Miért mondjak a járatós hengernél hogy ne haladjak egy bizonyos sebessegi fokozatban sokaig?
Figyelt kérdés
Ugy ertem ezt hogy arra celoznak hogy inakbb varosban vagy faluban jarkaljak vele alacsony fordulaton es a fobb dolog meg az hogy sokat valtogassak.Ez tenyleg igy van?Ha igen akkor miert?2017. nov. 11. 18:56
1/10 anonim válasza:
Ilyet még nem hallottam, de h van benne ráció, akkor az az, h a dugattyú máshogyan kopik alacsony és máshogyan magas fordulaton járatva. Egyik sem optimális, az optimális a kettő között van. Én így használnám, sem alacsony fordulattal terhelve, sem szétpörgetve a bejáratási idő alatt. Meg utána is. :)
2/10 anonim válasza:
A váltót azèrt mert ha ötödikbe csak a 2000.kilométer után teszed az nem lesz neki kellemes
3/10 anonim válasza:
Nem nem, azt jelenti a dolog, hogy ha legelején ne csak egy bizonyos fordulaton használd, vagyis az nem jó a bejáratásnak, ha pl rámész az autópályára, és többszáz km-t mész fix 90-es tempóval. Mert akkor nem fog jól bekopni a henger. Az a lényeg, hogy minél változóbb terhelést kapjon, tehát fordulatszám gyakran változzon, legyen gyorsítás, lassítás, motorfék is mehet lazán, meg minden. Csak mindezt persze nem túl magas fordulaton.
4/10 A kérdező kommentje:
Értem köszönöm! Az utolsó válaszolotol kerdeznek meg hogy en most egy 2t 300cc motort jaratok be es ugy tudom hogy a motor fek nem tesz jot a 2t ez igaz?
2017. nov. 12. 00:09
5/10 anonim válasza:
Van alapja a dolognak. Egyes gyártók pl a bejáratás alatt nem javasolják a tempomatos utazásokat. Azért mert úgy jóval kitolódik a bejáratás ideje, mert nem éri változatos terhelés a motort. Ugyanis nem jó bejáratási mód ha extra módon "kímélve" hajtunk. Kell a terhelés, de persze nem a maximális és nem sok ideig. Rövid intenzív gyorsítások elősegítik hogy megfelelően kopjanak össze az alkatrészek, különösen a hengerfal és a gyűrűk.
6/10 anonim válasza:
Igen. 2T motornál kerülni kell a motorféket. Ha lassítasz akkor behúzott kuplunggal rövid gázfröccsöket kell adni hogy jusson be olaj a motorba.
7/10 anonim válasza:
Ja, 2T motornál nem szabad motorfékezni, nemcsak bejáratáskor, hanem soha. Mert ugye az olaj a benzinnel jut el a hengerhez, de ha motorfékezel, akkor a befecskendező vagy karburátor nem porlaszt benzint, vagy csak nagyon keveset. 2T motornál pedig olajat sem. És ez nagy baj, főleg nagy fordulatnál.
8/10 A kérdező kommentje:
köszönöm hogy segítettetek!!!
2017. nov. 12. 14:58
9/10 anonim válasza:
Nekünk meg az üzletben mondták anno, hogy nem szabad magas fordulatszámon pörgetni a motort, ameddig be nem kopik, szóval ez így érdekes, mert ti meg azt írjátok, hogy kifejezetten erőltetni kéne a motort mindenféle tartományban.
10/10 anonim válasza:
Igen, lehet nem volt túl szerencsés a megfogalmazás. Szóval a fordulatszám tartomány alsó felében kell használni a motort, változó terhelésen, a kigyorsításokat is nem nyélgázzal kell véghezvinni, de azért nem is csigatempóban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!