Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondjak a járatós...

Miért mondjak a járatós hengernél hogy ne haladjak egy bizonyos sebessegi fokozatban sokaig?

Figyelt kérdés
Ugy ertem ezt hogy arra celoznak hogy inakbb varosban vagy faluban jarkaljak vele alacsony fordulaton es a fobb dolog meg az hogy sokat valtogassak.Ez tenyleg igy van?Ha igen akkor miert?

2017. nov. 11. 18:56
 1/10 anonim ***** válasza:
Ilyet még nem hallottam, de h van benne ráció, akkor az az, h a dugattyú máshogyan kopik alacsony és máshogyan magas fordulaton járatva. Egyik sem optimális, az optimális a kettő között van. Én így használnám, sem alacsony fordulattal terhelve, sem szétpörgetve a bejáratási idő alatt. Meg utána is. :)
2017. nov. 11. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
A váltót azèrt mert ha ötödikbe csak a 2000.kilométer után teszed az nem lesz neki kellemes
2017. nov. 11. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Nem nem, azt jelenti a dolog, hogy ha legelején ne csak egy bizonyos fordulaton használd, vagyis az nem jó a bejáratásnak, ha pl rámész az autópályára, és többszáz km-t mész fix 90-es tempóval. Mert akkor nem fog jól bekopni a henger. Az a lényeg, hogy minél változóbb terhelést kapjon, tehát fordulatszám gyakran változzon, legyen gyorsítás, lassítás, motorfék is mehet lazán, meg minden. Csak mindezt persze nem túl magas fordulaton.
2017. nov. 11. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Értem köszönöm! Az utolsó válaszolotol kerdeznek meg hogy en most egy 2t 300cc motort jaratok be es ugy tudom hogy a motor fek nem tesz jot a 2t ez igaz?
2017. nov. 12. 00:09
 5/10 anonim ***** válasza:
Van alapja a dolognak. Egyes gyártók pl a bejáratás alatt nem javasolják a tempomatos utazásokat. Azért mert úgy jóval kitolódik a bejáratás ideje, mert nem éri változatos terhelés a motort. Ugyanis nem jó bejáratási mód ha extra módon "kímélve" hajtunk. Kell a terhelés, de persze nem a maximális és nem sok ideig. Rövid intenzív gyorsítások elősegítik hogy megfelelően kopjanak össze az alkatrészek, különösen a hengerfal és a gyűrűk.
2017. nov. 12. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Igen. 2T motornál kerülni kell a motorféket. Ha lassítasz akkor behúzott kuplunggal rövid gázfröccsöket kell adni hogy jusson be olaj a motorba.
2017. nov. 12. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ja, 2T motornál nem szabad motorfékezni, nemcsak bejáratáskor, hanem soha. Mert ugye az olaj a benzinnel jut el a hengerhez, de ha motorfékezel, akkor a befecskendező vagy karburátor nem porlaszt benzint, vagy csak nagyon keveset. 2T motornál pedig olajat sem. És ez nagy baj, főleg nagy fordulatnál.
2017. nov. 12. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
köszönöm hogy segítettetek!!!
2017. nov. 12. 14:58
 9/10 anonim ***** válasza:
Nekünk meg az üzletben mondták anno, hogy nem szabad magas fordulatszámon pörgetni a motort, ameddig be nem kopik, szóval ez így érdekes, mert ti meg azt írjátok, hogy kifejezetten erőltetni kéne a motort mindenféle tartományban.
2017. nov. 15. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Igen, lehet nem volt túl szerencsés a megfogalmazás. Szóval a fordulatszám tartomány alsó felében kell használni a motort, változó terhelésen, a kigyorsításokat is nem nyélgázzal kell véghezvinni, de azért nem is csigatempóban.
2017. nov. 16. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!