Az olaj,és a lánc is tágul egyrészt mondjuk egy 4 fokos tömb,olaj,lánchoz képest a 90 fokos tömb,és ekkörül alkatrészek is.

Hidegen minimálissal kisebb üzemi nyomás van még.

na meg ha jobban ki van feszítve akkor nagyobb terültet szórhat be olajjal a lánc,a kenés érdekében.

2017. nov. 14. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
16:17 Ezt most úgy érted hogy ha feszes a lánc és arra olajt rakunk, akkor a forgásban van és szétfröcséli az olajat, (mint pl a bicikli lánc is ha megvan nagyon kenve) és akkor az alkatrészeket így keni?
2017. nov. 14. 16:26
 4/6 anonim ***** válasza:

Uhhh.

Na, a lényeg: a lánc nincs előfeszítve feszítő nélkül. Ha nem lenne benne feszítő, laza lenne, lötyögne. H feszes lenne, nem lehetne szerelni. A helyére felszerelni. Hiszen a lánc nem nyúlik, mint egy szíj, csak nagyon nagy, v hosszú terhelés hatására mm- eket.

A feszítőpatron amit látsz, egyrészt rugós, van benne emellett egy reteszelő szerkezet is. A motor járásakor az olajpimpa által előállított olajnyomás nyomja ki a feszítőpatron dugattyúját, így a lánc feszítve lesz.

A rugó viszont azért kell bele, mert álló motornál olajnyomás nélkül sem szabad lazának lennie a láncnak. Pont a fent említett parkolás esetén elgurulás, betolás, behúzatás esetén történő laza lánc miatti átugrás megakadályozása végett.

Tehár amég nem jár a motor, addig a rugó nyomja kifele a feszítőpatron dugattyúját, a kis reteszelő pedig a rugó erejéből fogva kinyomott pozícióban tarta a dugattyús a csattogó lánc “ostorcsapás szerű” mozgását megakadályozva. Ergo kifele engedi a dugattyút a reteszelő, vissza már nem, így mindig maximális feszes lesz a lánc, h jár a motor, h nem. Remélem így már érthető.

2017. nov. 14. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Ma került a Totalcarra a cikk. Ott már le is van írva hogy a feszítő hibája okozza ezt az esetet. No meg kell hozzá egy kis láncnyúlás is.
2017. nov. 15. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
19:40 Értem, csak az kavart meg annyira hogy most miért nem jó a fix feszesség, mert az eddig is tudtam hogy feszesnek kell lennie, nem szabad elhanyagolni, csak miért nem jó egy szimpla vezetőgörgő, ha mindig ugyanolyan feszesnek kell lennie? Mert csak ez kavart meg hogy minek kell változnia. Csak mert járás nélkül a rugó, járással az olaj tartja fent. Vagy egyszerűbbé akarták ezzel tenni a szerelést? Vagy csak hibalehetőséget akartak ezzel csinálni?
2017. nov. 15. 18:14

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!