Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kerék cserénél szoktál zsírt...

Kerék cserénél szoktál zsírt rakni a kerékcsavarokra hogy ne szoruljanak annyira be?

Figyelt kérdés
2017. nov. 11. 19:50
 1/9 anonim ***** válasza:

Nem. Itt nincsenek mozgó alkatrészek, amik elkoptatnák egymást. Fixre kell meghúzni.

Két autón cserélgetem évente kétszer, még nem volt, hogy túlságosan megszorult volna.

Egy bizonyos szorulás meg kell, hogy ne tekeredjenek ki maguktól.

2017. nov. 11. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Meg kell nézni a gyári előírást, mert sok típusnál kifejezetten tilos zsírozni-olajozni.
2017. nov. 11. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A tőcsavarokra igen.

Sokszor szívtam már, hogy szinte a világ minden ereje sem elég egy kerék cseréhez.

2017. nov. 11. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Nekem egyszer egy gumis valami fehér színű kenőcsöt tett a csavarjaimra. Ha rákenődik az ember kezére nehéz lemosni. Olyasmi, mint a hővezető paszta állagra, viszont se nem ragad se nem csúszik. Két éve már és még mindig van az anyagból a csavarokon. Se beszorulás, se lelazulás nem volt eddig, talán ezért.
2017. nov. 11. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Azt tudja valaki amúgy, hogy rézpasztát minek kennek rá a kerékagyra ahol a felnivel érintkezik? Sose láttam még ilyet, most a téligumit mikor felrakták akkor vettem észre.
2017. nov. 11. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#5

Mert képes annyira rárohadni, hogy fellazított keékcsavarokkal sem tudod lerázni a felnit, az agyról. Ha rézpasztával be van kenve, akkor ez nem fordulhat elő.

2017. nov. 12. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Első vagyok.

Persze, ha nem cserélgetném a téli-nyári kerekeket, hanem egyszer felraknék valami négyévszakost, hogy majd 10 év múlva lecserélem, akkor nyilván én is valamit kennék rá, hogy ne rohadjon össze.

A kerékcsavarok amúgy rozsdamentesek, csak a kerékagy tud rozsdásodni.

Meg nem ész nélkül húzom meg, hanem a lábamba épített "nyomatékkulccsal", egy bizonyos erővel. Az évek alatt nagyon pontosan begyakoroltam, és azt tapasztaltam, hogy ha gumis húzza meg levegős nyomatékkulccsal, akkor utána a következő gumicserénél is pont olyan erővel lehet lábbal megindítani.

2017. nov. 12. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Egy picit lehet tenni rájuk, csak oda kell figyelni hogy ne húzd túl a csavarokat, mert ilyenkor könnyebben forognak mert nem száraz a menet. Acél felninél én teszek vékony zsírréteget a felni közepére is, ahol felfekszik a tengelycsonkra, mert volt már hogy úgy kellett leütögetni a felnit tavasszal. Azóta csak oldom a csavarokat és elegánsan leemelem a felnit. Azért jó még zsírozni, mert könnyebb lesz levenni a fékdobot vagy féktárcsát, ugyanis a zsír bekúszik alájuk a csavartól és nem lesznek odarohadva a csonkra.
2017. nov. 12. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Köszi.
2017. nov. 12. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!